وقایع سیاسی و اقتصادی سال ۲۰۲۰ می‌تواند تاثیر قابل‌توجه و ماندگاری بر سرمایه‌های رمزارزی داشته باشد، البته نتیجه نهایی آن ممکن است مشخص نباشد. در این مقاله قصد داریم نگاهی به دنیای رمزارز در سال ۲۰۲۰ از دید سیاسی-اقتصادی داشته باشیم.

احتمالا اکثر افراد این را می‌دانند که رمزارزها و دنیای بلاکچین می‌توانند بر صنایع مختلف تاثیر عظیمی داشته باشند. حتی کسانی که علاقه‌ای به پیشرفت دنیای رمزارز ندارند هم با بی‌میلی اعتراف می‌کنند که این حوزه می‌تواند در دنیا تحول ایجاد کند.

دنیای رمز ارز در سال جدید

ارزهای دیجیتال

البته باید به خاطر داشته باشیم که این تحول قابلیتی همچون «شمشیر دولبه» دارد و می‌تواند وضعیت کنونی سرمایه‌های رمزارزی را تحت تاثیر قرار دهد.

با گذشت چندین روز از ورود به سال جدید بد نیست نگاهی داشته باشیم به اینکه وقایع سیاسی و اقتصادی چطور می‌توانند روی ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارند. اگر شما هم به این موضوع علاقه دارید تا انتهای این مقاله با کوین نیک همراه باشید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تکنولوژی بلاک چین در احراز هویت چه نقشی دارد و چطور بکارگرفته می‌شود؟

نگاهی اجمالی به سال ۲۰۱۹

در آستانه سال ۲۰۱۹، اکثرا انتظار داشتند در این سال پیشرفت‌های مهمی حاصل شود. درست است که برخی انتظارات برآورده شد و دستاوردهای بزرگی شکل گرفت اما تاثیر وقایع سیاسی و اقتصادی به آن اندازه که برخی از مردم انتظار داشتند به دنیای رمزارز کمک نکرد.

اقتصاد جهانی وضعیت نامناسبی داشت، برگزیت در این سال موضوع بسیار داغی بود و جنگ تجاری بین چین و آمریکا هم شدت بیشتری گرفت. با این حال، بازارهای سهام توانستند بسیاری از ارزش‌های از دست رفته را دوباره به دست بیاورند و سرمایه‌های سنتی در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری افزایش یافت. با این حال، تاثیر قابل توجهی که زمانی روی اقتصاد جهانی شکل گرفته بود در این سال روند کاهشی چشمگیری پیدا کرد که دلیل عمده آن هم موقعیت به وجود آمده بین چین و ایالات متحده آمریکا بود.

نتیجه اینکه، سرمایه‌های رمزارزی نسبت به سال ۲۰۱۸ قدرت بیشتری پیدا کردند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تکنولوژی تمرکز زدایی اتریوم چیست؟

در سال ۲۰۲۰ باید منتظر چه تحولاتی در دنیای رمزارز باشیم؟

تاکنون همه چیز در مورد ۲۰۲۰ در حد گمانه‌زنی است اما احتمالا نرخ بهره در این سال پایین خواهد ماند. به عبارت دیگر سرمایه‌گذاران به احتمال زیاد در خارج از سپرده‌ها به دنبال فرصت‌های درآمدی بهتر خواهند بود. چنین شرایطی شاید نشان‎دهنده این امر باشد که ارزهای مجازی مجال خودنمایی پیدا خواهند کرد.

همانطور که گلن گودمن (Galen Goodman) اظهار کرد بیت کوین دیگر به اندازه سابق نقش آفرین نیست اما بلاکچین در حال جا افتادن در شرکت‌ها است البته این روال به شکلی بی‌سروصدا و در پس‌زمینه اتفاق می‌افتد و زمینه را برای رمزارزها مهیا می‎کند.

در عین حال، اقتصاد دان بانک ولز فارگو (Wells Fargo Bank)، ایگنیو آلمن (Eugenio Aleman) معتقد است که هنوز هم این امکان وجود دارد که بزرگترین اقتصاد جهان آمریکا دچار رکود شود و مردم را بیشتر به سمت فضای رمزارز سوق دهد.

دنیای رمز ارز در سال ۲۰۲۰

دنیای ارز دیجیتال

در مرحله بعد با اینکه برگزیت در سال ۲۰۱۹ اتفاق نیفتاد هنوز هم این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۲۰ موجودیت پیدا کند. در این مورد شک و شبهه زیادی وجود دارد که هر یک از آنها، خود گزینه‌های بیشتری را پیش روی این حوزه قرار می‌دهد. در مورد اینکه در جنگ تجاری و تنش‌های نظامی چه اتفاقاتی خواهد افتاد هم همه چیز مبهم است اما اکثر معتقدند این مشکلات همچنان در سال ۲۰۲۰ نقش پررنگی خواهند داشت.

ایالات متحده آمریکا یا چین، کره شمالی، ایران و … درگیر است. با این حال تا حد زیادی احتمال پیش آمدن درگیری‌های نظامی با این کشورها وجود ندارد اما انتظار می‌رود درگیری‌های اقتصادی به قوت خود ادامه داشته باشند و این هم عامل دیگری است که مردم را به سمت دنیای رمزارز سوق می‎دهد.

در همین حین، بانک‌های ملی در حال افزایش بهره در رمزارزها، به ویژه بر CBCDها هستند که توسط چین، ترکیه و فرانسه هدایت می‌شوند. روسیه در حال آزمایش ارزهای باثبات (stablecoins) است و احتمالا کشورهای زیاد دیگری هم این روند را دنبال خواهند کرد. در کل، یک دهه پیش‌بینی نشده در پیش روی ما قرار دارد و پتانسیل تحولات موجود در آن راهی باقی نمی‌گذارد جز اینکه مردم به آن عادت کرده و یاد بگیرند چطور با این شرایط زندگی کنند.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر به دنبال خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه روز، هوای شما را داریم!