استارتاپ کیروبو (Kirobo) که در حوزه بلاکچین فعالیت می‌کند می‌گوید برای لغو تراکنش‌های بیت کوین راهی یافته است. کیروبو روز سه‌شنبه ۳۰ام ژوئن اعلام کرد راهی برای شناسایی خطاهای انسانی در تراکنش‌های ارز دیجیتال یافته که می‌توان از طریق آن گزینه لغو تراکنش را امکان‌پذیر کرد. با کوین‌نیک همراه باشید تا بیشتر درباره این موضوع بگوییم.

با نگاه به نتایج تحقیق اخیر سازمان فیو، مشاهده می‌کنیم که ۵۵٪ شرکت‌کنندگان به هنگام تراکنش ارز دیجیتال دچار خطای ناشی از استرس می‌شوند و حتی این خطاها برای ۱۶٪ این افراد ضرر مالی به همراه داشته است.

باتوجه با این مسئله، کیروبو «انتقال قابل بازیابی» را ابداع کرده است، راهی برای کاربرانی که به اشتباه تراکنش انجام داده‌اند و قصد کنسل کردن آن را دارند. کیروبو یک کد منحصربه‌فرد برای انتقال‌دهنده می‌سازد و دریافت‌کننده برای تکمیل شدن تراکنش باید آن کد را وارد کند.

بیشتر بخوانید: همکاری Ontology با استارتاپ آلمانی برای شتاب‌دهی به فرایند تعیین هویت زنجیره تامین

کیروبو می‌گوید:

«هنگامی که این کد برای دریافت‌کننده فرستاده می‌شود، فرستنده در هر زمان می‌تواند تراکنش را برگرداند. کیروبو کد شخصی کاربران را ذخیره نخواهد کرد و هیچ دسترسی‌ای به دارایی و یا مقصد انتقال رمزارزها نخواهد داشت. این رمز فقط برای تشخیص تکمیل شدن تراکنش است»

به‌گفته مدیر عامل استارتاپ کیروبو، هدف از این نوآوری این است که تراکنش‌های بلاکچین مانند تراکنش‌های آنلاین بانک‌ها آسان و امن شود. انتقال قابل بازیابی اولین پروژه کیروبو است و در پی اضافه کردن یک لایه منطقی به بلاکچین است تا خطاهای انسانی کمتر از همیشه شود.

کیروبو می‌گوید در حال حاضر ویژگی «انتقال قابل بازیابی» در کیف پول لجر (Ledger) و برای لغو تراکنش‌های بیت کوین در دسترس است و برای تراکنش‌های زیر هزار دلار رایگان است.

منبع: CoinTelegraph