روز پنجم ژوئن یکی از توئیتری‌های معروف ارزهای دیجیتال، سوالی مطرح کرد: «در حال حاضر هیجان‌انگیزترین پروژه بیت کوین کدام است؟» در این مطلب از کوین‌نیک سعی کرده‌ایم در جواب این سوال پنج پروژه هیجان انگیز بیت کوین را معرفی کنیم.

پروژه بیت کوین کور

پروژه بیت کوین کور (Bitcoin Core) یک نرم‌افزار رایگان و متن‌باز است که «مرجعی برای اجرای بیت کوین در نظر گرفته شده.» این نرم‌افزار «به‌عنوان یک گره بیت کوین به‌کار می‌رود (مجموعه‌ای از این گره‌ها یک شبکه بیت کوین را تشکیل می‌دهند) و کیف پولی را فراهم می‌کند که تمامی پرداخت‌ها را تآیید می‌کند.»

بیستمین نسخه پایدار بیت کوین کور (Bitocoin Core 0.20.0) سوم ژوئن منتشر شد. بیت کوین کور هم یک پروژه بیت کوین جالب به حساب می‌آید.

اتمیک لونز

اتمیک لونز (Atomic Loans) «پلتفرمی است برای بیت کوین‌های امانیِ غیرمتمرکز و غیرنظارتی.» شما وقتی بیت کوین‌ را به عنوان وثیقه سپرده می‌کنید (در حقیقت بیت کوین توسط نیتیو اسکریپت‎ها قفل می‌شود)، می‌توانید «استیبل کوین وام بگیرید.» اتمیک لونز توسط Initialized Capital، Consensus و Morgan Creek پشتیبانی می‌شود.

پنج پروژۀ هیجان‌انگیز بیت‌کوین
هر یک از پروژه‌های بیت کوین قابلیت‌های متفاوتی دارند

پروژه بیت کوین اوپن نود

اوپن نود (OpenNode) پلتفرمی است که به کسب و کارها این امکان را می‌دهد که با فرایندهای آسان و کاربرپسند پرداخت‌های بیت کوین‌شان را تایید و مدیریت کنند، با استفاده از شبکه لایتنینگ بیت کوین از پرداخت‌های آنی و کم‌هزینه پشتیبانی می‌کند و امکان تبادل اتوماتیک و دستی ارزهای دیجیتال به ارزهای فیات را فراهم می‌کند.

هجدهم دسامبر ۲۰۱۸، اوپن نود در مصاحبه‌ای با سایت Coindesk اظهار کرد که توانسته است سرمایۀ اولیه Draper Associates را به میزان ۲۵/۱ میلیون دلار رشد دهد، این شرکت که در زمینۀ فراهم کردن سرمایۀ کشت ایده فعالیت می‌کند، سال ۱۹۸۵ توسط تیم دریپر تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اتریوم کلاسیک به دنبال پشتیبانی ازپروژه های استیبل کوین است

آر اس کِی

IOV Labs، استارت‌آپ پشتیبان این پروژه، می‌گوید RSK «اولین پلتفرم قرارداد هوشمند چندمنظورۀ ایمن شده با شبکۀ بیت کوین است.» شبکۀ اصلی RSK ژانویۀ ۲۰۱۸ منتشر شد.

RSK (که مخفف Rootstock است) یک پروژه سایدچین‌های وابسته است (تقریبا شبیه Blockstream’s Liquid). این پروژه طوری طراحی شده است تا «از ترکیب بهترین بیت کوین و اتریوم بهره ببرد»، چرا که در این صورت «امینت پلتفرم توسط بیشتر از ۴۰ درصد قدرت کامپیوترهای شبکۀ بیت کوین تامین می‌شود» و از طرفی «توانایی برنامه‌نویسی پلتفرم از سمت اتریوم تضمین می‌شود، چون هم ذاتا از قراردادهای هوشمند سالیدیتی پشتیبانی می‌کند و هم دارای API یکسانی است.»

پروژه بیت کوین مینت گاکس

مینت‌گاکس (Magic Internet Gathering (MintGox)) یک «ویترین آنلاینی است که آیندۀ بازی‌هایی را که توسط بیت کوین و شبکه لایتنینگ طراحی شده‌اند، به نمایش می‌گذارد.» این پروژه ۱۶ مارس همین امسال شروع به کار کرده. این گروه، که در حال حاضر ۲۱۷ عضو دارد، با نرم‌افزار Discord بایکدیگر در تماس هستند.

«افتتاحیه مسابقات بازی‌های مجازی بیت کوین و لایتنینگ» مینت‌گاکس ۲۹ مارس برگزار شد.

طبعا پروژه‌های بسیار بیشتری با قابلیت‌های متفاوت‌تری وجود دارند، اما ما در این مطلب سعی کردیم پنج پروژه هیجان انگیز بیت کوین را به شما معرفی کنیم.

منبع: CryptoGlobe