شاید با شنیدن نام صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap) به نظر بیاید که با یک شوخی جدید روبرو شده‌ایم اما این صرافی غیرمتمرکز یکی از بهترین صرافی‌های حال حاضر دنیا به حساب می‌آید. به عنوان یک پلتفرم که به طور منظم بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در حجم معاملات ۲۴ساعته‌اش خرید و فروش دارد، Pancakeswap را می‌توان یکی از محبوب‌ترین DApp‌ها دانست. در یکسال گذشته پنکیک سواپ به محبوب‌ترین صرافی بر روی بایننس اسمارت چین تبدیل شده است و حتی صرافی غیرمتمرکز اصلی بایننس را نیز تحت‌اشعاع خود قرار داده است.

در این مقاله سعی می‌کنیم به صورت کامل صرافی پنکیک سواپ را مورد بررسی قرار دهیم و به نقش توکن Cake در آن بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

پنکیک سواپ چیست؟

پنکیک سواپ

صرافی پنکیک سواپ و توکن کاربردی آن CAKE

پنکیک سواپ یکی از جذاب‌ترین پروتکل‌ها در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) است. این صرافی غیرمتمرکز شباهت زیادی به یونی‌سواپ (UNI) و سوشی سواپ (SUSHI) دارد اما برخلاف این پلتفرم‌ها که روی شبکه اتریوم (ETH) هستند، پنکیک از شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) استفاده می‌کند.

پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که معاملات توکن‌های BEP-20 را تسهیل کرده و با استفاده از مدل بازارساز خودکار (AMM)، نقدینگی پلتفرم را فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد کاربران از ارزهای دیجیتال خود یک جریان درآمد منفعلانه داشته باشند. و به لطف نقدینگی زیاد آن، کاربران و امکانات فراوانی دارد. این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به اعتماد به یک هسته متمرکز یا از دست دادن کنترل کلیدهای خصوصی، بایننس کوین (BNB) و طیف گسترده‌ای از توکن‌های BEP-20 را به صورت امن ترید و مبادله کنند. به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز، تمام معاملات PancakeSwap به طور خودکار از طریق قراردادهای هوشمند انجام می‌شود.

اگرچه تیم اصلی صرافی پنکیک سواپ کاملاً ناشناس است، اما این پلتفرم توسط چندین شرکت برجسته امنیتی بلاکچین، از جمله Certik و Slowmist، مورد بازرسی قرار گرفته است. از زمان راه اندازی این پلتفرم در سپتامبر ۲۰۲۰، نه تنها در تعداد کاربران و نقدینگی دارایی‌های پشتیبانی شده، بلکه در ویژگی های متنوعی که ارائه می‌دهد نیز رشد چشمگیری داشته است. در حال حاضر، PancakeSwap را می‌توان یک اکوسیستم کامل از ابزارهای دیفای دانست که همه آنها در اطراف توکن اصلی و بومی این پلتفرم یعنی CAKE ساخته شده‌اند.

توکن CAKE چیست؟

CAKE، توکن کاربردی و بومی پلتفرم PancakeSwap است که برای اهداف مختلف در حال رشد این صرافی استفاده می‌شود. استفاده اصلی آن در ییلد فارمینگ (yield farming)، استیکینگ (staking)، شرکت در قرعه کشی‌های بخش لاتاری و رأی دادن به پیشنهادهای حاکمیتی از طریق پورتال حاکمیت جامعه پلتفرم است.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت توکن CAKE برابر با ۱۴.۸۲ دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن بیش از ۳۰۰ میلیون دلار است. حجم بازار توکن CAKE نیز نزدیک به ۳ میلیارد دلار است که آن را در رتبه ۳۱ ارزشمندترین رمزارزهای بازار از لحاظ حجم قرار داده است. بهترین صرافی‌ها برای خرید و فروش توکن CAKE در حال حاضر بایننس، Tokocrypto, CoinTiger و FTX هستند.

پنکیک سواپ چگونه کار می‌کند؟

صرافی پنکیک سواپ نوعی DEX است که به عنوان یک بازار ساز خودکار (AMM) شناخته می‌شود. این اساساً به این معنی است که هیچ اوردر بوک، سیستم پیشنهاد/درخواست یا سفارش محدود (limit order) در آن وجود ندارد. در عوض، کاربرانی که در این پلتفرم معامله می‌کنند به طور خودکار نقدینگی را از یک یا چند استخر نقدینگی دریافت می‌کنند که پس از اتمام معاملات مجددا تعادل برقرار می‌شود. معاملات انجام شده بر روی AMM‌ها، مانند پنکیک‌سواپ، نقدینگی را از یک طرف استخر کم می‌کنند و به طرف دیگر نقدینگی اضافه می‌کنند، در نتیجه وزن دارایی‌های آن استخر و ارزش‌های نسبی آنها تغییر می‌کند. این نقدینگی از سوی کاربرانی که به عنوان تامین کننده‌های نقدینگی شناخته می‌شوند تامین می‌شود، تامین کنندگان با اضافه کردن نقدینگی برابر هر دو طرف یک نقدینگی (مانند BNB/USDC) به افزایش کل نقدینگی موجود کمک می‌کنند. در ازای تأمین نقدینگی، این کاربران سهمی از کارمزد معاملات انجام شده توسط هر استخر را که دریافت می‌کنند. ۰.۲۵٪ کارمزد معامله برای هر ترید در صرافی پنکیک سواپ در نظر گرفته شده است که بیشتر آن بین تأمین کنندگان نقدینگی تقسیم می‌شود.

به عنوان یک برنامه غیرمتمرکز (DApp)، پنکیک سواپ معمولاً از طریق کیف پول‌های وب ۳ مانند متامسک، تراست ولت یا WalletConnect قابل دسترسی است. این کیف پول‌ها پس از پیکربندی برای پشتیبانی از بایننس اسمارت چین، برای تعامل با قراردادهای هوشمند PancakeSwap استفاده می‌شوند. بودجه این پلتفرم توسط خزانه داری PancakeSwap تأمین می‌شود که در حال حاضر ۱۵٪ از کل کارمزدهای تجاری تولید شده را دریافت می‌کند. طبق اسناد رسمی، بودجه حاصل از خزانه داری برای اهداف مختلف مربوط به نگهداری سیستم عامل استفاده می‌شود که شامل حقوق، ممیزی، جوایز، پاداش، آپدیت و غیره است.

پروتکل پنکیک سواپ چند مشخصه پیشرفته دارد که باعث تفاوت آن با سایر پروتکل‌های دیفای شده است. با اینکه اتریوم پیشگام اکوسیستم دیفای بوده، برخی از مشخصات و کارکردهای دیفای در آن کنار گذاشته شده‌اند. از آنجا که پنکیک سواپ عملکرد کلی بهتری داشته، کاربران زیادی به سمت آن جذب شده‌اند. از جمله مشخصه‌های پنکیک سواپ، پشتیبانی از توکن‌های BEP-20، تعامل بین dAppهای مبتنی بر اتریوم و bsc، فارمینگ، استیکینگ، لاتاری (lottery)، بازار پیش‌بینی و شبکه‌ای با حاکمیت جمعی (community-governance) است.

استفاده از کیف پول

شما برای استفاده از پنکیک سواپ باید ابتدا کیف پول خود را راه‌اندازی کنید. می‌توانید از کیف پول بایننس اسمارت چین، تراست ولت یا متاماسک (محبوب‌ترین کیف پول استاندارد اتریوم و ERC20) استفاده کنید. با اینکه متاماسک یک کیف پول اتریوم است شما می‌توانید کیف پول توکن‌های مبتنی بر bsc را در آن فعال کنید. کاربران برای دسترسی پیدا کردن به خدمات پروتکل پنکیک سواپ، باید کیف پول خود را به آن متصل کرده و به اصطلاح کیف پولشان را آنلاک (unlock) کنند.

کیف پول های مناسب برای کار با پنکیک سواپ

کیف پول هایی که در تصویر مشاهده می کنید قابلیت اتصال به پنکیک سواپ را دارند.

نقدینگی

کاربران با اضافه کردن توکن‌های خود به استخرهای این پلتفرم می‌توانند نقدینگی پروتکل را افزایش دهند. در عوض آن‌ها توکن‌های FLIP (توکن‌های ارائه دهنده نقدینگی در پنکیک سواپ) را دریافت می‌کنند. با افزایش یافتن ارزش کلی پروتکل، این توکن‌ها هم ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. استخرهای نقدینگی، به کاربران اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به معامله مستقیم توکن‌هایشان، درآمد کسب کنند. به طور متوسط، دامنه بازدهی آن برای کاربران ۲۳.۵۲٪ تا ۳۷۸.۱۹٪ است. توجه داشته باشید که این پاداش‌ها در قالب توکن بومی پنکیک یعنی CAKE پرداخت می‌شوند.

استیکینگ

پس از تهیه توکن CAKE، می‌توانید آن را در استخرهای SYRUP قرار دهید. کاربران با اضافه کردن نقدینگی به استخرها، توکن‌های LP را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. در ادامه می‌توانند از بین چند گزینه دست به انتخاب بزنند:

  • دریافت توکن CAKE از استخر به عنوان پاداش استیکینگ
  • استیک توکن CAKE و به دست آوردن توکن‌های بیشتری از این رمزارز
  • استیک توکن CAKE برای به دست آوردن توکن‌های سایر پروژه‌ها

فارمینگ

کاربران پنکیک سواپ می‌توانند توکن‌های CAKE را فارم کنند. فارمینگ به معنای کسب بیشترین بهره از یک توکن یا رمزارز است. در این زمینه هم پنکیک سواپ چند گزینه را برای انتخاب در اختیار کاربران قرار می‌دهد:

  • CAKE-BNB LP
  • BUSD-BNB LP
  • BETH-ETH LP
  • USDT-BUSD LP
  • USDC-BUSD LP
  • DAI-BUSD LP
  • LINK-BUSD LP
  • TWT-BNB LP

وقتی شما توکن‌های خود را به استخر نقدینگی واریز می‌کنید، آن‌ها را لاک (lock) یا قفل کرده و فرایند فارمینگ آغاز می‌شود. در عوض توکن CAKE‌ را به عنوان پاداش دریافت می‌کنید. صرافی پنکیک سواپ به شما امکان می‌دهد با قرار دادن توکن‌های نقدینگی پشتیبانی شده (LP) در یکی از فارم‌های متعدد خود، بازدهی بیشتری به دست آورید. با مشارکت در ییلد فارمینگ، کاربران بازده بیشتری را در توکن‌های LP خود بدست می‌آورند. این بازده بالاتر از بازدهی است که از طریق کارمزد معاملات تولید می‌شود.

استخرهای Syrup

استخرهای Syrup سیستم سودآور اصلی برای کاربران پنکیک سواپ است، جایی که شما می‌توانید توکن‌های CAKE خود را استیک کنید. کاربران با استیک CAKE در استخرهای پنکیک بانی (Pancake Bunny، استخرهای Syrup جدیدی که در آن توکن BUNNY به عنوان پاداش ارائه می‌شود) می‌توانند توکن BUNNY‌ دریافت کنند. البته استخر اصلی Syrup به CAKE اختصاص دارد. بسیاری از کاربران پنکیک سواپ توکن‌های خود را برای دریافت CAKE در این استخرها واریز می‌کنند.

لاتاری ورژن ۲

PancakeSwap در میان صرافی‌های غیرمتمرکز به انجام کارهای غیرمعمول مشهور است. یکی از این کارها برگزاری لاتاری است. در این بخش به کاربران این امکان داده می‌شود که بلیط های قرعه کشی را خریداری کنند و شانس خود را برای برنده شدن میزان زیادی توکن CAKE افزایش دهند. قیمت بلیط با نرخ فعلی در حدود ۵ دلار CAKE است، اما کاربران می‌توانند با خرید همزمان ۱۰۰ بلیط تا ۴.۹۵٪ تخفیف دریافت کنند. در مجموع ۴۰٪ از جایزه به کاربرانی اختصاص می‌یابد که هر شش شماره موجود در بلیط قرعه کشی آنها با عدد بدست آمده یکی باشد، و جایزه به طور مساوی بین برندگان تقسیم می‌شود.

بازار پیش‌بینی

ابزار بازار پیش بینی PancakeSwap یک ویژگی ساده است که به کاربران امکان می‌دهد در یک بازه زمانی ۵ دقیقه‌ای قیمت بایننس کوین (BNB) را پیش‌بینی کنند که افزایش یا کاهش خواهد یافت. کاربران وجوه خود را در یک گلدان جایزه جمع می‌کنند که در میان کسانی که جهت بازار را به درستی پیش بینی می‌کنند، تقسیم می‌شود. بازندگان مبلغ شرط خود را از دست می‌دهند.

اکسچنج پنکیک سواپ

این پروتکل از مدل AMM به منظور تامین نقدینگی برای تریدرها استفاده می‌کند. برخلاف بخش سنتی سفارشات که در اکسچنج‌های متمرکز (CEXها) استفاده می‌شود، در مدل AMM قیمت‌گذاری دارایی‌ها به یک الگوریتم خاص متکی است.

این الگوریتم از دارایی‌های دیجیتال موجود در قراردادهای هوشمند (که به آن استخر نقدینگی می‌گویند) نقدینگی را اضافه می‌کنند. در حالت معمولی سفارش، شما یک خریدار و یک فروشنده دارید که معمولا در نهایت با کمبود نقدینگی مواجه می‌شود. در حالت AMM شما می‌توانید خرید و فروش خود را در یک استخر نقدینگی انجام دهید.

انجام معاملات توکن‌های BEP-20 به جای ERC-20، مشخصه اصلی پنکیک به شمار می‌رود.  شما همچنین می‌توانید سرمایه خود را به استخرهای نقدینگی واریز کنید. و در مقابل بودجه‌تان توکن‌های استخر نقدینگی که CAKE نام داشته و توکن بومی پنکیک سواپ می‌باشد را دریافت کنید. در ادامه می‌توانید توکن‌های CAKE خود را استیک و فارم کنید تا پاداش بگیرید.

کارمزد معاملات در پنکیک سواپ به طور کلی ۰.۲ درصد است. ۰.۱۷ درصد این کارمزد به تامین کنندگان نقدینگی تعلق داشته و ۰.۰۳ درصد الباقی به PancakeSwap Treasury اختصاص یافته و می‌سوزد.

رابط کاربری اکسچنج پنکیک سواپ

با انتخاب گزینه اکسچنج پنکیک سواپ با باکس ساده ای رو برو خواهید شد که استفاده بسیار راحتی دارد.

عرضه اولیه فارم (IFO)

مشابه عرضه اولیه دیفای (IDO)، صرافی پنکیک سواپ به کاربران امکان می‌دهد توکن‌های پروژه‌های جدید در مراحل اولیه را قبل از شروع عمومی خریداری کنند. با این حال، کاربران در حین عرضه اولیه فارم (IFO) توکن‌های ارائه دهنده نقدینگی CAKE-BNB (LP) خود را با توکن‌های پروژه‌های جدید عوض می‌کنند. به عنوان بخشی از این فرآیند، نیمی از کل توکن‌ها (سمت CAKE معامله) سوزانده می‌شود، که اینکار باعث ایجاد یک مکانیزم ضد تورمی دیگری برای توکن کیک می‌شود.

توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT)

شما با پنکیک سواپ می‌توانیدتوکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) برنده شوید. NFTها توکن‌های دیجیتالی برای اقلام منحصربفرد در دنیای خارجی هستند. این اقلام می‌توانند مواردی مثل آلبوم‌های دیجیتالی، طرح‌ها یا فلزات گران‌بها باشند.

این پروتکل دارای یک صفحه برای برندگان NFT است. این برندگان به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند تا نظر کاربران همیشه روی این بخش جلب شود. توجه داشته باشید که می‌توانید NFT خود را در کیف پول نگه دارید یا اینکه آن را با CAKE معاوضه کنید.

آخرین آپدیت‌ها در صرافی پنکیک سواپ

پنکیک سواپ

نسخه دوم پنکیک سواپ

از زمان راه اندازی در سال ۲۰۲۰، این پلتفرم چندین نسخه جدید را ارائه کرده است که هرکدام شاهد اضافه شدن محصولات و ویژگی های جدید بوده اند. PancakeSwap در آوریل ۲۰۲۱ به ورژن دو یا V2 ارتقا یافت، که این آپدیت به توسعه دهندگان آزادی بیشتری برای بهبود عملکرد آینده سیستم عامل، مانند ترکیب خودکار در استخرهای Syrup و افزودن برنامه‌های معرفی آن، می‌دهد. متعاقباً این امر با تغییر در برنامه کارمزد (از ۰.۲٪ به ۰.۲۵٪) همراه بود که این ۰.۰۵٪ صرف خرید توکن کیک از بازار عمومی برای افزودن مکانیزم تورمی آن استفاده می‌شود.

مسئولان اصلی که در پشت PancakeSwap هستند در حال حاضر به رود مپ آن اهمیتی زیادی نمی‌دهند، اما یک لیست کارهای عمومی (بدون تاریخ مشخص) وجود دارد. برخی از موارد اصلی در این لیست شامل افزودن محصولات ثابت برای استیکینگ، اعطای برنامه‌های وام دهی و وام‌گیری به کاربران و کسب NFT با تکمیل تسک‌ها و افزایش سطح کاربری است.

چه چیزی پنکیک سواپ را منحصربفرد ساخته است؟

ساخته شدن بر روی بایننس اسمارت چین، سب به وجود آمدن ویژگی‌های منحصر به فردی در PancakeSwap شده است تا یک تجربه تجاری عالی را برای کاربران نهایی فراهم کند. اول از همه می‌توانید از تراکنش‌هایی با کارمزد پایین و زمان تأیید سریع سود ببرید و اطمینان از اینکه معاملات به سرعت انجام می‌شوند. فراتر از این، صرافی پنکیک سواپ همچنین طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های ثانویه را ارائه می‌دهد، که بسیاری از آنها امکانات اضافی را به دارندگان توکن CAKE ارائه می‌دهند.

پنکیک سواپ علاوه بر بهبود خصوصیات موجود در پروتکل‌های دارای تم غذا، دارای رابط کاربری آسان و گزینه‌هایی مانند پاداش‌های NFT، لاتاری، فارمینگ، استیکینگ و موارد بسیار دیگر نیز هست. این پروتکل از کیف پول‌های متاماسک (Metamask)، تراست ولت (Trust Wallet)، توکن پاکت (TokenPocket)، مث ولت (MathWallet) و ولت کانکت (WalletConnect) پشتیبانی می‌کند.

علاوه‌براین، پنکیک سواپ به طور کلی یک صرافی غیرمتمرکز امن است و استفاده از آن امنیت کاربران را به خطر نمی‌اندازد.

برای اطلاعات بیشتر این مطلب را بخوانید: بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

چگونگی خرید و فروش ارز دیجیتال CAKE

حال که با پنکیک سواپ و مشخصه‌های جالب آن آشنا شدید حتما می‌دانید که ارز دیجیتال CAKE پتانسیل خوبی برای رشد دارد. اما چطور می‌توان این رمزارز را خریداری کرد؟ خرید این ارز دیجیتال به ۳ روش روش ممکن است که در ادامه توضیح خواهیم داد:

خرید ارز دیجیتال CAKE از پنکیک سواپ

در حال حاضر با داشتن یکی از جفت‌ارزهای لازم برای خریداری رمزارز کیک از پنکیک سواپ (WBNB، BUSD، MEL، CCAKE، SAFEMOON، BRICK، STAX، BSCX، GFI، XVS، ROOBEE، TWT، BREW، SACT، BRY، CHIK، DFY، REEF، BAKE، MOFI، UNFI، MCBASE، ABS،‌ CBIX، FLO، TACO، KP3RB، NAR) در کیف پول‌هایی که در این پروتکل پشتیبانی می‌شوند می‌توانید ارز دیجیتال CAKE را خریداری کنید.

به منظور خرید ابتدا وارد پنکیک سواپ (https://pancakeswap.finance/) شده و کیف پولتان را به آن متصل (با استفاده از گزینه Connect در گوشه بالایی سمت راست صفحه) می‌کنید. در وب‌سایت پنکیک سواپ از منوی Trade گزینه Exchange را انتخاب کنید.

با مشاهده باکس موجود در بخش Exchange، در کادر بالا جفت ارز مورد نیاز برای خرید کیک را انتخاب کنید. در کادر پایین ارز دیجیتال CAKE را تایپ کنید.

نکته: اگر با تایپ کردن نتوانستید جفت ارز مورد نظر را در منو پیدا کنید، آدرس کانترکت رمزارز را از Coinmarketcap یا Coingeco کپی کرده و در کادر قرار دهید تا ارز مورد نظر شما پدیدار شود.

با انتخاب جفت ارز مورد نظر، موجودی کیف پول شما از آن رمزارز در بالای نام آن ظاهر می‌شود. می‌توانید مقدار ارز دیجیتال CAKE مورد نظرتان را به صورت دستی وارد کنید (مقدار جفت ارز لازم برای خرید خودبخود تخمین زده می‌شود). یا اینکه می‌توانید مقدار ارزی که در کیف دارید و قصد معاوضه با ارز دیجیتال  CAKE‌دارید را مشخص کنید (در این حالت هم مقدار ارز دیجیتال کیک قابل خریداری به طور خودکار تخمین زده می‌شود).

با فشردن دکمه سبز معامله انجام می‌شود. قبل از انجام گرفتن معامله در تراست ولت می‌توانید مقدار کارمزد و مقدار کلی کسر ارز را مشاهده کرده و آن را تایید کنید. پس از چند ثانیه معامله تکمیل شده و آدرس پیگیری و مشاهده اطلاعات تراکنش برایتان نمایش داده می‌شود.

نکته: در صورت خطای تراکنش، علامت چرخ دنده بالای باکس را انتخاب کرده و عدد موجود در آن (معروف به اسلیپج) را کمی افزایش دهید تا زمانی که معامله انجام شود.

خرید ارز دیجیتال کیک از صرافی ایرانی

قبل از هر چیز با کمی جستجو در اینترنت صرافی‌های ایرانی پشتیبان ارز دیجیتال کیک را شناسایی کنید. سپس، با تحقیق درباره این صرافی‌ها از امنیت، شهرت، عملکرد، سرعت، رضایت مشتریان، پشتیبانی مشتریان، مزایا و معایب و مراحل احراز هویت آن اطلاعات به دست آورده و از بین لیستی که در پیش دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

با توجه به وقایع اخیر توصیه می‌کنیم در انتخاب صرافی ایرانی دقت کنید. پس از انتخاب صرافی، ثبت نام و تکمیل مراحل احراز هویت، مقدار هزینه مورد نظر خود برای خرید ارز دیجیتال کیک را، از کارت اعتباری خود به صرافی مورد نظر واریز کنید.

در ادامه وارد بازار مربوطه کیک/تومان (در صورت خرید با تومان) شوید. در صورتی که قصد خرید با تتر را دارید ابتدا تومان خود را به تتر تبدیل کرده و سپس وارد بازار CAKE/USDT شوید و خریدتان را انجام دهید. سعی کنید خرید خود را زمانی انجام دهید که قیمت تا حد معقولی پایین باشد. از خرید کردن در اوج بپرهیزید تا دچار ضرر نشوید.

ما در کوین نیک فضای لازم برای خرید ارز دیجیتال کیک را فراهم آورده‌ایم. شما می‌توانید با ثبت نام در صرافی کوین نیک با اطمینان خاطر این ارز دیجیتال را خریداری کرده و از خدمات ما استفاده کنید.

خرید ارز دیجیتال کیک از صرافی خارجی

اولین توصیه ما این است که اگر آموزش کافی در این زمینه ندارید یا اینکه دانش شما در زبان انگلیسی تا حد قابل قبولی نیست بهتر است از خرید در صرافی‌های خارجی بپرهیزید. قوانین ریز و درشت و شرایط خاص فراوانی در حین کار با این صرافی‌ها پیش می‌آید که در صورت نداشتن دانش کافی ممکن است به از دست دادن سرمایه شما منجر شود.

قبل از هر چیز باید در یک صرافی ایرانی ثبت نام کنید تا بتوانید سرمایه ریالی خود را به تتر تبدیل کرده و آن را به صرافی خارجی مورد نظر انتقال دهید. ما صرافی کوین نیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید با تحقیق در این زمینه بهترین صرافی متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

خوشبختانه ارز دیجیتال کیک در بسیاری از صرافی‌های خارجی لیست شده است. توصیه می‌کنیم درباره صرافی‌های خارجی، نحوه کار با آن، سیاست آن در قبال ایران و مطالبی از این دست تحقیق کنید و صرافی مورد نظر را انتخاب کنید. پس از انتخاب صرافی مورد نظر می‌توانید تتر را به آن واریز کنید.

نکته: توصیه می‌کنیم تتر را مستقیما از صرافی ایرانی به صرافی خارجی انتقال ندهید. ترجیحا آن را به یک کیف پول و سپس به صرافی مورد نظر ارسال کنید.

در ادامه می‌توانید با استفاده از تتر یا هر جفت ارز مورد نیاز دیگری که صرافی خارجی از آن پشتیبانی می‌کند به خرید ارز دیجیتال کیک مبادرت کنید.

خرید اتریوم

جمع‌بندی

در حال حاضر پنکیک سواپ بزرگترین پروژه AMM مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است و هر روزه میلیون‌ها کاربر فعال دارد. این پروتکل از ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ رشد بسیار خوبی داشته و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن از ۸۰۰ میلیون دلار هم فراتر رفته است.

نقش پنکیک سواپ در صنعت دیفای هر روز پررنگ‌تر می‌شود. کاربران هم مشتاق آشنایی با استارتاپ‌های دیفای (که از تکنولوژی متفاوتی استفاده می‌کنند) هستند. پنکیک در کنار بایننس (Binance) با فراهم آوردن یک اکوسیستم وسیع و دارای مشخصه‌های منحصربفرد، پاداش‌های هیجان‌انگیز و عملکرد کلی بهتر، در فضای دیفای به انتظارات کاربران پاسخ گفته است.

امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد. در صورت داشتن هر نوع دیدگاه در مورد این پروتکل آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا سایر مخاطبان این مقاله هم از آن استفاده ببرند. شما همچنین می‌توانید برای آگاهی از آخرین اخبار دنیای رمز ارزها شبکه‌های اجتماعی ما را در اینستاگرام، توییتر و تلگرام دنبال کنید.  از همراهی شما سپاسگزاریم.