شرکت‌های رمزنگاری سریعاً به اخبار مبنی بر نفوذ هکرها و حمله سایبری به وزارت خزانه ‌داری آمریکا پاسخ دادند. طبق گزارشی از رویترز، یک «گروه هک پیشرفته» با حمایت یک دولت خارجی توانستند به وزارت خزانه‌داری آمریکا و همچنین وزارت ارتباطات و اطلاعات ملی، یا NTIA و وزارت بازرگانی نفوذ کنند.

حمله سایبری به وزارت خزانه ‌داری آمریکا

این حادثه کمتر از یک ماه پس از اخراج رئیس امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی، کریس کربس (Chris Krebs)، از سوی دونالد ترامپ اتفاق افتاد. با این حال، رویترز اظهار داشت که هکرها ایمیل‌های کارکنان NTIA را در مایکروسافت آفیس ۳۶۵ «ماه‌ها» کنترل می‌کرده‌اند. ممکن است سایر آژانس‌های دولتی نیز مورد نفوذ قرار گرفته باشند، اما منابع جزئیات بیشتری ارائه نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: مرور مفاهیم امنیتی بیت کوین در ۴ سطح مبتدی تا حرفه‌ای

پاسخ کنایه‌آمیز شرکت‌های ارز دیجیتال به این حمله

شرکت‌های ارز دیجیتال در پاسخ به حمله سایبری به وزارت خزانه ‌داری آمریکا که قاعدتاً سازمان قدرتمندی است، به مزایای بیت کوین (BTC) اشاره کرده‌اند.

رئیس امور بازرگانی کراکن، دن هلد (Dan Held) در توییتر خود گفت:

بیت کوین هرگز هک نمی‌شود.

آنتونی «پمپ» پمپلیانونیز  با تأیید نظر هلد گفت:

بیت کوین هرگز هک نشده است.

شرکت بلاک فولیو (Blockfolio) امنیت سایبری NTIA را هدف قرار داد و اشاره کرد که این آژانس از الگوریتم‌های منسوخ برای امنیت رمزنگاری خود استفاده می‌کند:

بیت کوین به معنای اعتماد بیشتر به الگوریتم SHA256 است تا خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا.

مشخص نیست که آیا بودجه‌ای به دلیل این نقض امنیت به خطر افتاده است یا خیر. در زمان انتشار این مقاله، به نظر می‌رسد که این هک فقط به اطلاعاتی که احتمالاً از ایمیل‌های سازمان‌های دولتی سرقت شده محدود می‌شود.

تیلور مونهان (Taylor Monahan)، بنیانگذار و مدیرعامل MyCrypto، گفت:

آنها ضایع شدند. وزارت خزانه‌داری قبلاً توسط عوامل داخلی هک شده بود. این بیانیه ممکن است بازتابی از چاپ پول بیشتر توسط دولت ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ نسبت به تقریباً تمام جمعیت این کشور است.

نظر شما در مورد حمله سایبری به وزارت خزانه ‌داری آمریکا چیست؟ آیا امنیت و هک نشدن بیت کوین صحت دارد؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph