بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته موفق شد از سطح قیمتی ۱۱٫۶۰۰ دلار هم عبور کند و سلطه خود بر بازار ارزهای دیجیتال را به دست بیاورد. این در حالی است که آلت کوین‌های مهم بازار، روز تقریبا آرامی را پشت سر می‌گذارند. اما داده‌های بازار نشان می‌دهد بازار آلت کوین‌های کوچک‌تر حسابی داغ شده است. در ادامه به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۶ مرداد خواهیم پرداخت.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال در روز پنجشنبه ۱۶ مرداد

همانطور که از تحلیل نمودار قیمتی بیت کوین پیش بینی می‌شد، بیت کوین توانست مجددا روند صعودی خود را در پیش بگیرد. در حالی که بیت کوین روز گذشته را در حدود قیمتی ۱۱٫۲۰۰ تا ۱۱٫۳۰۰ دلار نوسان می‌کرد، امروز موفق شد از سطح مقاومت ۱۱٫۵۰۰ دلاری عبور کند و در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین کمی بالاتر از ۱۱٫۷۰۰ دلار معامله می‌شود.

البته امروز بیت کوین یک تلاش نافرجام برای رسیدن به ۱۱٫۸۰۰ دلار هم نشان داد که با مقاومت مواجه شد و به ۱۱٫۶۵۰ دلار عقب نشینی کرد. با این حال الگوی صعودی بیت کوین ۱۲٫۰۰۰ دلار را هدف گرفته است. اگر بیت کوین موفق شود از سد ۱۲٫۰۰۰ دلار عبور کند نقطه مقاومت بعدی برای مهم‌ترین ارز دیجیتال ۱۲٫۳۵۰ دلار خواهد بود.

جالب اینجاست که طلا هم به روند صعودی خود همگام با بیت کوین ادامه می‌دهد و از مرز ۲٫۰۰۰ دلار عبور کرد و ساعاتی قبل به ۲٫۰۵۵ دلار رسید. تحلیل‌های جی پی مورگان نشان می‌دهد  طلا هنوز گزینه محبوب‌تری برای سرمایه‌گذاران قدیمی‌تر است، در حالی که سرمایه‌گذاران جوان ترجیح می‌دهد به دارایی‌های پر ریسک‌تری مانند بیت کوین نگاه کنند.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۶ مرداد

افزایش قیمت بیت کوین به محدود ۱۱٫۸۰۰ دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: صرافی کوین بیس توضیح می‌دهد که چرا بیت کوین از طلا بهتر است

روز آرام آلت کوین‌های مهم

اغلب آلت کوین های مهم بعد از چند روز نوسان، روز آرامی را پشت سر می‌گذرانند. اتریوم با ۱ درصد افزایش به ۳۹۵ دلار رسید و ریپل همچنان ۰/۳ دلار معامله می‌شود. کاردانو و بایننس کوین هم ۱ درصد کاهش را تجربه کردند.

حتی چین لینک (Chainlink) هم که دیروز در برخی از صرافی‌های به ۱۰ دلار نزدیک شده بود. امروز نوسان زیادی را نشان نداد و در نتیجه با رشد بیت کوین، ۳ درصد از سهم بازارش را از دست داد.

رشد بیت کوین و در مقابل راکد ماندن یا کاهش سایر ارزهای بزرگ باعث شد سهم بازار بیت کوین که در روزهای گذشته به ۶۰/۴ درصد کاهش یافته بود، دوباره به ۶۱ درصد برسد.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۶ مرداد

بازگشت سهم بازار بیت کوین به ۶۱ درصد بازار ارزهای دیجیتال

این مطلب راهم مطالعه کنید: کاهش سهم بازار بیت کوین به پایین ترین میزان در ۵ ماه گذشته

روزهای داغ آلت‌کوین‌های کوچک

البته ارزهای دیجیتال کوچک‌تر روز پر جنب  و جوشی را پشت سر می‌گذارند. بند پروتکل که موفق‌ترین ارز امروز است موفق شده است ۳۵ درصد رشد را تجربه کند. این افزایش قیمت به نظر می‌رسد در پی این خبر رخ داده است که صرافی ارز دیجیتال کوین بیس اعلام کرده است ارز BAND را از تاریخ ۱۰ اوت به فهرست ارزهای قابل معامله خود اضافه خواهد کرد.

همچنین پس از اینکه بایننس اعلام کرد بازارهای AVA/BNB، AVA/BTC و AVA/BUSD را از امروز راه‌اندازی می‌کند. ارزش ارز تراوالا (Travala) یعنی (AVA) هم ۲۴ درصد رشد را نشان داد.

از دیگر آلت کوین‌های کوچکی که روز درخشانی را سپری می‌کنند می‌توان به بانکور (Bancor) با ۲۰ درصد افزایش قیمت، کاوا (Kava) با ۱۱/۴ درصد  افزایش قیمت، رن (Ren) با ۱۰/۵ درصد افزایش قیمت و آئورورا (Aurora) با ۱۰/۱ درصد افزایش قیمت اشاره کرد.

البته از طرف دیگر نکسو (Nexo) با ۲۲ درصد کاهش ناموفق‌ترین ارز بازار بود. پس از آن امپل‌فورث (Ampleforth) با ۷ درصد و تورچین (THORChain) با ۶/۶ درصد کاهش قیمت قرار دارند.

فراموش نکنید شما هم می‌توانید تحلیل‌ها و نظرات خود درباره بازار ارزهای دیجیتال را از طریق کوین نیک با دیگران در میان بگذارید.

منبع: Cryptopotato