یک استخر استخراج‌ ناشناس توانست هزاران کوین بیت‌کوین‌کش را که صاحبان‌شان به‌اشتباه به آدرس‌هایی روی شبکه بیت‌کوین فرستاده بودند بازیابی کند. با این حال، این استخراج‌کننده طی دو سال حتی یک سنت به صاحبان این بیت‌کوین‌کش‌ها پرداخت نکرده بود و تمام کوین‌ها که ارزشی معادل میلیون‌ها دلار دارند را تصرف کرد.

بیت‌کوین‌کش بعد از هاردفورکی که در آگوست ۲۰۱۷ داشت با مشکلی مواجه شد که به علت تشابه قالب آدرس‌ها در شبکه بیت‌کوین‌کش و آدرس‌های سِگ‌ویت (SegWit) در شبکه بیت‌کوین ایجاد شده بود. به‌مدت چند سال، صاحبان بیت‌کوین‌کش همچنان به ارسال اشتباهی کوین‌های خود به آدرس‌هایی که روی شبکه بیت‌کوین‌کش پشتیبانی نمی‌شدند ادامه دادند، که باعث ازدست‌رفتن این‌ کوین‌ها می‌شد. طی مدت دو سال، تا ۱۸ هزار بیت‌کوین‌کش گم شد.

طبق آمار ارائه‌شده توسط سرویس تحلیلی کوین‌متریکس (Coinmetrics)، حدود نیمی از کوین‌ها از طریق یک برنامه بازیابی که استخرهای استخراج شناخته‌شده‌ای نظیر BTC.com و BTC.top از آن حمایت می‌کردند به صاحبان آنها بازگردانده شد. اما یک استخر استخراج، که هویت آن قابل شناسایی نیست، ۸۹۷۹ کوین بیت‌کوین‌کش را بازیابی و تصرف کرده و حتی یک سنت به صاحبان اولیه این کوین‌ها پرداخت نکرده است. در حال حاضر، ارزش‌ کوین‌هایی که این استخر استخراج ضبط کرده حدود ۳ میلیون دلار برآورد می‌شود.

شبکه بیت‌کوین‌کش قالب آدرس خود را در پایان سال ۲۰۱۸ عوض کرد، اما تراکنش‌های ناصحیح تا آوریل سال ۲۰۱۹ همچنان ادامه یافتند.  

منبع: coinfox.info