به نظر می‌رسد بالاخره روزهای خسته‌کننده بیت کوین به پایان رسیده است. در چند هفته اخیر بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در قیمت ۹ هزار دلار پرسه می‌زد. اما امروز با یک افزایش ۱۰ درصدی، قیمت بیت کوین به ۱۰ هزار دلار رسید. بازگشت بیت کوین به ۱۰ هزار دلار حتی باعث افزایش ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال شد.

بازگشت بیت کوین به ۱۰ هزار دلار؛ پایان روزهای خسته‌کننده

وقتی نگاهی به روند بیت کوین در هفته‌های اخیر می‌انداختیم، تقریبا یک خط صاف و خسته‌کننده می‌دیدیم. از ماه جولای به بعد، مهم‌ترین ارز دیجیتال دنیا در یک طیف قیمت بسیار تنگ و سفت گیر افتاده بود.

در حالی که بسیاری از ارزهای دیجیتال به دلیل وجود تردید در بازار و حجم تبادلات پایین روند خرسی را طی می‌کردند، پادشاه ناگهان از جا برخاست و گاو بازی خود را آغاز کرد.

در ۶ روز گذشته، بیت کوین تنها یک محرک ۱۰ درصدی نیاز داشت تا بتوانیم آن را در قیمت ۱۰ هزار دلار ببینیم. امروز در صرافی بایننس، بیت کوین به قیمت ۱۰٫۱۱۱ دلار رسید که البته دوباره با یک بازگشت کوچک پایین آمد و در حال حاضر در قیمت ۹٫۹۹۵ دلار معامله می‌شود.

جهش قیمت بیت کوین به ۱۰ هزار دلار
جهش قیمت بیت کوین در شاخص Bolliner Bands

طبق تحلیل‌ها و نظریاتی که چند روز اخیر بیان می‌شد، دستیابی به قیمت ۱۰ هزار دلار برای بیت کوین یک مسئله بسیار حیاتی بود. حالا هدف بعدی بیت کوین برای موفقیت، قیمت ۱۰٫۵۰۰ دلار است، نقطه‌ای که بالاترین سطح سالانه است و یک منطقه مقاومت بزرگ شناخته می‌شود که اجازه می‌دهد بیت کوین به روند گاوی خود به راحتی ادامه دهد.

نجات ارزش بازار ارزهای دیجیتال به دست پادشاه

یکی دیگر از مسائلی که باید در نظر داشت این است که سهام بیت کوین با ارزش کل بازار در ارتباط است. تنها قبل از اینکه همه چیز به سمت بالا حرکت کند، شاخص ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین حد خود رسیده بود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کاهش ۴ میلیارد دلاری ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افزایش چشمگیر فلزات گرانبها

اما حالا، در لحظه‌ای که بیت کوین به هوا پرتاب شد، ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال هم ۱ درصد افزایش یافت. این اتفاق به این معنی است که پادشاه ارزهای دیجیتال توانست قدرت خود را بار دیگر نشان دهد و از بازی باخته به آلت کوین ها برنده بیرون بیاید.

نجات ارزش بازار ارزهای دیجیتال به دست بیت کوین
وضعیت ارزهای دیجیتال نسبت به بیت کوین

در نقشه بالا، عملکرد آلت‌ کوین ها در برابر بیت کوین را مشاهده می‌کنید. وقتی قیمت بیت کوین به ۱۰ هزار دلار و بالاتر از آن رسید، بخش عظیمی از بازار به رنگ قرمز درآمد.

به همین دلیل است که باید در خصوص آلت کوین‌ها و بازار ارزهای دیجیتال با دقت و هوشیاری عمل کرد. حرکات ناگهانی قیمت بیت کوین معمولا سریعا روی قیمت آلت کوین‌ها هم تاثیر می‌گذارد.

نظر شما در خصوص بازگشت قیمت بیت کوین به ۱۰ هزار دلار چیست؟ آیا بالاخره روند گاوی عظیمی که همه انتظار آن را داشتند آغاز شده است؟ نظر خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Crypto Potato