یکی از بزرگترین پلتفرم‌های معامله ارزهای دیجیتال و مشتقات آن به نام اوکِکس (OKEx) در تاریخ ۴ ژوئن از امکان معاملات آپشن اتر یا اختیار معامله اتر رونمایی کرد. در ادامه این مطلب از کوین نیک در مورد جزئیات قرارداد اختیار معامله اتریوم در اوککس بیشتر صحبت می‌کنیم.

همچنین این پلتفرم در بیانیه‌ای اعلام کرده است در تاریخ ۱۸ ژوئن از قرارداد اختیار معامله EOS/USD پشتیبانی خواهد کرد. اوککس پیش از این خبر داده بود که ۱۰۰۰ اتر را به منظور پشتیبانی از این قراردادها در صندوق بیمه اختیار معاملات اتر نگهداری خواهد کرد.

اختیار معامله قراردادی است که خریدار آن حق دارد که مقدار معینی از دارایی پایه یا ابزار مالی را با قیمت معین و در زمان مشخص بخرد یا بفروشد.

اوککس (OKEx) توانسته است در بازار مشتقات مالی نامی برای خود دست و پا کند و طیف وسیعی از محصولات از جمله قرادادهای آتی ارزهای دیجیتال و مبادله همیشگی بیت کوین و اتر را ارائه دهد.

پیش از راه‌اندازی قراداد اختیار معامله اتر / دلار، این پلتفرم اختیار معامله بیت کوین / دلار را راه‌اندازی کرده بود که به خوبی مورد توجه تریدرها قرار گرفت.

طبق داده‌های اخیر منتشر شده توسط Skew، روزانه به طور متوسط بیش از ۱۰ میلیون دلار از طریق قراردادهای اختیار معامله بیت کوین / دلار معامله می‌شود.

پلتفرم‌های معامله ارزهای دیجیتال اوکِکس (OKEx)

اختیار معامله اتریوم در اوککس

این مطلب راهم مطالعه کنید: گزینه اختیار معامله بیت کوین در اپلیکیشن موبایل بایننس رسما فعال شد

جی هائو (Jay Hao) مدیر عامل اوککس در مورد راه‌اندازی اختیار معامله اتریوم در اوککس گفته است:

راه‌اندازی قرارداد اختیار معامله اتر/دلار ابزارهای بیشتری برای اجرای استراتژی‌های مختلف تجاری در اختیار کاربران ما قرار می‌دهد. با توجه به موفقیت قرارداد اختیار معامله BTC/USD ما اطمینان داریم که می‌توانیم تجربه معاملات آپشن بهتری برای کاربران خود ارائه کنیم. نوآوری محصولات و خدمات در اوککس هرگز متوقف نخواهد شد و به زودی قرارداد اختیار معامله EOS/USD را راه‌اندازی خواهیم کرد.

موفقیت OKEx در بازار مشتقات ارز دیجیتال به این معنی است که این پلتفرم توانست با موفقیت از بیت‌مکس (Bitmex) عبور کند تا بیشترین سهم بازار قراردادهای آتی بیت کوین را در اختیار بگیرد.

مشتقات ارزهای دیجیتال به کاربران کمک می‌کند تا در زمان‌های سخت بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهند و سود خود را به حداکثر برسانند. در بین همه محصولات مشتق شده، معاملات آپشن یا همان اختیار معامله و قراردادهای آتی از محبوب‌ترین محصولات به شمار می‌روند.

اختیار معامله به تریدرها اجازه می‌دهد بسته به نوع قرارداد و دارایی پایه که می‌تواند بیت کوین یا اتر باشد، خرید و فروش کنند تا ریسک سرمایه‌گذاری و معاملات خود را کاهش دهند.

منبع: bitcoinexchangeguide