کسب درآمد ایده‌آل و سود فراوان، دو عامل مهمی هستند که بسیاری از مردم را نسبت به کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری ارز دیجیتال علاقه‌مند کرده است. برای کسب درآمد با ارز دیجیتال نیاز به این دارید تا یک آگاهی مناسب از این اقتصاد نوپا پیدا کنید و بدانید که چه چیزهایی را باید یاد بگیرید و چگونه می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید. برای کسب درآمد با ارز دیجیتال مهم‌ترین نکته این است که همیشه به اصول مهم نگهداری و تبادلات، ذخیره و فروش پایبند باشید.

در این مطلب از کوین نیک، ۵ روش کسب درآمد با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را به شما معرفی می‌کنیم که احتمالا تا پیش از این با آن‌ها آشنایی نداشتید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی بهترین راه های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

۱.ارزهای رمزنگاری شده را یاد بگیرید

آیا می‌دانستید تنها با یادگیری چگونگی عملکرد ارزهای دیجیتال و بیت کوین، چگونگی مشخص شدن قیمت آن‌ها، چگونگی خرید و فروش آن‌ها و هر چیز دیگری در این زمینه، قادر هستید به کسب درآمد با ارز دیجیتال بپردازید؟ دانش همیشه نشانه‌ای از قدرت است و این مسئله بیش از هر زمان دیگری در دنیای ارزهای رمزنگاری شده حقیقت دارد.

 اما یاد گرفتن تنها به دلیل به دست آوردن بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در آینده نیاز به این ندارد که حتما خسته کننده و سردرگم کننده باشد. برای مثال، Coinbase، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال دنیا، یک راه تشویقی بسیار جالب برای کاربران خود در نظر گرفته است. این راه تشویقی که Coinbase Earn نام دارد، به شما اجازه می‌دهد تا هم در مورد ارزهای رمزنگاری شده یاد بگیرید و هم آن را به دست بیاورید.

انجام این کار ساده است. برای مثال شما یک ویدیو حدودا ۱۰ دقیقه‌ای را در مورد ارزهای رمزنگاری شده مشاهده خواهید کرد و سپس ۵۰ دلار در مورد ارزی که در مورد آن یاد گرفته‌اید دریافت خواهید کرد. سپس با این میزان، می‌توانید از آن برای خرید بیت کوین در صرافی Coinbase استفاده کنید. به همین راحتی بدون هیچ ریسکی شما بیت کوین به دست آورده‌اید.

این ویدیوها مختصر،‌ سرگرم کننده و آموزنده هستند. زمانی که از این طریق جذب ارزهای دیجیتالی شدید،‌ هیچ شکی نیست که می‌خواهید حتی بیشتر در مورد آن‌ها یاد بگیرید.

اهمیت سرمایه گذاری ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال رمزگذاری شده

۲.موج سواری در اینترنت با مرورگر Brave

مرورگر Brave چیست؟ خب اگر شما در Coinbase Earn ثبت نام کرده باشید، احتمالا با آن آشنا شده‌اید. در Coinbase Earn، یک ویدیوی آموزشی کوتاه در مورد این مرورگر وجود دارد. این مرورگر صاحب ارز دیجیتالی منحصر به فرد خود است. این ارز دیجیتال BAT نام دارد. پس این جا سوال پیش می‌آید که چطور می‌توان با استفاده از مرورگر Brave به کسب درآمد با ارز دیجیتال و بیت کوین پرداخت؟

جواب سوال ساده است، تنها در اینترنت گشت و گذار کنید، چند تبلیغ ببینید و ارز دیجیتال کسب کنید!

این مرورگر بسیار شبیه به هر مرورگری است که تا پیش از این با آن کار کرده بودید، مانند کروم، اج، فایرفاکس، سافاری و غیره. اما یکی از مواردی که Brave را از دیگر مرورگرهای حال حاضر دنیا جدا می‌کند، احترام به حریم خصوصی کاربران است و اجازه می‌دهد تا تبلیغات محیط اینترنت را به راحتی حذف کنید. هر چند اگر در مرورگر Brave بخواهید تبلیغات را مشاهده کنید، با کلیک روی آن‌ها می‌توانید پاداش بگیرید!

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۱۲ ابزار برتر برای انجام معامله ارز دیجیتال

درست است، بر خلاف مرورگری مانند کروم، دیگر مجبور نیستید هر لحظه با پاپ آپ‌های تبلیغاتی که دیتای شما را مصرف می‌کنند رو به رو شوید. با استفاده از Brave، دیگر خبری از این گونه مصرف‌های بی‌دلیل و بی‌اجازه دیتای اینترنت شما از طریق تبلیغات نخواهد بود. تنها در صورتی تبلیغ خواهید دید و از آن کسب درآمد خواهید کرد که خود شما به مرورگر اجازه دهید.

از نکات قوت این مرورگر اینترنت این است که هیچ محدودیتی در مورد محل زندگی شما برای استفاده و کسب درآمد از آن وجود ندارد. البته باید آگاه باشید که Brave از طریق ارز دیجیتالی خود یعنی BAT به شما پاداش می‌دهد، نه بیت کوین یا ارزهای دیجیتالی دیگر. BAT یا به طور کامل Basic Attention Token، به این صورت قابل استفاده است که یا می‌توانید آن را از طریق صرافی Coinbase به فروش برسانید یا به راحتی آن‌ها را به بیت کوین یا دیگر رمزارزها تبدیل کنید و به کسب درآمد با ارز دیجیتال بپردازید.

۳.کسب درآمد با ارز دیجیتال از طریق فروش رابطه‌ای

فروش رابطه‌ای یک مفهم ساده است، تنها از طریف معرفی مشتریان به سمت سایت‌های خاص، این سایت‌ها به شما پاداش خواهند داد.

این سیستم کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال هم وجود دارد و در این نوع از برنامه‌ها، بسته به سایت مورد نظر ارزهای دیجیتال مختلف پاداش خواهید گرفت. بنابراین تنها با ورود به این گونه برنامه کسب درآمد، بیت کوین به جیب بزنید! اگر یک بلاگ دارید، اگر شبکه یوتیوب پربازدیدی دارید، یا حتی اگر اکانت پر رفت و آمدی در شبکه‌های اجتماعی دارید،‌ عضو برنامه‌های فروش رابطه‌ای ارزهای دیجیتال شوید، لینک‌های خواسته شده را به اشتراک بگذارید و این گونه به کسب درآمد با ارز دیجیتال بپردازید.

حتی اگر چنین امکاناتی ندارید و یک فرد تولید کننده محتوای پر بیننده نیستید، می‌توانید لینک‌ها را با دوستان، خانواده یا هر جایی که فکر می‌کنید منتشر کنید. با این کار بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری به دست خواهید آورد و نشان خواهید داد که آن‌ها هم قادر خواهند بود از این طریق به کسب درآمد با ارز دیجیتال بپردازند. در ادامه دو سایت محبوب در زمینه فروش رابطه‌ای را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

راهکارهای سرمایه گذاری ارز دیجیتال

کسب درآمد با ارز دیجیتال

فروش رابطه‌ ای ارز دیجیتال با ByBit

بای‌بیت یکی از پلتفرم‌های تبادل ارزهای دیجیتال است که هم برای مشتریان خرده فروشی‌ها و هم تبادلات حرفه‌ای مجازی وارد عمل شده است. تنها کافی است یک اکانت در آن بسازید و سپس درخواست تبدیل شدن به گروه فروش رابطه‌ای ارسال کنید.

فروش رابطه ای ارز دیجیتال با CommissionKing

کامیشن کینگ یک پلتفرم به منظور مدیریت برنامه‌های فروش رابطه‌ای بسیاری از سایت‌ها در سرتاسر دنیا است و بسیاری از این سایت‌ها هم از روش پرداخت بیت کوین هم پشتیبانی می‌کنند. تنها کافی است یک اکانت در آن بسازید و شروع به کار کنید.

۴.کار در صنعت ارزهای دیجیتال

کار در صنعت بیت کوین و ارزهای دیجیتال امروزه فراتر از تبادلات اقتصادی قدم برداشته است. هیچ راهی بهتر از این نیست که با کار کردن در این زمینه، هم به کسب اطلاعات از بیت کوین بپردازید و هم به سرمایه گذاری ارز دیجیتال. تنها مسئله‌ مورد نیاز در این طریق، صرف زمان و انضباط است.

اگر برای آگاهی و کسب دانش در زمینه ارزهای رمزنگاری شده وقت بگذارید و بتوانید دانش و تخصص خود را به صنعت رمزارزها تزریق کنید، بنابراین این توانایی شما یکی از ستون‌های پر تقاضای مرتبط با ارزهای دیجیتال در دنیای اقتصاد و تکنولوژی خواهد بود.

جای هیچ شکی نیست که بسیاری از مردم هیچ آگاهی درستی از تکنولوژی بلاکچین، اقتصاد ارزهای رمزنگاری شده، ماینینگ یا استخراج یا پیامدهای حضور در دنیای ارزهای رمزنگاری شده ندارند. حداقل در کشورهای مدرن، وجود عدم آگاهی مردم در این زمینه همراه با افزایش تقاضا، باعث شده تا متخصصان ارزهای رمزنگاری شده قادر باشند به راحتی بسته به تجربه، ۹۰ تا ۲۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشند.

و نکته بسیار مثبت انجام این کار این است که می‌توان به صورت دور کاری به این کار ادامه داد، هر جای دنیا که می‌خواهید باشید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پرونده کوین نیک/ تریدر حرفه ای با چه مشخصاتی در دنیای ارزهای دیجیتال سود می‌کند؟

۵.معرفی چند فعالیت برتر در صنعت ارزهای دیجیتال

مدیریت انجمن

هیچگاه اهمیت یک مدیر انجمن را دست کم نگیرید. این کار در هر زمینه‌ای اهمیت دارد و دنیای ارزهای دیجیتال هم از این قاعده مستثنا نیستند. در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، گروه‌های تلگرام یا انجمن‌های تحت وب، نیاز به چنین مدیرانی وجود دارد که از کار خود آگاه باشند. برخی از این گروه‌ها بیش از ۱۵ هزار عضو دارند که دائما با هم در تعامل هستند و نیاز به پشتیبانی، امن نگه داشتن فضا و درگیر کردن آن‌ها با مباحث مختلف وجود دارد که این کار را یک یا چند مدیر انجمن می‌توانند در دست بگیرند.

نویسنده محتوا

نویسندگان محتوا باید افرادی حرفه‌ای در زمینه نوشتار و نگارش باشند و آگاهی کاملی هم از ارزهای دیجیتالی داشته باشند تا بدانند که چطور باید با بازار ارزهای رمزنگاری شده ارتباط برقرار کرد و بتوانند به اندازه کافی در هر زمینه‌ای از دنیای رمزارزها مطلب تهیه کنند. این روزها هم سایت‌های مختلف زیادی در مورد ارزهای رمزنگاری شده شروع به رشد کرده‌اند که نیاز به چنین افرادی دارند.

توسعه دهنده بلاکچین

بدون شک، توسعه دهندگان بلاکچین (Blockchain Developers) پرتقاضا‌ترین افرادی هستند که در این زمینه به آن‌ها نیاز است. آن‌هایی که از مفهوم بلاکچین به خوبی آگاه هستند و می‌دانند که چطور باید شبکه بلاکچین را ساخت، از هر گونه باگ پاک کرد و آن را دائما بهبود بخشید، به شدت می‌توانند پول خوبی به جیب بزنند. برای فعالیت در این زمینه نه تنها نیاز به دانش توسعه نرم افزاری است، بلکه باید آگاهی کاملی از پروتکل‌های بلاکچین و شبکه‌های غیر متمرکز داشته باشید. زمانی که وارد این حرفه شوید، کمپانی‌هایی که به شما نیاز دارند، با بیت کوین جیب شما را پر خواهند کرد و به راحتی فردی سرمایه دار در این زمینه خواهید شد.

سرمایه گذاری در بیت کوین

شاید یکی از راحت‌ترین روش‌های سرمایه گذاری ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری روی آن محسوب شود. هر چند این راه نسبت به سایر فعالیت‌های دیگر ریسک خود را دارد. به این صورت که شما ارز مورد نظر خود را مانند بیت کوین خریداری می‌کنید،‌ آن را ذخیره می‌کنید و در زمان مناسب به فروش می‌رسانید. حتی پیش آمده است آن‌هایی که ارزهای دیجیتال را در بالاترین قیمت ممکن زمان خود خریداری کرده‌اند، به سود خوبی رسیده‌اند.

یک دو دوتای ساده، بالاترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۳۲ دلار بود، در سال ۲۰۱۲ به ۲۶۰ دلار رسید، در ۲۰۱۳ به ۱۳۰۰ دلار رسید و در سال ۲۰۱۷ به ۱۹ هزار دلار رسید. حال سود آن‌هایی که سال‌ها پیش صدها یا هزاران بیت کوین خریداری یا استخراج کرده و سپس تا امروز ذخیره کرده‌اند را حساب کنید!

این مطلب راهم مطالعه کنید: چطور بیت کوین بخرم ؟

هرچند که ارزهایی نظیر بیت کوین سیرهای نزولی و صعودی زیادی داشته‌اند، اما به طور کلی این ارز دیجیتال از ابتدای کار خود تا الان دائما در حال رشد بوده است. اما یکی از نکات برجسته این روش از سرمایه گذاری ارز دیجیتال این است که خریداری و نگهداری از آن نیاز به دانش قوی ندارد و کاری آسان است.

نه نیاز به این دارید تا کد نویسی و برنامه نویسی بلد باشید نه نیاز دارید تا در تک تک مسائل رمزارزها حرفه‌ای باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خرید بیت کوین یا ارز خود جدی بگیرید و آن را نگه دارید. هرچند به شدت پیشنهاد می‌شود تا اطلاعات خود را در زمینه نگهداری و حفظ ارز خود که ارزش بسیاری دارد بالا ببرید.

این کار ریسک‌های خاص خود را دارد، بنابراین بهتر است برای آگاهی هر چه بیشتر در مورد مسائل سرمایه گذاری ارز دیجیتال، مطالب مختلف کوین نیک را در این زمینه مطالعه کنید.