در دو هفته اخیر، بیت کوین توانسته از سقوط خود به زیر قیمت ۱۰ هزار دلار نجات پیدا کند و به شرایط بهتری برسد. هرچند در همین بازه زمانی هم بیت کوین نشان داده که قدرت دستیابی به قیمت ۱۱ هزار دلار را از دست داده است. با این حال طی تحقیقات جدید، ۴ موقعیت بازار بیت کوین شناسایی شده است که می‌توانند قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال را تا سال ۲۰۲۵ به ۳ تریلیون دلار برسانند.

۴ موقعیت بازار بیت کوین برای دستیابی به ارزش ۳ تریلیون دلاری در بازار

یاسین الماندجرا (Yassine Elmandjra) یک تحلیل‌گر دارایی‌‌های رمزنگاری شده در شرکت ARK Invest، در مقاله‌ای با تیتر «بیت کوین به عنوان یک سرمایه»، اعلام کرده است که بیت کوین قابل توجه‌ترین دارایی به وجود آمده از زمان طلا است.

در ادامه این مقاله، او به ۴ موقعیت بازار بیت کوین اشاره کرده که می‌توانند باعث ایجاد موجی عظیم برای این رمزارز باشند.

موقعیت اول: بیت کوین به عنوان یک شبکه مصالحه جهانی

در این مقاله از یاسین الماندجرا مشخص شده است که بیت کوین ممکن است در نهایت به یک سیستم مصالحه برای بانک‌ها و کسب و کارها تبدیل شود. پرچم‌دار ارزهای دیجیتال به این دلیل برای این نقش مناسب است چرا که ارزش آن نمی‌تواند توسط مراکزی مانند بانک‌های مرکزی دستکاری شود و همچنین تراکنش‌های آن غیر قابل سانسور هستند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: سرمایه‌گذاران چطور بیت کوین را معرفی می‌کنند؟ بیت کوین معادل طلا

موقعیت دوم: بیت کوین به عنوان یک دارایی غیر حاکم

به عنوان یک ارز دیجیتال با قدرت مقاومت در برابر سانسور، یک موقعیت بازار بیت کوین منحصر به فرد به وجود آمده است. این حقیقت که بیت کوین یک دارایی غیر حاکم است به این معنی است که ثروت کاربران نمی‌تواند توسط رژیم‌های فاسد به صورت مستقیم مصادره شود یا توسط تورم ارزهای فیات از بین برود.

۴ موقعیت بازار بیت کوین که می‌توانند ارزش آن را به بیش از ۳ تریلیون دلار برسانند

۴ موقعیت بازار بیت کوین که می‌توانند ارزش آن را به بیش از ۳ تریلیون دلار برسانند

موقعیت سوم: تسخیر جایگاه طلا به عنوان ذخیره ارزش جهانی

یکی از شرایطی که می‌تواند بیت کوین را به ارزشی چند تریلیون دلاری در بازار جهانی برساند، پایان دادن به حکم‌فرمایی طلا به عنوان یک ذخیره ارزش جهانی است. مدت‌های زیادی است که برترین کریپتوی دنیا، به عنوان یک طلای دیجیتال معرفی می‌شود. صدها سال است که طلا به عنوان برترین ذخیره ارزش دنیا به کار خود ادامه می‌دهد. اما افراد خوشبین در دنیای ارزهای رمزنگاری شده، ادعا می‌کنند که بیت کوین بر‌خلاف این فلز زرد رنگ با ارزش، قابل انتقال و قابل اعتبارسنجی است. بنابراین می‌توان یک دارایی بهتر به عنوان ذخیره ارزش جهانی باشد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا حجم تریدینگ بیت کوین تا ۴ سال آینده، ۱۰۰ برابر خواهد شد؟

موقعیت چهارم: بیت کوین به عنوان یک مانع در برابر کاهش ارزش پول

یکی دیگر از مباحثی که در خصوص افزایش قابل توجه بیت کوین در طی ۵ سال آینده وجود دارد، این است که این ارز دیجیتال این توانایی را دارد تا به عنوان یک مانع در برابر ضعف پول‌های بین‌المللی عمل کند. بیت کوین تبدیل به یک دارایی ارزشمند در بین شهروندانی شده است که نسبت به پول فیات کشور خود، به دلیل تورم و خیلی از موارد دیگر، ناامید شده‌اند.

اگر بیت کوین بتواند ۵ درصد از پول دنیا را بگیرد و در کنار ۴ ارز فیات بزرگ (دلار، ین، یورو، یوان) بایستد، ارزش بازار این ارز دیجیتال به ۱٫۲ تریلیون دلار خواهد رسید.

در حال حاضر بیت کوین ۱۹۷ میلیارد دلار ارزش بازاری دارد و در حدود قیمت ۱۰٫۷۰۰ دلار خرید و فروش می شود. در صورتی که بیت کوین بتواند تا سال ۲۰۲۵ به ارزش بازار ۳ تریلیون دلاری برسد، ارزش هر بیت کوین بیشتر از ۱۴۰ هزار دلار خواهد بود.

نظر شما در خصوص موقعیت بازار بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Zycrypto