اتر (Ether) توکن دیجیتال شبکه اتریوم سال سختی را پشت سر گذاشته است. ارزش اتر در چندین ماه اخیر ۸۰ درصد سقوط داشته است. این توکن در ژانویه به بالاترین حد خود یعنی ۱۴۳۲ دلار رسید، اما با سقوط ۸۰ درصدی، ارزش این ارز در مقطعی تا حدود ۱۷۰ دلار برآورد شد. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که ارزش این ارز دیجیتال به زودی بالاتر برود. تام لی (Tom Lee) پیش‌بینی کرده که پیش از پایان سال ۲۰۱۸، ارزش اتر به ۱۹۰۰ دلار خواهد رسید. در این مقاله کوین نیک این مساله را بررسی می‌کنیم.

لی به این مسئله اشاره می‌کند که قیمت اتر به شدت پایین آمده است، اما شرایط این ارز دیجیتال به گونه‌ای است که در شرایط خوبی برای یک بازگشت قوی قرار دارد. البته لازم به ذکر است که برای سرمایه‌گذاری روی یک ارز دیجیتال، باید ریسک کرد. اعتماد به این پیش‌بینی‌ها یک نوع ریسک است و ممکن است سود کلان یا ضرر زیادی در انتظار شما باشد.

در ماه‌های اخیر، اتر نسبت به رقبای خود عملکرد خوبی نداشته است. این ارز در سه ماه اخیر به شدت از رقبا عقب مانده و بخش زیادی از ارزش ود را از دست داده است. البته این اتفاق تازه‌ای نیست و در گذشته هم بارها چنین اتفاقی رخ داده است. این ارز دیجیتال، پیش از این هم دچار افت ارزش شده، اما نکته اینجا است که توانسته سریعا بازگشت داشته باشد.

بازخورد تحلیل‌گران به ارزش اتر

تحلیل لی در مورد ارزش این ارز خیلی مطمئن است. اما ممکن است این تحلیل و پیش‌بینی اشتباه باشد، تحلیل‌گران دیگری اعتقاد دارند که پیش‌بینی لی اشتباه است.

تیم انکینگ (Tim Enneking) باور دارد که رسیدن ارزش اتر به رقم ۱۹۰۰ دلار بعید است. او می‌گوید که هیچ اتفاق و دلیلی وجود ندارد که بتواند ارزش این ارز را ۴۰ درصد بالاتر از رکورد پیشین خود ببرد.

جو دی‌پاسکال (Joe DiPasquale) مدیر اجرایی شرکت BitBull Capital هم مخالفت خود را نسبت به تحلیل لی ابراز کرد. او نیز باور دارد که امکان رسیدن ارزش این ارز دیجیتال به ۱۹۰۰ دلار در سه ماه وجود ندارد. ماریوس روپسیس (Marius Rupsys) که در زمینه ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند هم چنین باوری دارد. او می‌گوید:

به نظر من احتمال رسیدن ارزش اتر به ۱۹۰۰ دلار تا پایان ۲۰۱۸ واقعا کم است. فعلا اتر با قیمت ۲۲۰ دلار تبادل می‌شود، برای رسیدن به ارزش پیش‌بینی شده باید انتظار صعودی بیش از ۸ برابر را داشته باشیم.

روپسیس باور دارد که رسیدن به چنین رقمی واقعا دور از ذهن است.

انتظارات صعودی

تحلیل‌گران پیشین که از آن‌ها نقل و قول کردیم، به صعود ارزش اتر امیدی ندارند. اما چندین تحلیل‌گر دیگر هستند که نسبت به صعود ارزش این ارز دیجیتال بسیار امیدوار هستند. کریس مککلور (Chris McClure) که وظیفه مارکتینگ شرکت Svandis را دارد باور خود به اتریوم را بارها ابراز کرده است. او می‌گوید:

شاردینگ، پلاسما یا OpenST، دلایل تکنولوژیک زیادی برای حمایت و امید به اتریوم وجود دارد. باور من این است که با ورود به سال ۲۰۱۹ شاهد قیمت بالایی خواهیم بود. تا سال ۲۰۱۹ قیمت بالا خواهد رفت و فروش اتریوم فوق‌العاده بیشتر خواهد شد.

مروان گارکون (Marouanne Garcon) یکی از مدیران اجرایی سرویس Amulet می‌گوید:

فکر می‌کنم که کاسپر و شاردینگ بتوانند ارزش زیاد به ارزش این ارز دیجیتال و بلاک چین اتریوم اضافه کنند. اتریوم نقشی اساسی در صنعت دارد. توسعه‌های فراوانی در حال شکل‌گیری است و با بهبود بلاک چین اتریوم، شاهد بالا رفتن قیمت و رکوردشکنی این ارز خواهیم بود.

نطر شما درباره ارزش اتریوم چیست؟ فکر می‌کنید این ارز دیجیتال می‌تواند خود را تا کجا بالا بکشد تا به جایگاه پیشین خود بازگردد؟ فراموش نکنید می‌تواند با خرید تتر و تبدیل آن به ارزهای دیجیتال دیگر مثل اتریوم می‌توانید سرمایه گذاری راحتی در این زمینه داشته باشید.