باوجود اینکه قیمت بیت کوین از ابتدای ماه ژوئن شروع به پایین آمدن کرده و نزدیک به هزار دلار سقوط کرد، امروز با افزایش قیمت ناگهانی مواجه شد و در چند دقیقه توانست ۱۰۰ دلار افزایش قیمت پیدا کند و ۹٫۳۰۰ دلار را رد کند.

امروز قیمت بیت کوین پس از هفته‌ها که روزهای خوشی را سپری نمی‌کرد و رو به پایین بود، روند مثبتی پیدا کرد و توانست به بالاتر از ۹٫۳۰۰ دلار برسد. بیت کوین در یک جهش ناگهانی و عرض ۳۰ دقیقه ۱۰۰ دلار صعود کرد.

افزایش قیمت ناگهانی بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

بیت کوین به‌شکل عجیبی به مدت دو ماه است که تغییرات چندانی نداشته است. بعد از اینکه در ۲ ژوئن قیمت ۱۰ هزار دلار را رد کرد، با یک شیب ملایمی شروع کرد به پایین آمدن و به کف ۹ هزار دلار رسید و ۱۰ روز است که در همین حوالی مانده است.

با جهش ناگهانی امروز، حجم بازار بیت کوین نیز افزایش پیدا کرد و به ۱۷۱ میلیارد دلار رسید. همچنین علیرغم سیر نزولی چند وقت اخیر، با این افزایش قیمت سلطه بیت کوین بر بازار ارز دیجیتال دوباره زیاد شد و به مقدار ۶۲/۴٪ رسید.

از طرفی حجم معاملاتی بیت کوین نیز افزایش یافت. درحالیکه همین چند روز پیش حجم معاملاتی بیت کوین به کف ۱۲ میلیارد دلار رسیده بود، امروز و با افزایش قیمت، حجم معاملاتی محبوب‌ترین ارز دیجیتال نیز افزایش یافت و به مقدار ۱۶ میلیارد دلار رسید.

بیشتر بخوانید: هش ریت بیت کوین به بالاترین میزان خود رسید؛ احتمال افزایش قیمت بیت کوین

بیشتر ارزهای دیجیتال نیز امروز اوضاع خوبی داشتند؛ اتریوم ۲/۱٪، لایت کوین ۳/۲٪ و مونرو ۳/۳٪ افزایش قیمت داشتند. البته بعضی از ارزهای دیجیتال مانند چین لینک و استلار، در محدوده قرمز به سر می‌برند.

این افزایش قیمت بیت کوین در فاصله کوتاهی بعد از ثبت یک رکورد جالب توسط شبکه بیت کوین اتفاق می‌افتد. به‌گفته دن هلد، مدیر توسعه کسب‌وکار صرافی کراکن، شبکه بیت کوین از ابتدای راه‌اندازی تاکنون توانسته ۲/۶ تریلیون دلار تراکنش موفق به ثبت برساند. این عدد بر مبنای بیت کوین های منتقل شده و ارزش دلاری وقت آن محاسبه شده است. با کمی جمع و تفریق به میانگین ۲۳۶ میلیارد دلار در سال خواهیم رسید.

نظر شما درباره این افزایش قیمت ناگهانی بیت کوین چیست و دلیل آن را چه می‌دانید؟ حتما نظرات خود را با کوین‌نیک در قسمت نظرات همین پست در میان بگذارید.

منبع: Decrypt