پس از اینکه روز جمعه شرکت آمازون فهرستی از مشاغل مورد نیاز برای استخدام متخصصین رمزارز و بلاک چین را منتشر کرده بود، حالا جزئیات بیشتری از برنامه‌های آینده آمازون درباره پذیرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر فاش شده است.

آمازون در راه پذیرش بیت کوین

بر اساس گزارش یک منبع ناشناس، شرکت آمازون به عنوان بزرگترین غول تجارت الکترونیک در جهان قصد دارد در ماه‌های آتی از سال جاری میلادی بیت کوین را به عنوان یک راهکار پرداخت بپذیرد. اگر این خبر درست باشد باید منتظر یک اتفاق بزرگ دیگر در زمینه پذیرش رمزارزها و ارزهای دیجیتال باشیم.

بر اساس آنچه که از این مبع داخلی شرکت آمازون تا به حال فاش شده است، آمازون از چند سال گذشته یعنی سال ۲۰۱۹ مشغول کار روی استفاده از رمزارزها به عنوان یک راهکار پرداخت بوده است و حالا با افشای این خیر شاید برنامه چند ساله آمازون به مراحل نهایی خود رسیده باشد. بنابراین انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی همه چیز مشخص شود.

آنچه که به نظر می‌رسد این برنامه تنها به پذیرش رمزارز به عنوان یک راهکار پرداخت ختم نمی‌شود و احتمالا بهره‌گیری از بلاک چین و ارزهای دیجیتال بخش جدایی ناپذیر از مکانیسم نحوه کار آمازون در آینده خواهد بود.

بر اساس گفته‌های این منبع داخلی از آمازون، نه تنها بیت کوین، بلکه ارزهای دیجیتال مهم بازار از جمله اتریوم، کاردانو و بیت کوین کش هم در برنامه‌های آمازون قرار دارند.

آمازون و بیت کوین

آمازون قصد دارد از بیت کوین، اتریوم، کاردانو و بیت کوین کش به عنوان راهکار پدراخت استفاده کند

همچنین سومین شرکت دولتی بزرگ در ایالات متحده نیز آماده راه اندازی ارز رمزنگاری شده خود است.

رابطه آمازون و بیت کوین به شایعه‌های اخیر ختم نمی‌شود. پیش از این در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸، شرکت خدمات وب آمازون « Amazon Web Services» که یک شرکت تابعه از شرکت بزرگ آمازون محسوب می‌شود، دو سرویس بلاک چین را راه ‌اندازی کرده بود. درست یک سال پس از اینکه اندی جیسی (Andy Jassy) مدیر عامل فعلی گفته بود نمی‌تواند اهمیت فناوری بلاک چین را نادیده گرفت.

به این ترتیب به نظر می‌رسد آمازون در استفاده از بیت کوین و بلاک چین بسیار مصمم است و با توجه به گستردگی خدمات آمازون در جهان این موضوع می‌تواند نقش بسیار پررنگی در آینده صنعت ارز دیجیتال بگذارد.

ناگفته نماند درست پس از افشای این خبر بیت کوین با یک جهش ۱۰ درصدی از محدوده ۳۴۰۰۰ تا ۳۹۰۰۰ دلار صعود کرد.

خرید بیت کوین

پیش بینی شما از رابطه بین آمازون و بیت کوین چیست؟ آیا جف بزوس هم راه ایلان ماسک را در پیش خواهد گرفت و مانند شرکت تسلا، آمازون هم می‌تواند نقش مهمی در آینده بیت کوین ایفا کند؟

منبع: cryptonews