نمودار صعودی بیت کوین باری دیگر در ۲۴ ساعت گذشته از مقاومت ۹,۰۰۰ دلاری عبور کرد و این بار به نظر می‌رسد معامله‌گران محدوده ۹,۴۰۰ تا ۹,۶۰۰ را هدف بعدی قیمت بیتکوین قرار داده‌اند. برای اطلاع بیشتر از اخبار بیت کوین با کوین نیک همراه باشید.

قیمت بیتکوین برای دومین بار طی ۲۴ ساعت گذشته از مرز ۹,۰۰۰ دلار عبور کرد. روز شنبه، خریداران توانستند قیمت را به ۹,۰۱۰ دلار برسانند اما قیمت به سرعت بازگشت خورد و تا حمایت ۸,۸۰۰ دلاری افت پیدا کرد. پس از آن، برای بار دوم تلاش کرد از مقاومت عبور کند و این بار موفق بود.

قیمت بیت کوین - روزانه

نمودار روزانه قیمت در بازار رمزارز. منبع: Coin360

این شکست مقاومت توانست قیمت را به ۹,۲۰۰ دلار برساند که دوباره طی روندی بازگشتی تا سطح ۹,۱۰۰ دلار کاهش یافت. اکنون معامله‌گران در تلاش هستند تا سطح ۹,۱۰۰ را تبدیل به حمایت کنند.

در بازه‌های زمانی کوتاهتر می‌توان دریافت که این شکست مقاومت در پی جهش‌های اندکی که در حجم معاملات اتفاق افتاده صورت گرفته است. اما اکنون حجم خرید به سطوحی رسیده که در اوایل روز مشاهده شده بود.

قیمت بیت کوین - چهار ساعته

نمودار چهار ساعته بیت کوین تتر. منبع: TradingView

طی چند ساعت آینده ممکن است چند فرصت وجود داشته باشد:

قیمت بیتکوین ممکن است بین ۹,۲۰۰ دلار و خط روندی که همراستا با گره حجم بالا در اندیکاتور VPVR (اندیکاتور محدوده قابل مشاهده پروفایل حجم معاملات) در ۸,۹۰۰ دلار دیده می‌شود در نوسان باشد.

سناریوی صعودی‌تر دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند قیمت بیتکوین را از مقاومت ۹,۲۰۰ دلاری عبور دهد تا معامله‌گران بتوانند از شکاف اندکی که در اندیکاتور VPVR، بین ۹,۱۷۶ تا ۹,۴۸۶ دلار پدید آمده استفاده کنند.

یک سناریوی نزولی کوتاه‌مدت نیز در مورد احتمال کاهش قیمت زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه و زیر ۸,۶۸۵ دلار بحث می‌کند. بعد از رسیدن به این قیمت، احتمال کاهش روند تا ۸,۴۰۰ دلار نیز وجود دارد.

در زمان نگارش این خبر، سناریوی صعودی محتمل‌تر به نظر می‌رسد زیرا میانگین متحرک همگرایی واگرایی (MACD) و شاخص قدرت نسبی (RSI) طی بازه‌های زمانی یک ساعته و چهارساعته صعودی باقی مانده‌اند.

معامله‌گرانی که خلاف جهت بازار ترید می‌کنند احتمالا منتظر رسیدن قیمت به حمایت ۸,۸۰۰ دلار هستند درحالیکه معامله‌گران تهاجمی‌تر به دنبال خرید بیت کوین بعد از شکست مقاومت ۹,۲۰۰ دلار و کسب سود در سطوح ۹,۴۰۰ و ۹,۷۰۰ دلار هستند.

قیمت بیت کوین - روزانه

نمودار روزانه قیمت بیتکوین. منبع: Coin360

تعدادی از آلت‌ کوین‌ها نیز در پی بیت کوین روندی افزایشی بالاتر از ۹,۰۰۰ دلار پیش گرفته‌اند. اتر ۲.۳۴ درصد، لایت کوین ۳.۲۴ درصد و اتریوم کلاسیک رشد خیره‌کننده ۱۱.۵۹ درصدی تجربه کرد.

بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، ارزش کل بازار رمزارز بیشتر از ۲۵۴.۹ میلیارد دلار و نرخ سلطه بیت کوین در حال حاضر ۶۵.۷ درصد است.

منبع: Cointelegraph