در روز ۹ سپتامبر شاهد جهش قیمتی ۱۰ درصدی در سهام تسلا بودیم این در حالی است که در ساعات اولیه روز، سهام این شرکت بزرگ ۲۱ درصد سقوط کرده بود. همزمان با این اتفاق و در ۲۴ ساعت گذشته  همچنین شاهد افزایش قیمت ۵ درصدی بیت کوین هم بودیم. در روزهای گذشته همبستگی بین بیت کوین و بازار سهام به طرز عجیبی افزایش یافته بود. داده‌های سایت Skew نشان می‌دهد همبستگی ۱ ماهه بین بیت کوین و سهام S&P 500 از ۱۸ درصد به ۵۵ درصد افزایش یافته است. در ادامه این مطلب در این باره بیشتر صحبت می‌کنیم.

چه ارتباطی با کاهش ارزش سهام تسلا و افزایش قیمت بیت کوین وجود دارد؟

قیمت تسلا به دو دلیل مهم کاهش داشته است. اول اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران پیش بینی می‌کردند، سهام تسلا در آخرین نسخه شاخص S&P 500 گنجانده شود. دوم اینکه پس از سقوط سهام شرکت‌های فناوری کل بازار سهام ایالات متحده اصلاح شد.

بر اساس گفته‌های بن کالیو (Ben Kalio) تحلیلگر بازارهای مالی در شرکت Baird، سهام تسلا به این دلیل ریزش شدیدی داشت که قیمت آن تحت تاثیر انتظارات از قرار گرفتن در بین شاخص S&P 500 بود. اما این اتفاق نیفتاد و باعث فروش بسیار زیاد این سهام شد.

شاخص نزدک (Nasdaq) هم بعد از ایجاد شکاف بین سهام‌های فناوری و بنیادی شاهد ریزش شدیدی بود. هنگامی که FT و WSJ گزارش دادند که SoftBank در واقع نهنگ نزدک است، در تاریخ ۸ سپتامبر این شاخص ۴ درصد کاهش یافت.

با شروع سقوط بازار سهام ایالات متحده، سهام تسلا هم سقوط کرد. اصلاح سهام تسلا چنان شدید بود که ارزش خالص دارایی‌های مدیر عامل شرکت تسلا یعنی ایلان ماسک را ۱۶/۳ میلیارد دلار کاهش داد.

بیت کوین هم که به دلیل همبستگی شدید در ماه‌های اخیر با شاخص S&P 500 همزمان با کاهش تسلا، سقوط کرده بود حالا در حال بازگشت به موقعیت قبلی است.

براساس داده‌های Skew، همبستگی بین بیت کوین و بازار سهام ایالات متحده در حال حاضر بسیار بالاتر از دوران قبل از شیوع کرونا است.

در ۲۴ ساعت گذشته، پس از اصلاح و بازیابی همزمان بیت کوین و سهام شرکت‌های فناوری، همبستگی به شدت افزایش یافت.

همبستگی بیت کوین و بازار سهام

افزایش همبستگی بیت کوین و شاخص S&P 500 در ماه‌های اخیر

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی ۵ ارز دیجیتال جدید مناسب برای سرمایه‌گذاری

همبستگی بیت کوین و بازار سهام چه تاثیری روی قیمت بیت کوین دارد؟

همبستگی و تغییرات قیمتی همزمان بین سهام تسلا و بیت کوین هرچند جهت مشخصی را برای قیمت بیت کوین مشخص نمی‌کند، اما نشان می‌دهد کل بازار مالی پس از گذشت ۵ ماه از سقوط ناشی از شیوع کرونا، همچنان شکننده است.

این موضوع همچنین می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که سرمایه‌گذاران ممکن است بیت کوین را هم در همان قلمروی سهام شرکت‌های فناوری و دیگر دارایی‌های ریسک پذیر، مخصوصا در این دوران اقتصادی آسیب پذیر در نظر بگیرند.

تحلیل شما از افزایش همبستگی بیت کوین و بازار سهام در ماه‌ها اخیر چیست؟ به نظر شما این همبستگی چه تاثیری روی قیمت بیت کوین خواهد گذاشت؟ نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cointelegraph