توکن WOZX، ارز دیجیتال هم‌بنیانگذار اپل، پس از معامله با قیمت ۱/۳۲ دلار در ۷ دسامبر، در تاریخ ۸ دسامبر به بالاترین قیمت یعنی ۲/۷۷ دلار رسید. WOZX ارز دیجیتال پلتفرم ای فورس (Efforce) است که توسط استیو وزنیاک (Steve Wozniak) هم‌بنیان‌گذار اپل تأسیس شده است.

توکن WOZX، ارز دیجیتال هم‌بنیانگذار اپل

توکن ارز دیجیتال جدید استیو وزنیاک هم‌بنیانگذار اپل، با اینکه تنها کمتر از یک هفته از عرضه آن می‌گذرد، اما قیمت آن مسیر امیدوارکننده‌ای را در پیش گرفته است.

توکن پلتفرم ای فورس که با نماد WOZX عرضه می‌شود، در صرافی HBTC به بالاترین قیمت ۲/۷۷ دلار رسید. قیمت این توکن که در تاریخ ۳ دسامبر منحصراً در این صرافی راه اندازی شد، روز دوشنبه به ۱/۳۲ دلار رسید. قیمت فعلی آن ۲/۴۷ دلار است.

ای فورس، پلتفرم مبتنی بر بلاکچین برای بهره‌وری انرژی

براساس اطلاعات وب سایت این پلتفرم، ای فورس یک پروژه مبتنی بر بلاکچین است که با مشارکت وزنیاک تأسیس شده و مردم می‌توانند در «پروژه‌های بهره‌وری انرژی با امکان دریافت بازپرداخت بهینه‌سازی‌ها به صورت توکنیزه» سرمایه‌گذاری کنند.

توکن WOZX

استیو وزنیاک توکن WOZX را روی بلاک چین ای فورس راه‌اندازی کرد

بهینه‌سازی مصرف انرژی ساختمان‌ها یا فرآیندها هزینه دارد. اساساً خریداران WOZX، با خرید این توکن‌ها به طور غیر مستقیم در چنین پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند. به مشارکت‌کنندگان در بهینه‌سازی مصرف انرژی در قالب توکن پاداش داده می‌شود که می‌توانند به دلخواه خود از این توکن‌ها استفاده کنند.

توکن WOZX در کدام صرافی‌ها عرضه می‌شود؟

توکن WOZX تنها در صرافی HBTC مستقر در سنگاپور در دسترس است- و حتی پس از آن فقط با استیبل کوین تتر (Tether) به صورت جفت معاملاتی قابل معامله است – بنابراین هنوز در دسترس سرمایه‌گذاران آمریکایی نیست. این توکن قرار است این ماه در صرافی Bithumb Global نیز لیست شود.

WOZX روز جمعه ظرف چند دقیقه در صرافی HBTC به ارزش بازار ۹۵۰ میلیون دلار رسید. CryptoGecko این ارزش بازار را نزدیک به ۴۵ میلیون دلار اعلام کرده است. تعداد کل توکن‌های WOZX محدود به ۱ میلیارد بوده و ای فورس اعلام کرده بیشتر از آن توکن جدیدی عرضه نخواهد کرد.

جالب است بدانید وزنیاک قبل از ترک اپل در سال ۱۹۸۵ به توسعه رایانه شخصی مکینتاش کمک کرده بود.

نظر شما در مورد آینده این ارز دیجیتال WOZX چیست؟ نظرات خود را از طریق کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt