بیت کوین بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را در برابر طلا، املاک و مستغلات ایالات متحده، سهام ایالات متحده، ارزهای در حال ظهور و نفت دارد. از این رو، این موضوع بسیار قابل توجه تریدرهای بیت کوین است. با این حال، چیزی که کمتر به آن توجه شده این است که بیت کوین اکنون هفتمین ارز بزرگ جهان است.

بیت کوین هفتمین ارز بزرگ جهان، از نظر ارزش بازار

ترتیب فعلی بزرگ‌ترین ارزهای جهان از نظر ارزش بازار بدین شکل است:

۱. دلار آمریکا ۴/۹ تریلیون دلار

۲. یورو ۱/۷ تریلیون دلار

۳. یوان چین ۱/۲ تریلیون دلار

۴. ین ژاپن ۱ تریلیون دلار

۵. فرانک سوییس ۰/۸ تریلیون دلار

۶. روپیه هند ۰/۶ تریلیون دلار

۷. بیت کوین ۰/۳۶ تریلیون دلار

بر اساس داده‌های ارزش بازار از کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، بیت کوین در رتبه هفتم بوده و نیمی از ارزش بازار هند را دارد. زمانی که ارزش بازار بیت کوین دو برابر شود، از ارزش بازار روپیه هند عبور کند و متعاقباً با گذشتن از ۱ تریلیون دلار، در رتبه چهارم و معادل ارزش بازار ین ژاپن خواهد بود.

برای صعود به رتبه بالاتر، عوامل هدایت‌کننده بیت کوین از جمله نهادی شدن سریع و هودلینگ سرمایه‌گذاران و تریدرها بسیار حیاتی هستند. در بخش نهادی، پیشرفت ارزش بازار بیت کوین در گری اسکیل بیت کوین تراست (GBTC) یک عامل اصلی است. ارزش بازار GBTC با حدود ۵۵۰۰۰۰ بیت کوین در تاریخ ۲ دسامبر، در سال ۲۰۲۰ بیش از دو برابر شده است. بر اساس آخرین گزارش بلومبرگ، از زمان هاوینگ ماه مه، جریان ورودی تراست حدود ۷۰ درصد از بیت کوین‌های جدید را جذب کرده است.

بیشتر بخوانید: ۴ موقعیتی که می‌تواند ارزش بازار بیت کوین را به بیش از ۳ تریلیون دلار برساند

صعود بیت کوین، ممکن اما دشوار

اگر نقدینگی بیت کوین سریع‌تر از تقاضا افزایش یابد، افزایش ارزش بازار سرمایه متوقف می‌شود. اگرچه ورودی ساعتی بیت کوین به صرافی‌ها در هفته گذشته حدود ۳۲ درصد افزایش یافته، اما بر اساس داده‌های گلس نود، با ارزش بازار حدود ۳۳۰ میلیارد دلار، قیمت در مقابل ۱۸۰۰۰ دلار در ۱۹ نوامبر به ۵۵۰۰۰ دلار نزدیک‌تر است.

ارزش بازار بیت کوین در نمودار بلومبرگ
ارزش بازار بیت کوین به گزارش بلومبرگ

نمودار بلومبرگ یک شاخص صعودی را برای بیت کوین نشان می‌دهد، نوسانات ۱۸۰ روزه در حدود ۱/۹ برابر طلاست که کمترین مقدار از سال ۲۰۱۰ محسوب می‌شود. بیت کوین که فعلاً هفتمین ارز بزرگ جهان محسوب می‌شود، ممکن است در صورت تحقق این پیش‌بینی صعودی با اتمام سال ۲۰۲۰ به رتبه چهارم صعود کند.

بهترین معیارهایی که این امر به آنها بستگی دارد تقاضا در صرافی‌های spot، افزایش بیت کوین‌های خرج نشده در کیف پول‌های بیت کوین نهنگ‌ها و امواج HODL است. نهادها و مؤسسات پیوسته در حال ایجاد تقاضا هستند. با این حال، تریدرهای خرده‌فروش باید به جای برداشت وجوه از کیف پول‌های صرافی، از FUD (ترس، عدم قطعیت و تردید) جلوگیری کرده و حجم معاملات و مشارکت فعال را حفظ کنند.

امکان صعود به رتبه چهارم

اگر خروجی از صرافی‌های spot مانند بایننس و اوککس کنترل و مهار شود، به دلیل عدم وجود مقاومت‌های دیگر، غیر از عدم قطعیت در قانون‌گذاری، ممکن است ارزش بازار به رشد بیش از ۱ تریلیون دلار ادامه دهد. صعود از یک حباب به هفتمین ارز بزرگ جهان صعود دشواری است، اما خرده‌فروشی در این راه سود کسب کرده و ممکن است این سود در آینده، پیش از فروکش کردن نوسانات و تصحیح قیمت برای مرحله بعدی چرخه بازار، بیشتر شود.

به نظر شما آیا ارزش بازار بیت کوین و رتبه آن افزایش خواهد یافت؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ambcrypto