پس از اینکه قیمت بیت کوین برای مدت بیش از ۲ ماه هیچ تغییر محسوسی نداشت، بسیاری از اعضای جامعه ارز دیجیتال به این باور رسیدند که دوران بیت کوین به سر آمده است. اما در روزهای اخیر بیت کوین باز هم ثابت کرد که خیلی‌ها در اشتباه هستند. بیت کوین در روزهای گذشته توانست مقاومت ۱۰٫۵۰۰ دلاری خود را بشکند و حالا در حدود ۱۱۰۰۰ دلار معامله می‌شود. در حالی که برخی از معامله‌گران بر این باورند که خیلی زود این قیمت اصلاح خواهد شد، برخی دیگری عقیده دارند با کاهش همبستگی بیت کوین و اتریوم یک بازار گاوی جدیدی برای بیت کوین شروع شده است. در این مطلب به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

کاهش همبستگی بیت کوین و اتریوم

اسکیو (Skew) به عنوان یکی از معتبرترین پلتفرم‌های تحلیل آنلاین بازار ارزهای دیجیتال نموداری را درباره این موضوع منتشر کرد. البته چیز جدیدی نیست که قیمت آلت کوین‌ها با قیمت بیت کوین مرتبط باشد. اما افزایش قیمت لایت کوین روز گذشته اثبات قابل توجهی برای این امر بود. با این حال همبستگی بیت کوین و اتریوم برای بازار همچنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. طبق آخرین توییت اسکیو همبستگی بین بیت کوین و اتریوم  در حال کمرنگ شدن است.

کاهش همبستگی بیت کوین و اتریوم

نمودار اسکیو درباره کاهش همبستگی بیت کوین و اتریوم

این مطلب راهم مطالعه کنید: همبستگی ارز دیجیتال با وقایع جهانی نشانه ای برای تبدیل شدن به جریان اصلی اقتصاد

علاوه بر این، پلتفرم تحلیل بازار اسکیو می‌گوید:

«کاهش همبستگی می‌تواند نشانه‌ای برای روند صعودی احتمالی بازار باشد.در بازار صعودی، همبستگی کاهش می‌یابد و در زمان اصلاح همبستگی بیشتر می‌شود».

همچنین آمارها نشان می‌دهد زمانی که در سال ۲۰۱۷ بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخ خود دست پیدا کرد همبستگی بین بیت کوین و اتریوم به شدت کاهش پیدا کرده بود.

همزمان با توییت اسکیو درباره احتمال بازار صعودی، یکی از صرافی‌های بزرگ به نام اوککس (OKEx) هم نظر خود را درباره بیت کوین اعلام کرد:

در طول ۷ روز گذشته، ۱۷/۷ درصد به ارزش بیت کوین افزوده شد و قیمت بیت کوین بالاخره از ۱۰٫۰۰۰ دلار عبور کرد و حرکت خود را تا ۱۱٫۰۰۰ دلار ادامه داد. در زمان نگارش این مطلب قیمت بیت کوین کمی بالاتر از ۱۱ هزار دلار معامله می‌شود. با تحلیل اوککس از تغییرات قیمتی بیت کوین این امید برای معامله گران به‌وجود آمده است که بیت کوین تا ۱۱٫۵۰۰ دلار هم صعود خواهد کرد. البته این امر تنها زمانی ممکن خواهد بود که بیت کوین بتواند از سطح مقاومت ۱۱٫۲۰۰ دلاری عبور کند.

علاوه بر این، نمودارها نشان می‌دهد حجم معاملات شاهد افزایش قابل توجهی نبوده است. یعنی بیشتر تریدرهای بیت کوین به جای فروش تمایل به نگهداری آن دارند نشان‌دهنده انتظار روانی آن‌ها برای افزایش قیمت بیت کوین است.

به نظر شما آیا بیت کوین می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد؟ فراموش نکنید نظرات و تحلیل‌های خود در مورد بازار ارزهای دیجیتال را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: Bitcoinwarrior