صرافی بزرگ رمزارز، بایننس، اعلام کرد که قصد دارد یک بلاک چین با عملکرد بالا به نام بلاک چین قراردادهای هوشمند بایننس (BSC) عرضه کند که موازی با بلاک چین موجود بایننس اجرا خواهد شد و با شبکه اصلی اتریوم سازگار خواهد بود. برای خواندن مطالب بیشتر در مورد اتریوم و سایر رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

بلاک چین قراردادهای هوشمند سازگار با اتریوم

در وایت پیپری که روز جمعه ۱۷ آوریل ۲۰۲۰ توسط جامعه بلاک چین بایننس برای معرفی بلاک چین قراردادهای هوشمند جدید بایننس انتشار یافت توضیح داده شد که این بلاک چین موازی با بلاک چین بایننس اما به عنوان یک بلاک چین مستقل کار خواهد کرد. بلاک چین قراردادهای هوشمند بایننس یک ماشین مجازی اتریوم (EVM) نیز هست. این بلاک چین سازگار با قراردادهای هوشمند است و از توکن بایننس (BNB) به عنوان توکن بومی خود استفاده می‌کند.

بایننس در بخشی از وبلاگ خبری خود نوشت:

راه حل پیشنهادی بهترین بخش‌های دو فناوری را گرد هم می‌آورد. زمان بلاک سریع و هزینه تراکنش ارزان اخبار خوبی برای کاربرانی هستند که می‌توانند دارایی‌های خود را در زمانی کوتاه‌تر و با هزینه تراکنشی به‌شدت کمتر انتقال دهند. در همین زمان، قابلیت برنامه‌نویسی سازگار با ماشین مجازی اتریوم و ارتباطات بومی بین بلاک چینی در این راه حل پیشنهادی نیز می‌تواند کارایی آن را برای توسعه‌دهندگان افزایش دهد.

همچنین، دارندگان توکن BNB نیز می‌توانند توکن بومی این پایانه را برای به دست آوردن پاداش و همچنین مشارکت در توسعه بلاک چین قراردادهای هوشمند بایننس سهام‌گذاری کنند. علاوه بر این، اثبات اعتبار به وسیله سهام‌گذاری، یک روش اجماع ترکیبی از اثبات سهام نمایندگی‌شده (DPoS) و اثبات اعتبار (PoA) است. این روش کارآمدتر است و نشان‌دهنده افزایش مشارکت جامعه خواهد بود.

علاوه بر این، مجموعه‌ای از ۲۱ تائیدکننده برای تولید بلاک وجود خواهند داشت که هر ۲۴ ساعت یک‌بار طی یک فرآیند رای‌گیری انتخاب و تعویض می‌شوند. همچنین طبق یک منطق خاص تائیدکنندگانی که وارد فعالیت‌های مشکوک مانند «امضای دوباره یا بی‌ثباتی» شوند جریمه خواهند شد.

بر اساس این وایت پیپر، هر مجموعه تائیدکننده‌ای که در حال حاضر روی بلاک چین قراردادهای هوشمند کار کنند توکن BNB دریافت خواهند کرد که از هزینه گس اخذشده از تراکنش‌های این بلاک چین به دست خواهد آمد.

علاوه بر این، در این وایت پیپر همچنین ذکر شده که بلاک چین قراردادهای هوشمند بایننس از بیشتر ابزارها، اپلیکیشن های غیرمتمرکز و سایر اجزای اتریوم بدون اعمال تغییرات و یا با کمترین تغییرات پشتیبانی می‌کند.

پیشرفت ماشین توسعه بایننس

طرح راه‌اندازی یک بلاک چین جدید به آخرین پیشرفت‌های انجام‌شده توسط بایننس پیوند خورده است. این صرافی بزرگ رمزارز اخیرا پایانه داده‌های رمزارز، کوین‌مارکت‌کپ (CoinmarketCap)، را خریداری کرده و با آن ادغام شده است.

همچنین، بایننس قصد خود را برای ورود به فضای استخراج ارز دیجیتال اعلام کرده و درصدد است تا اولین استخر استخراج بیت کوین خود را راه‌اندازی کند. این صرافی ارز دیجیتال از کارت بایننس نیز پیش از این پرده‌برداری کرده است، کارت رمزارزی اعتباری که توسط شرکت ویزا (Visa) عرضه می‌شود و به کاربران این امکان را می دهد تا با آن خرید کرده و یا صورت‌حساب‌های خود را پرداخت کنند. این کار می‌تواند تاثیری چشمگیر در پذیرش رمزارزها داشته باشد.

منبع: btcmanager