شروع کار استخراج اتریوم بسیار آسان است. تمام آنچه شما نیاز دارید یک پردازش گرافیکی (GPU) است و می‌توانید تولید اتریوم را شروع کنید. در این پست از کوین نیک قصد دارم به‌طور خلاصه استخراج اتریوم و آنچه را که باید برای سودآوری از استخراج اتریوم انجام دهید، توضیح دهم.

خلاصه استخراج اتریوم

استخراج اتریوم فرآیند حفظ دفتر کل اتریوم از طریق حل مسائل پیچیده ریاضی است. برخلاف استخراج بیت‌کوین، استخراج اتریوم تنها با یک واحد پردازش گرافیکی (GPU) قابل انجام است.

چگونه استخراج اتریوم را شروع کنیم

  • مرحله ۱. پردازنده‌های گرافیکی خود را نصب کرده و رایانه خود را تنظیم کنید.
  • مرحله ۲. یک کیف پول اتریوم دریافت کنید (Mist یا MyEtherWallet).
  • مرحله ۳. به یک استخر استخراج اتریوم بپیوندید.
  • مرحله ۴. استخراج اتریوم را شروع کنید.

اگر به‌دنبال توضیحی دقیق درباره استخراج اتریوم هستید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. مواردی که پوشش خواهیم داد، عبارت‌اند از:

۱. استخراج اتریوم به‌طور خلاصه

اتریوم در هسته اصلی خود، بسیار شبیه بیت‌کوین است. اتریوم یک دفتر کل غیرمتمرکز است که توسط شرکت‌کنندگان شبکه اتریوم تایید و به‌روز می‌شود.

اتریوم هم مانند بیت‌کوین به استخراج نیاز دارد. تنها راه برای به‌روزرسانی یک بلوک جدید از معاملات اتریوم، استخراج آن بلوک است. با این ‌حال، در حالی که این دو از نظر مفهومی بسیار شبیه یکدیگر هستند، تفاوت‌های فنی قابل توجهی وجود دارد. برخی از این تفاوت‌ها واضح‌تر هستند؛ به‌عنوان مثال، بلوک‌های اتریوم هر ۱۵ ثانیه (به‌طور متوسط) اضافه می‌شوند، در حالی که بلوک‌های بیت‌کوین هر ۱۰ دقیقه اضافه می‌شوند (به‌طور متوسط..)

به‌عنوان پاداش، استخراج‌کنندگان اتریوم ETH2 را به‌علاوه کلیه هزینه‌های تراکنش و پردازش کد (با نام مستعار gas) موجود در بلوک آن‌ها، به‌علاوه یک جایزه احتمالی برای هرکسی که دعوت کنند، دریافت می‌کنند.

در مورد الگوریتم استخراج، اتریوم از یک الگوریتم هش معروف به ایتهش (Ethash) استفاده می‌کند که متفاوت از هش‌کش بیت‌کوین است. ایتهش با سخت‌افزار مخصوص هش (ASICs) ناسازگار است که برای استخراج بیت‌کوین تولید شده است.

علاوه بر این، این یک الگوریتم سخت حافظه است. به این معنی که برای مقاومت در برابر توسعه ASIC‌های استخراج اتریوم طراحی شده است. در عوض، ایتهش عمدتا مناسب GPU-Mining است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: سوالات متداول درباره بیت کوین و کیف پول آن

نرخ هش، دشواری (Difficulty) و قیمت

با فرض این‌که میزان سخت‌افزار اختصاص داده‌شده برای استخراج اتریوم رو به افزایش است، چرا بلوک‌ها با سرعت بیشتری استخراج نمی‌شوند. چگونه متوسط زمان بلوک در زمان ۱۵ ثانیه ثابت مانده است؟

پاسخ سوال، دشواری است.

اتریوم با تنظیم خودکار دشواری محاسباتی حل یک بلوک، می‌تواند فواصل ۱۵ ثانیه‌ای را حفظ کند. متوجه خواهید شد که دشواری رابطه نزدیکی با نرخ هش دارد.

سوال بارز دیگر این است که در وهله اول چه عواملی باعث تغییر در نرخ هش و دشواری می‌شوند؟

پاسخ قیمت است!

همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، نرخ هش، (با کمی تاخیر قابل توجه) قیمت ETH را دنبال می‌کند.

استخراج اتریوم به‌طور خلاصه

علی‌رغم همه آنچه گفته شد، این مهم است که بدانید اتریوم قرار است از سیستم گواهی اثبات کار که به استخراج اتریوم نیاز دارد، به سیستم گواهی اثبات سهام انتقال یابد که استخراج در آن بی‌فایده است. البته معلوم نیست دقیقا چه زمانی این تغییر اتفاق خواهد افتاد.

۲. آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟

در اینجا دلایل خوبی برای استخراج اتریوم ارائه شده است:

  • استخراج اتریوم می‌تواند یک روش عالی برای کمک‌هزینه خرید یک GPU جدید و پیشرفته (یا دیا سه…) باشد.
  • از آنجایی اتریوم به‌راحتی با بیت‌کوین (BTC) معامله می‌شود، این یک روش ارزان برای ساختن آهسته دارایی‌ها در بیت‌کوین است.
  • همچنین ETH می‌تواند به‌طور مستقیم به‌صورت نقدی در چندین صرافی اصلی، مانند cexio ،Kraken Gemini و Coinbase فروخته شود.
  • استخراج می‌تواند بلیت ارزان‌قیمتی برای ورود به بازارهای اتریوم باشد که به دلیل نوسانات زیاد آن‌ها مورد علاقه معامله‌گران قرار گرفته است. اگر یک تاجر خوب یا خوش‌شانس باشید، می‌توانید سود خود را به حداکثر برسانید.
  • ایجاد یک موقعیت بزرگ ETH در حال حاضر، در مرحله استخراج گواهی اثبات کار، شما را قادر می‌سازد که در صورت تغییر جهت اتریوم به سمت گواهی اثبات سهام، سود خود را از دارایی خود به‌دقت آورید.
  • اگر به مفهوم اتریوم اعتقاد دارید (با وجود عدم موفقیت DAO و تردیدها در مورد ثبات و تداوم رویکرد اتریوم)، از طریق استخراج، می‌توانید در شبکه اتریوم کار پشتیبانی را انجام داده و حق اظهارنظر و رأی به‌دقت آورید.

۳. آیا استخراج اتریوم سودآور است؟

با درک واضح‌تر استخراج اتریوم و مفاهیم مهمی مانند دشواری، زمان آن رسیده که برخی محاسبات اقتصادی را انجام دهیم.

این مرحله بسیار مهم است و نباید از آن صرف‌نظر کنید. در حالی که استخراج درآمد دارد، هزینه هم دارد و اگر تصمیم نادرستی بگیرید، ممکن است با ROI منفی (یعنی پرداخت بیشتر از درآمد کسب‌شده) روبه‌رو شوید.

خوشبختانه، ما یک محاسبه‌گر سودآوری استخراج اتریوم ایجاد کردیم، بنابراین به‌آسانی می‌توان فهمید که آیا کار شما سودآور خواهد بود یا خیر.

در ماشین‌حساب، داده‌ها را به شرح زیر وارد کنید:

فاکتور دشواری، پاداش بلوک و نرخ ETH / USD: این قسمت‌ها به‌صورت خودکار به‌روز می‌شوند. برای شبیه‌سازی سناریوها می‌توانید مقادیر خودتان را به‌صورت دستی وارد کنید.

نرخ هش، قدرت برق (وات):از این جدول استفاده کنید تا پارامترها را در GPU و مدل خود پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که واحد اندازه‌گیری نرخ هش بین جدول و ماشین حساب یعنی MH/s ، KH/s و غیره یکسان باشد.

هزینه‌های استخر (اختیاری): اگر از طریق استخر استخراج می‌کنید، هزینه‌های استخراج خود را وارد کنید (معمولا در حدود ۱ درصد به‌علاوه کارمزد سود ETH1). اگر خودتان استخراج می‌کنید، این قسمت را خالی بگذارید (توصیه نمی‌شود.)

هزینه سخت‌افزار (USD): مبلغ پرداخت‌شده (یا در حال پرداخت) برای GPU و سایر تجهیزات استخراج را در اینجا (به دلار آمریکا) وارد کنید.

هزینه برق (USD/kWh): همان‌طور که در صورت‌حساب برقتان مشخص است، هزینه برق خود را وارد کنید. از این فهرست برای ایالات متحده یا سایر نقاط جهان استفاده کنید.

آیا استخراج اتریوم سودآور است؟

با وارد کردن مقادیر، بازده سودآوری در ماشین‌حساب ظاهر می‌شود:

آیا استخراج اتریوم سودآور است

در مثال بالا من از یک پردازنده گرافیکی Ti1080 با توان محلی ۲۰ سنت در هر کیلووات ساعت بدون استخر استخراج استفاده می‌کردم. همان‌طور که در این مثال مشاهده می‌شود، این راه‌اندازی باعث می‌شود که حتی پس از یک سال استخراج، پول خود را از دست بدهم …

مهم‌تر از همه، این مهم است که درک کنیم دشواری و قیمت متغیر هستند، یعنی با گذشت زمان می‌توانند تغییر قابل توجهی داشته باشند و احتمالا همین‌طور هم خواهد شد. توجه داشته باشید، نمره سودآوری که به دست می‌آورید، فقط در لحظه محاسبه صادق است.

  • هشدار سودآوری

اتریوم قرار است در تاریخ نامشخصی به مدل گواهی اثبات سهام تبدیل شود، به این معنی که دیگر قابل‌استخراج نخواهد بود. قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری جدی، تحقیقات بیشتر در مورد چشم‌انداز اتریوم ضروری است.

در حالی که GPU‌ها ممکن است به استخراج سایر سکه‌ها بپردازند و هزینه‌های آن‌ها تا حدودی از طریق فروش مجدد جبران شود، GPU‌ها به‌سرعت مستهلک می‌شوند. این امر به‌ویژه در مورد کارت‌هایی که برای کار مداوم و متمرکز استخراج استفاده می‌شوند، صادق است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۷ مورد از بهترین کیف پول های بیت کوین

۴. سخت‌افزار استخراج خود را انتخاب کنید

گزینه‌های مختلف GPU را در ماشین‌حساب آزمایش کنید تا یک کارت با بهترین قیمت را برای عملکرد با ترکیب مصرف انرژی نشان دهد (به‌صورت MH/s در هر واحد ارزی). به خاطر داشته باشید که کارت‌های AMD از NVidia برای اهداف استخراج ارزهای رمزگذاری‌شده استفاده می‌کنند.

این کارت باید حداقل ۳ گیگابایت رم داشته باشد یا نتواند به‌طور صحیحی اتریوم را استخراج کند. این امر به دلیل رشد فایل DAG (گراف جهت‌دار غیرمدور) است که در فرآیند هش گواهی اثبات کار استفاده شده است.

۵. الزامات سیستم عامل

این راهنما با استفاده از ویندوز ۱۰ (حتما ۶۴ بیتی باشد) تهیه شده است. توزیع‌های متنوعی از لینوکس هم وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد (در اینجا پوشش داده نمی‌شود). ویندوز ساده‌ترین وسیله برای پیکربندی و اجرای سریع است. در حال حاضر نسخه Mac وجود ندارد.

می‌توان یک پست بسیار طولانی در مورد همه موارد و ملاحظات سخت‌افزاری نوشت، اما برای پوشش دادن موارد مهم در سطح پیشرفته، در اینجا ملاحظات اصلی برای ساخت تجهیزات استخراج ذکر شده است:

  • برای پشتیبانی از تعداد کارت‌های در حال اجرا، باید یک مادربرد با اسلات‌های pci-e کافی تهیه کنید.
  • اگر از بیش از یک GPU استفاده می‌کنید، برای هر پردازنده اضافی یک دستگاه رایزر PCI-e قدرتمند تهیه کنید.
  • برای منابع برق، PSU خود را دو بار بررسی کنید تا دارای اتصالات کافی برای پشتیبانی از تعداد پردازنده‌های گرافیکی که در حال اجرای آن هستید، باشد و ولتاژ کافی برای پشتیبانی از کل سیستم خود را داشته باشید (و حداقل به‌اندازه ۱۰ تا ۱۵ درصد بافر به خودتان بدهید.)
  • باید یک پردازنده ساده ارزان‌قیمت و حداقل با ۴ گیگابایت رم تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید که مادربرد شما، CPU و RAM با هم سازگار باشند (یعنی مادربردهای LGA 1151 به یک پردازنده سوکت ۱۱۵۱ نیاز دارند و مادربردهای DDR4 RAM / LGA 1150 به یک پردازنده ۱۱۵۰ و DDR3 RAM احتیاج دارند.)
  • دکمه روشن را فراموش نکنید! یک دکمه روشن‌کننده رایانه ساده را که به سربرگ‌های مادربرد وصل می‌شود، انتخاب کنید تا بتوانید سیستم خود را روشن یا خاموش کنید.
  • صفحه کلید، ماوس و مانیتور استاندارد مورد نیاز است. اگر تجهیزات خود را از راه دور مدیریت می‌کنید (در این راهنما پوشش داده نشده است) یک پلاگین ساختگی HDMI بدون‌ سر تهیه کنید تا به تجهیزات شما وصل شود، تا برای دسترسی از راه دور به‌درستی به ویندوز بوت ‌شود.

یک سایت مفید برای شناسایی تعداد اتصال‌های ۶ یا ۸ پین PCI-E که به GPU شما نیاز دارند Realhardtechx.com است و برای ترسیم قدرت کلی سیستم، می‌توانید از outervision استفاده کنید.

نکته کلیدی: اگر در ساخت تجهیزات چندگانه با واحد تأمین برق (PSU) از یک برند استفاده شود، می‌توانید در صورت لزوم از کابل‌های اضافی در سایر سیستم‌های خود استفاده کنید (به‌عنوان مثال من فقط از EVGA G2 PSU استفاده می‌کنم، بنابراین من کابل‌های اضافی VGA ، SATA یا Molex دارم که می‌توانم از آن‌ها از ساختاری به ساختار دیگر استفاده کنم.)

تا زمانی که سیستم شما نیازهای عمومی را برآورده کند و دست‌کم یک GPU با حداقل ۳ گیگابایت رم داشته باشد، می‌توانید اتریوم را استخراج کنید. بعضی از لپ‌تاپ‌های ویژه بازی دارای کارت‌های پیشرفته‌ای هستند، اما با توجه به گرمای قابل توجه ناشی از استخراج، می‌تواند تأثیرات دیگری روی لپ‌تاپ شما بگذارد، بنابراین بهتر است به سراغ رایانه رومیزی بروید.

فضاهای مجازی که می‌توانید اجاره کنید، معمولا GPU اختصاصی به قدر کافی قدرتمند ندارند، یا در صورت انجام، این کار صرفا سودآور نیستند.

۶. راهنمای مرحله‌به‌مرحله برای استخراج اتریوم روی رایانه شخصی

فرض می‌کنیم شما ویندوز را راه‌اندازی کرده‌اید، بنابراین می‌خواهیم روی استخراج اتریوم روی آن سیستم عامل تمرکز کنیم.

کل مراحل راه‌اندازی کیف پول، بارگیری ماینر شما، پیکربندی موارد در ویندوز و تنظیم بچ فایل (batch file) شما برای اجرا باید کمتر از ۱۰ دقیقه طول بکشد.

مرحله ۱: درایورها را نصب کنید

AMD پردازنده: به «پشتیبانی و درایورها» بروید.

اطلاعات GPU خود را وارد کرده و روی «نمایش نتایج» کلیک کنید.

راهنمای مرحله‌به‌مرحله برای استخراج اتریوم روی رایانه شخصی

روی دکمه بارگیری درایور فعلی کلیک کنید. همچنین، گزینه «بارگیری درایورها و نرم‌افزارهای قبلی» را در سمت راست انتخاب کنید تا نسخه‌های قدیمی‌تر را انتخاب کنید. این کار توصیه می‌شود، زیرا برخی از نسخه‌های درایور برای استخراج (بر اساس کارت‌های شما) فوق‌العاده هستند، به‌عنوان مثال:

  • R9 و بالاتر – از ۱۵.۱۲ استفاده کنید.
  • سری RX 4XX – از ۱۶.۹.۲ یا ۱۶.۱۰.۳ استفاده کنید.
  • سری RX 5XX- چون این‌ها جدیدتر هستند، پیشنهاد می‌کنم فعلا با درایور فعلی کار کنید.

راهنمای مرحله‌به‌مرحله برای استخراج اتریوم

Nvidia GPU : برای دریافت جدیدترین درایورهای Nvidia GeForce به آدرس https://www.geforce.com/drivers بروید. اطلاعات کارت خود را وارد کرده و روی «شروع جستجو» کلیک کنید. نسخه درایور فعلی را از نتایج، بارگیری کنید.

راهنمای مرحله‌به‌مرحله برای استخراج اتریوم روی رایانه شخصی

درایورهای GPU خود را مانند حالت عادی نصب کنید (Next، Next، Ok، و غیره) و ری‌بوت کنید. شما می‌دانید که اگر به Device Manager  (در نوار جستجوی ویندوز جستجو کنید) بروید، GPU به‌درستی تشخیص داده شده است و هیچ علامت هشداری را در GPU خود مشاهده نمی‌کنید. باید چیزی شبیه به این باشد:

راهنمای مرحله‌به‌مرحله برای استخراج اتریوم روی رایانه شخصی

برخی از استخراج‌کنندگان موفق شدند همه GPUها را به‌طور هم‌زمان نصب کرده و سپس درایورها را نصب کنند. برخی دیگر روش دیگری را ترجیح می‌دهند که در آن ابتدا کارت را نصب کرده، درایورها را نصب کرده و سیستم را خاموش می‌کنند.

در حالی که سیستم خاموش است، بقیه GPU را نصب می‌کنند. پس از اتمام کار، آن‌ها سیستم ‌را دوباره روشن می‌کنند و اجازه می‌دهند همه آن‌ها توسط ویندوز شناسایی شوند. توجه کنید که در هنگام شناسایی هر کارت توسط ویندوز، احتمالا احساس خواهید کرد که سیستم تأخیر دارد و مقداری سوسو‌زدن و صفحات سیاه را تجربه خواهید کرد.

حرف آخر، من در هر دو روش موفقیت داشته‌ام، بنابراین اگر با یک روش به مشکل برخوردید، فقط درایورها را حذف کنید و روش دیگر را امتحان کنید. اگر به حذف درایورهای خود نیاز دارید، از برنامه DDU (Display Driver Uninstaller)  از guru3d.com استفاده کنید تا همه چیز را به‌صورت تمیز پاک کنید و سپس دوباره شروع کنید.

توجه: مراحل ۲-۴ چگونگی بارگیری کیف پول رسمی اتریوم را توضیح می‌دهد، اما این امر باعث می‌شود که شما منتظر همگام‌سازی کامل بلاک‌چین اتریوم باشید. برای عبور از این مرحله و سریع‌تر پیش‌رفتن، به مرحله ۴ (آسان) بروید و در عوض با استفاده از MyEtherWallet یک کیف پول ایجاد کنید.

مرحله ۲: به‌دست‌آوردن یک کلاینت اتریوم (پیشرفته)

در این راهنما نحوه نصب Mist را با رابط کاربری گرافیکی خوب به شما نشان می‌دهم:

پکیج Mist شامل کیف پول اتریوم است که شما برای دریافت سود هرگونه استخراجی به آن نیاز دارید. Mist همچنین شامل یک مرورگر اتریوم با عملکردهای مختلف از جمله پیام‌رسانی، یک شبکه اجتماعی و خودآموز است.

به‌دست‌آوردن یک کلاینت اتریوم (پیشرفته)

به‌عنوان یک نکته، این خودآموز‌ها و شبکه اجتماعی منابع یادگیری مفیدی هستند. اگر با هر بخشی از این فرآیند مشکل دارید، از افراد با تجربه سؤال کنید.

برای بارگیری Mist، به آدرس https://github.com/ethereum/mist/releases بروید و جدیدترین نسخه را انتخاب کنید:

به‌دست‌آوردن یک کلاینت اتریوم (پیشرفته)

آخرین نسخه را انتخاب کنید، که بیشترین شماره را دارد:

به‌دست‌آوردن یک کلاینت اتریوم (پیشرفته)

برای بارگیری به پایین صفحه بروید. می‌توانید کیف پول یا کیف پول مستقل اتریوم را انتخاب کنید.

به‌دست‌آوردن یک کلاینت اتریوم (پیشرفته)

یک پوشه بارگیری را برای فایل زیپ‌شده “Ethereum Wallet” انتخاب کنید. آن را با یک ابزار مناسب از حالت فشرده خارج کنید و توجه کنید که در کدام پوشه از حالت فشرده خارج شده و ذخیره می‌شود. به پوشه جدید بروید، برنامه اتریوم را پیدا کرده و اجرا کنید.

  • بلاک‌چین را بارگیری کنید

مرحله بعدی این است که فقط صبر کنید، زیرا بلاک‌چین اتریوم بارگیری و همگام‌سازی می‌شود. این یک فایل واقعا بزرگ است، بنابراین ممکن است این فرآیند مدتی طول بکشد .

پس از اتمام این فرآیند، چند دقیقه وقت بگذارید تا با اپلیکیشن Mist آشنا شوید. رابط کاربری کاملا واضح است و نیازی به توضیح ندارد. برنامه هنوز به‌طور کامل اصلاح نشده است، بنابراین انتظار چند اشکال را داشته باشید.

  • کیف پول خود را تنظیم کنید

کیف پول اتریوم را باز کرده و یک حساب کاربری جدید و کیف پول مبتنی بر قرارداد ایجاد کنید. این کیف پول حاوی آدرس پرداختی است که در آن پاداش‌های استخراج را از استخر خود یا به‌طور مستقیم از بلاک‌چین دریافت خواهید کرد.

کیف پول خود را تنظیم کنید

حساب کاربری جدید خود را اضافه کنید، یک نام برای آن بگذارید که در خاطرتان بماند. رمز عبور را ایمن نگه دارید!

کیف پول خود را تنظیم کنید

پس از تولید حساب کاربری، یک کیف پول اضافه کنید و آدرس منحصربه‌فرد را در یک فایل متنی نوشته یا کپی کنید. این آدرس با کاراکترهای «0x» شروع می‌شود. این کیف پول برای دریافت جوایز استخراج ETH لازم است!

  • یادداشتی در مورد Geth:

Mist همچنین حاوی Geth، رابط خط فرمان محبوب است. ممکن است فقط آخرین اپلیکیشن Geth را برای سیستم خود انتخاب کنید، این نسخه می‌تواند تمام عملکردهای Mist (و موارد بیشتری) را از خط فرمان انجام دهد.

Geth (مخفف go-ethereum) به ماینر شما اجازه می‌دهد تا مستقیما با شبکه اتریوم ارتباط برقرار کند، اما به مقداری دانش برنامه‌نویسی نیاز دارد.

هرچه در استخراج اتریوم و برنامه‌نویسی مهارت بیشتری پیدا کنید، Geth برای شما مفیدتر خواهد بود، اما در حال حاضر، این اپلیکیشن به‌عنوان ساده‌ترین راه برای شروع کار استخراج اتریوم توصیه نمی‌شود.

مرحله ۲: به دست‌آوردن یک کلاینت اتریوم (مبتدیان)

اگر می‌خواهید مدت زمان طولانی غیبت کنید، Mist می‌تواند بلاک‌چین اتریوم را دانلود کند برای این کار به MyEtherWallet.com سر بزنید.

لطفا مراقب وب‌سایت‌های فیشینگ باشید. دامنه را همیشه چند بار بررسی کنید. سایت واقعی، MyEtherWallet .com است.

یک رمز عبور قوی وارد کنید و روی «ایجاد کیف پول جدید» کلیک کنید:

به دست‌آوردن یک کلاینت اتریوم (مبتدیان)

«Keystore File » را بارگیری کنید و روی دکمه «متوجه شدم. ادامه» کلیک کنید.

به دست‌آوردن یک کلاینت اتریوم (مبتدیان)

  • کلید شخصی ارائه شده را ذخیره کنید

یک کار خوب این است که یک دفترچه یادداشت (notepad) باز کنید و اطلاعات خود را وارد کنید- رمز عبور، کلید شخصی و آدرس اتریوم (که به‌زودی دریافت خواهید کرد). آن فایل متنی را به همراه فایل Keystore خود، در یک فایل رمزگذاری‌شده (با استفاده از WinRar یا برنامه مشابه) ذخیره کنید.

پس از آن، یک کپی از آن را روی درایو USB یا درایو ابری ذخیره کنید و پرونده‌های فردی را حذف کنید (تنها فایل رمزگذاری‌شده را به‌صورت دیجیتال ذخیره کنید.)

کلید شخصی ارائه شده را ذخیره کنید

روی ذخیره آدرس خود کلیک کرده و سپس دکمه رادیویی «Keystore File » را انتخاب کنید. روی «Select Wallet File » کلیک کنید، فایل Keystore که اخیرا بارگیری شده (که با «UTC… » شروع می‌شود) را فراخوانی کرده و آن را انتخاب کنید.

کلید شخصی ارائه شده را ذخیره کنید

سپس از شما خواسته می‌شود تا دوباره رمز عبور خود را وارد کنید.

کلید شخصی ارائه شده را ذخیره کنید

پس از باز کردن قفل، می‌توانید به پایین صفحه بروید و «آدرس خود» را ببینید، این آدرس کیف پول اتریوم شما است که برای استخراج از آن استفاده خواهید کرد. آن را در یک فایل متنی جداگانه ذخیره کنید و برای دسترسی آسان، آن را در دسک‌تاپ خود ذخیره کنید.

اشکالی ندارد که این آدرس را به اشتراک بگذارید، زیرا این‌ راهی است که از طریق آن افراد برای شما اتریوم ارسال می‌کنند و شما می‌توانید پرداخت‌های استخراج خود را دریافت کنید، اما هرگز کلید شخصی خود را به اشتراک نگذارید!

کلید شخصی ارائه شده را ذخیره کنید

این مطلب راهم مطالعه کنید: صرافی ارز دیجیتال چیست؟

مرحله ۳: ماینر را بارگیری کنید

ما قصد داریم از نرم‌افزار بسیار محبوب استخراج اتریوم به نام Claymore Miner استفاده کنیم.

به قسمت Claymore’s original Bitcointalk بروید و نسخه فعلی را از لینک‌های گوگل یا مگا‌دانلود بارگیری کنید (از لینک‌های افراد دیگر استفاده نکنید). نسخه فعلی در زمان نوشتن این مقاله ۱۴.۶ است و شما نسخه Catalyst و Cuda را (نه نسخه لینوکس) دریافت می‌کنید.

توجه داشته باشید، هنگام بارگیری Claymore Miner، ممکن است ویندوز یک اخطار صادر کند، اما اگر از لینک بارگیری Claymore استفاده کرده‌اید، می‌توانید آن را نادیده بگیرید.

پس از بارگیری، پوشه را برای دسترسی آسان در دسک‌تاپ خود از حالت فشرده خارج کنید.

مرحله ۴: تنظیمات ویندوز

برخی از تنظیمات باید در ویندوز اصلاح شوند تا شما برای استخراج آماده شوید:

اول این‌که، رایانه شما نباید به حالت خواب برود، زیرا این امر باعث اختلال استخراج می‌شود، بنابراین به تنظیمات Power خود بروید و آن را تنظیم کنید که «هرگز» روی حالت خاموش یا خواب «Sleep» نباشد.

در مرحله بعد، فایل صفحه سیستم خود را اصلاح کرده و به‌صورت دستی آن را روی MB ۱۶۳۸۴ تنظیم کنید (این ۱۶ گیگ است.)

برای به حداقل رساندن اختلال در استخراج و تنظیمات خود، می‌توانید به‌روزرسانی‌های ویندوز را هم غیرفعال کنید. اگر احساس امنیت بیشتری دارید، می‌توانید این کار را انجام ندهید، تنها این را بدانید که به‌روزرسانی‌های بسیار مکرری وجود دارد که گاهی بدون دخالت شما سیستم را راه‌اندازی مجدد می‌کنند و بنابراین استخراج شما را متوقف می‌کنند.

سرانجام، اگر Windows Defender یا برنامه ضدویروس دیگری را اجرا می‌کنید، یک استثناء را به آن اضافه کنید، تا فایل اجرایی «EthDcrMiner64.exe» مربوط به استخراج Claymore را به‌عنوان ویروس شناسایی نکرده یا سعی نکند آن را غیرفعال یا حذف کند.

مرحله ۵: به یک استخر استخراج بپیوندید

قدم بعدی راه‌اندازی استخراج استخر است، زیرا با استخراج انفرادی بعید است بتوانید اتریوم تولید کنید، مگر این‌که یک انبار پر از GPU داشته باشید!

اولین قدم شما انتخاب استخر استخراج اتریوم خواهد بود. انتخاب‌های زیادی وجود دارد، اما من Nanopool یا Ethermine را توصیه می‌کنم. صفحه اصلی یا بخش راهنمای یک سایت استخر استخراج به احتمال زیاد حاوی دستورالعمل نحوه استخراج در استخر آن‌ها با استفاده از ماینر معروف Claymore است.

به‌منظور استفاده از این راهنما، از Etheremine استفاده خواهیم کرد. به‌طور مستقیم در صفحه اصلی ethermine.org، بخشی را با عنوان «Stratum mode using Claymores Miner» مشاهده خواهید کرد. پوشه Claymore miner خود را روی دسک‌تاپ خود باز کنید، روی فایل متنی با عنوان «شروع» راست کلیک کرده و «ویرایش» را انتخاب کنید.

به سایت Ethermine بروید، تمام متن موجود در کادر اول را با عنوان «Then start your miners by…» هایلایت و کپی کنید.

به یک استخر استخراج بپیوندید

بسته به موقعیت مکانی خود، می‌توانید به نزدیک‌ترین سرور به خودتان وصل شوید و رشته سرور متن را برای سرور به‌روز کنید:

مناسب‌ترین طبقه سرور برای شما بر اساس موقعیت مکانی شما:

در این مثال، من استخراج را برای ساحل شرقی ایالات متحده به‌روز کرده‌ام، بنابراین در پرونده متنی اکنون باید این موارد را داشته باشید:

setx GPU_FORCE_64BIT_PTR 0

setx GPU_MAX_HEAP_SIZE 100

setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1

setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100

setx GPU_SINGLE_ALLOC_PERCENT 100

EthDcrMiner64.exe -epool us1.ethermine.org:4444 -ewal <Your_Ethereum_Address>. <RigName> -epsw x

  •  «Your_Ethereum_Address» خود را با آدرس کیف پول اتریوم خود جایگزین کنید (که با …0x شروع می‌شود)، آن را از فایل متنی دیگر خود کپی کنید و آن را در اینجا جاگذاری کنید.
  •   «<RigName>» را با هر نامی که می‌خواهید برای ماینر خود بگذارید، جایگزین کنید. ما به‌عنوان مثال از  « MiningRig1» استفاده خواهیم کرد، بنابراین شما اکنون این موارد را دارید:

setx GPU_FORCE_64BIT_PTR 0

setx GPU_MAX_HEAP_SIZE 100

setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1

setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100

setx GPU_SINGLE_ALLOC_PERCENT 100

EthDcrMiner64.exe -epool us1.ethermine.org:4444 -ewal 0x46064Df3e898488B19bC985A0973be51698bD6bb.MiningRig1 -epsw x

فایل خود را به‌عنوان بچ فایل با پسوند bat ذخیره کنید. برای انجام این کار، File> Save As را انتخاب کنید و سپس در کادر، نامی را برای آن انتخاب کنید و سپس بعد از نام «.bat» را تایپ کنید. در کادر « Save as type» مطمئن شوید که «همه فایل‌ها» را انتخاب کرده و سپس روی ذخیره کلیک کنید.

به یک استخر استخراج بپیوندید

مرحله ۶: استخراج را شروع کنید

تبریک می‌گویم! شما اکنون یک بچ فایل آماده برای استخراج دارید! برای فایل جدید Bat یک میانبر ایجاد کنید و آن را به دسک‌تاپ خود ارسال کنید. سپس می‌توانید نسخه فایل متنی را حذف کنید.

برای شروع ماینر، روی فایل Bat دو بار کلیک کنید. ماینر شروع به کار خواهد کرد، دستورات setx را اجرا می‌کند تا متغیرهای محیطی را تنظیم کند، هریک از GPUهای شما را به‌صورت اولیه راه‌اندازی می‌کند، فایل DAG را روی هر یک از پردازنده‌های گرافیکی شما می‌سازد و شروع به کار می‌کند. بگذارید حدود ۲۰ ثانیه اجرا شود و سپس روی «s» کلیک کنید تا سرعت هش شما نمایش داده شود.

اکنون می‌توانید دوباره از این اطلاعات در ماشین‌حساب استخراج اتریوم استفاده کنید تا نمایش دقیق‌تری از درآمد خود را داشته باشید.

برای نظارت بر درآمد خود در استخر، به Ethermine.org برگردید و آدرس کیف پول خود را در پنجره آدرس در بالا وارد کنید. روی دکمه «بررسی وضعیت» کلیک کنید:

استخراج را شروع کنید

۷. سوالات متداول

آیا می‌توانم به‌جای GPU با CPU خود استخراج کنم؟

GPUها بسیار سریع‌تر هستند، طوری که استخراج با CPU دیگر سودآور نبوده یا ارزش ندارد. حتی GPUهای سطح پایین و مقدماتی هم تقریبا ۲۰۰ برابر سریع‌تر از CPU برای اهداف استخراج عمل می‌کنند.

آیا می‌توانم از هر آدرس کیف پول ETH برای استخراج استفاده کنم؟

شما می‌توانید از هر آدرس کیف پول ETH برای استخراج استفاده کنید، اما برخی از صرافی‌ها امکان استخراج را ندارند یا سپرده‌های بسیار کوچک را قبول نمی‌کنند، بنابراین در صورت استخراج مستقیم به یک آدرس سپرده وب، آن سایت را دقیقا بررسی کنید.

در مورد سایت‌های استخراج ابری چطور؟

از سایت‌های استخراج ابری اتریوم یا برنامه‌های سرمایه‌گذاری مربوطه خرید نکنید.

۹۹.۹درصد از سایت‌های استخراج ابری طرح‌های Ponzi یا ذخیره کسری پونزی هستند. حتی اگر تعداد معدودی وجود داشته باشد که مدت زیادی از آن نگذشته است، هیچ موردی از طرف شخص ثالث در مورد قدرت هش فروخته‌شده وجود نداشته و سود آن معمولا بسیار اندک است، مگر این‌که شما به‌شدت تبلیغ کنید و دیگران را دعوت کنید تا به آن بپیوندند (هشدار دیگری از فعالیت‌های مرتبط به پونزی.)

چند اتریوم را می‌توان استخراج کرد؟

برخلاف بیت‌کوین، هیچ محدودیتی در میزان اتریوم تولید شده وجود ندارد. هر روز حدود ۱۳۵۰۰ اتریوم استخراج می‌شود.

۸. نتیجه‌گیری

امیدوارم این راهنما برایتان مفید باشد! توجه داشته باشید، ما مراحل پیشرفته‌تر استخراج از قبیل اورکلاک و کاهش ولتاژ، چشمک‌زدن بایوس، دسترسی از راه دور، نظارت یا استخراج دوگانه را پوشش ندادیم.

اگر علاقه‌مند هستید که استخراج خود را به سطح بالاتری برسانید، در Crypto Mining Academy  ثبت‌نام کنید، جایی که در هر مرحله از این فرآیند در یک دوره جامع به جزئیات بیشتری پرداخته می‌شود.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد، اگر به دنبال خرید اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه روز، هوای شما را داریم!