با وجود دستیابی بیت کوین به قیمت ۹٫۶۸۰ دلار، دوباره ارزش این ارز دیجیتال به ۹٫۵۰۰ دلار کاهش پیدا کرد و دیگر آلت کوین‌ها را هم با خودش پایین کشید. با این اتفاق، ارزش بازار ارزهای دیجیتال حدودا ۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

این کاهش ارزش تنها در چند ساعت رخ داد. اما سوال این است که این اتفاق آیا یک اصلاح قیمت است یا یک تغییر؟ جالب است بدانید که در همین حال، بازار فلزات گرانبها در حال صعود است، به خصوص نقره که سعی دارد به رکوردهای جدید دست پیدا کند.

کاهش قابل توجه ۴ میلیارد دلاری ارزش بازار ارزهای دیجیتال

در طی هفته گذشته، بیت کوین توانست از نقطه مقاومت ۹٫۳۰۰ دلار عبور کند و به سمت ۹٫۵۰۰ دلار حرکت کند. بیت کوین حتی به قیمت ۹٫۶۸۰ دلار هم رسید اما قادر نبود از نقطه مقاومت جدید خود عبور کند و دوباره به قیمت ۹٫۵۰۰ دلار بازگشت، قیمتی که حالا به عنوان نقطه پشتیبان عمل می‌کند.

کاهش قیمت بیت کوین
بیت کوین امروز به قیمت ۹٫۵۰۰ دلار کاهش پیدا کرد.

اتریوم دیگر دارایی دیجیتال است که این انفجار ناگهانی را احساس کرد. اتریوم پس از توقف در بین قیمت‌های ۲۳۰ دلار تا ۲۴۰ دلار در هفته‌های گذشته، ناگهان به قیمت ۲۶۲ دلار صعود کرد و امروز به افزایش قیمت خود تا ۲۷۷ دلار رسید. اما دومین ارز دیجیتال بزرگ ارزش بازار، نتوانست روند گاوی را حفظ کند و به قیمت ۲۷۰ دلار کاهش پیدا کرد.

اکثر دیگر آلت کوین‌های بزرگ جدول برترین‌های ارزش بازار ارزهای دیجیتال، روند قرمزی را طی کردند. بیت کوین کش، لایت کوین و کاردانو، از دیروز کاهش قیمت ۱/۵ درصدی را تجربه کرده‌اند. ایاس و استیلار هم بیش از ۳ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

Reserve Rights با کاهش ۱۱ درصدی، Digitex Future با کاهش ۱۰/۵ درصدی، Bancor با کاهش ۱۰/۲ درصدی، دیگر بازنده‌های قابل توجه ۲۴ ساعت گذشته بودند. در نتیجه، تنها در چند ساعت، ارزش بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی از ۲۸۸ میلیارد دلار به ۲۸۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال
سقوط ۴ میلیارد دلاری ارزش بازار ارزهای دیجیتال

دیوارهای خونین وال استریت، فضای سرسبز فلزات گرانبها

احتمالا بالا و پایین شدن بیت کوین، در نتیجه تغییرات قیمتی بوده است که بازار سهام آمریکا تجربه کرد. کاهش ۱/۲۳ درصدی S&P 500، کاهش ۱/۳۱ درصدی Dow Jones و کاهش قابل توجه ۲/۳ درصدی Nasdaq، از جمله اتفاقات یکی دو روز گذشته بودند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: مهر تایید موسس یکی از بزرگ‌ترین کیف‌ پول‌های کریپتو: بیت کوین طلای دیجیتال است

طبق نظر کارشناسان، این شرایط نامساعد در وال استریت پیشبینی شده بود و انتظار می‌رود که چنین رفتاری دوباره ادامه پیدا کند. اما در عین حال، عملکرد طلا و نقره شرایط خوشایندی را برای سرمایه‌گذاران خود فراهم کرده‌اند. همین هفته به تنهایی، نقره ۱۸ درصد افزایش داشته است.

قیمت طلا
افزایش قابل توجه قیمت طلا و نقره

طلا هم همچنین این اواخر افزایش داشته است و در حال حاضر ۱٫۸۰۰ دلار بر هر اونس معامله می‌شود. با این افزایش، طلا توانست از ابتدای سال ۲۰۲۰ رشدی ۲۵ درصدی داشته است.

نظر شما در خصوص کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ نظر خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Crypto Potato