قیمت بیت کوین پس از آنکه نتوانست بالای ۵۰ هزار دلار بسته شود، در یک روند نزولی گیر کرده است. قیمت بیت کوین (BTC) در روزهای گذشته حوالی قیمت ۵۰ هزار دلار در جا رده است و حتی در تاریخ ۶ مارس به زیر ۴۸ هزار دلار سقوط کرد. این موضوع باعث شده تریدها از ثابت ماندن قیمت بیت کوین در ۵۰ هزار دلار نگران شوند.

ثابت ماندن قیمت بیت کوین در ۵۰ هزار دلار؛ کی می‌توانیم انتظار صعود داشته باشیم؟

اکنون تریدرها در حال بررسی این موضوع هستند که آیا بیت کوین می‌تواند برای از سرگیری چرخه گاوی، از سطح ۵۰ هزار دلار بالاتر برود یا خیر. در مقابل، سقوط قیمت به زیر ۴۶ هزار دلار احتمالاً در را به روی سطوح جدید پایین‌تری باز می‌کند که ممکن است تهدیدی برای این بازار گاوی باشد. بازاری که تقریباً یک سالی است که حداقل در کوتاه مدت و میان مدت پابرجا بوده است.

چارت کندل یک ساعته بیت کوین/دلار

چارت کندل یک ساعته BTC/USD

تریدر مشهور، Rekt Capital به قیمت‌های مشابهی اشاره کرده و توجهات را به آن جلب کرده است. اگر BTC نتواند سطح فعلی خود را بالاتر از ۴۶ هزار دلار نگه دارد، این تریدر پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین به منطقه‌ای بین ۳۸ هزار تا ۴۵ هزار دلار سقوط کند.

وی در این باره نوشت:

higher lowهای بیت کوین همچنان حفظ می‌شوند. هر واکنشی بعد از صعود ژانویه به سمت سطوح پایین و پایین‌تر بوده است. اکنون نیز می‌تواند همان طور باشد. بهتر است برای یک سقوط احتمالی آمادگی داشته باشیم.

یک عامل اصلی که احتمالاً باعث فشار نزولی فعلی بر قیمت شده، افزایش فعالیت نهنگ‌هاست. داده‌های CryptoQuant نشان‌دهنده افزایش تراکنش‌های بزرگ در صرافی‌ها در تاریخ ۶ مارس است، اگرچه فعالیت ماینرها نسبتاً کم شده است.

همان طور که در نمودار زیر نشان داده شده، افزایش‌ فعالیت‌های نهنگ‌ها برای جابجایی وجوه با کاهش قیمت بیت کوین در تاریخ ۳ تا ۴ مارس همزمان بوده است.

فعالیت نهنگ ها و ماینرها پر مقابل قیمت بیت کوین

نمودار فعالیت نهنگ ها (آبی) و ماینرها (نارنجی) در مقابل قیمت بیت کوین (قرمز)

باد مخالف اقتصاد کلان برای بیت کوین

همان طور که Cointelegraph گزارش داد، بیت کوین نیز با فشار نزولی بادهای مخالف اقتصاد کلان روبرو است. به ویژه، جهش شدید بازده ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا و پولبک سهام فناوری، بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته، زیرا سرمایه‌گذاران از دارایی‌های پرریسک فرار می‌کنند.

در عین حال، شاخص ارزی دلار یا DXY مقاومت فنی را شکسته و به بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۲۰ رسیده است.

بیت کوین در مقابل DXV

بیت کوین (آبی) در مقابل DXY (نارنجی)

مایکل ون دی پوپه، تحلیلگر بازار ارز دیجیتال خاطرنشان کرد که روند نزولی بیت کوین پس از شکست آخرین تلاش خود برای عبور از ۵۰ هزار دلار، ثابت باقی مانده است.

وی توضیح داد:

این بدان معناست که روند همچنان رو به پایین و در کوتاه مدت ضعف کلی بر بازارها حاکم است. ۵۰ هزار دلار برای بیت کوین تاکنون غیرممکن شده است.

با این حال، بیت کوین و همچنین طلا ممکن است به زودی با نزدیک شدن DXY و بازده خزانه داری به سطح مقاومت فنی خود، کمی نفس بکشند.

خرید بیت کوین

ون دی پوپه در این باره توضیح داد: من معتقدم که این بازده‌ها به همراه DXY به زودی به سطح مقاومت خود می‌رسند. هر دو در مناطق مقاومت هستند، این بدان معناست که ما باید کاملاً مراقب باشیم.

وی افزود:

ماه مارس اغلب ماه بدی برای بازارهاست و تاریخ خودش را تکرار می‌کند. بنابراین از دیدگاه کلان، ما علی رغم افزایش بازده‌ها، همچنان در چرخه صعودی هستیم و برای ادامه کار خودمان را آماده می‌کنیم.

نظر شما در مورد ثابت ماندن قیمت بیت کوین زیر۵۰ هزار دلار چیست؟ تحلیل شما در مورد صعود یا نزول قیمت بیت کوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خودتان را از طریق شبکه‌های اجتماعی و همچنین سایت کوین نیک با ما و دوستانتان به اشتزاک بگذارید.

منبع: cointelegraph