دنیای استخراج بیت کوین پس از سقوط نرخ هش در ماه مارس حیات دوباره‌ای پیدا کرد. نرخ هش بیت کوین طی فقط دو روز جهش ۳۳ درصدی فوق‌العاده‌ای داشت و از ۹۱ کوادریلیون هش بر ثانیه در ۴ آوریل به ۱۲۱ کوادریلیون هش بر ثانیه در ۶ آوریل رسید. برای اخبار بیشتر در مورد رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

به نظر می‌رسد که این ارقام پس از روند نزولی بازارها در ماه مارس نشان‌دهنده حیات مجدد حوزه استخراج بیت کوین باشد.

از اواسط فوریه تا اواسط مارس، در میانه سقوط اقتصاد جهان به خاطر شیوع بیماری کرونا، قیمت بیت کوین از بیش از ۱۰ هزار دلار به ۳۸۵۰ دلار سقوط کرد. به دنبال این سقوط قیمت، نرخ هش بیت کوین نیز در ماه مارس به شدت افت کرده و از ۱۴۰ کوادریلیون هش بر ثانیه به ۸۰ کوادریلیون هش بر ثانیه رسید.

اساسا، اگر قیمت بیت کوین به میزان قابل توجهی کاهش یابد، عملیات استخراج دیگر بازده کافی نخواهد داشت. درنتیجه، بسیاری از استخراج‌کنندگان به ناچار از این حوزه خارج می‌شوند. با این حال، اکنون و با افزایش قیمت بیت کوین به بیش از ۷ هزار دلار به نظر می‌رسد که مزرعه‌های استخراج که در ماه مارس خاموش شده بودند به سرعت در حال آنلاین‌شدن هستند.

اگر این روند ادامه پیدا کند بازار نزولی ناشی از شیوع بیماری کرونا احتمالا کوتاه‌ترین بازار نزولی در تاریخ رمزارزها خواهد بود. وضعیت کنونی احتمالا تحت تاثیر هاوینگ آینده بلاک در اواسط ماه مه است که پیش‌بینی می‌شود قیمت بیت کوین را به شدت افزایش دهد.

منبع: bitcoinnews.com