قیمت بیت کوین از اکتبر سال ۲۰۲۰ تقریباً در یک رالی غیرقابل توقف قرار داشته و این ارز دیجیتال همین چند هفته پیش به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی بیش از ۵۸ هزار دلار رسید. با این حال، مدتی است که این دارایی دیجیتال پیشرو در بازار پس از یک نوسان جدی، زیر ۵۰ هزار دلار درجا می‌زند. با این حال، می‌توان ادعا کرد که این قیمت نیز همچنان قیمت نسبتاً بالایی برای اکثر سرمایه‌گذاران خرد برای انجام سرمایه‌گذاری است. در اینجا از نگاه یک سرمایه‌گذار کلان خواهیم دید که چرا سرمایه‌گذاران نهادی نگران قیمت بیت کوین نیستند.

سرمایه‌گذاران نهادی نگران قیمت بیت کوین نیستند

سرمایه‌گذار بزرگ، رائول پال (Raoul Pal)، تفکر متفاوتی دارد. پال به تازگی اظهار داشته که قیمت بالای بیت کوین صرفاً ذهنیت سرمایه‌گذاران خرد است و سرمایه‌گذاران نهادی به این صورت به آن نگاه نمی‌کنند. این موضوع باعث مقایسه بین رالی فعلی بیت کوین با وقایع سال ۱۸-۲۰۱۷ می‌شود. در حالی که هدایتگر وقایع آن زمان خرده‌فروش‌ها بودند، این بار نهادها و سازمان‌ها مهمترین شرکت کنندگان بازار هستند.

پال در پادکست بررسی آنچه سرمایه‌گذاران سنتی درباره بیت کوین فکر می‌کنند، به پیتر مک کورماک (Peter McCormack) گفت که برای نهادها و سازمان‌ها، قیمت نسبی است. نهادها بیشتر به نرخ پذیرش، وضعیت مقررات و میزان ارزش فعلی بازار اهمیت می‌دهند. به گفته پال، هرچه قیمت بیشتر شود، ارزش بازار بیت کوین بیشتر شده و آن را بیشتر برای خرید در دسترس نهادها قرار می‌دهد. وی توضیح داد:

قیمت تابعی از ارزش بازار در حال رشد است … اما اگر شرکت BlackRock باشید، تا وقتی که به ارزش بازار نزدیک به یک تریلیون دلاری نمی‌رسید، به بیت کوین نگاه نمی‌کردید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل روزانه و پیش بینی قیمت بیت کوین

قیمت برای نهادها و سازمان‌ها مهم نیست

از نظر وی، سرمایه‌گذاران سنتی معمولاً یک شرکت Fortune 500 را با پیش بینی افزایش قیمت، خریداری نمی‌کنند. در مقابل، آنچه برای آنها اهمیت دارد این است که آن سهام خاص چه اثرات متنوعی را در پی خواهد داشت و عملکرد آن در چرخه بازار چگونه خواهد بود.

پال معتقد است که ارزش بازار یک تریلیون دلاری به معنای تغییر ساختاری در بازار و جنبش فعالان بازار درحوزه ارز دیجیتال است.

وقتی این دارایی ۱۰ تریلیون دلاری شود، به صفر نخواهد رسید. زیرا ۱۰ تریلیون دلار متعلق به افراد، برنامه‌های بازنشستگی و شرکت‌هاست.

پال در پایان با استدلال اینکه وضعیت فعلی بازار «از نظر تکنیکالی» عالی به نظر می‌رسد، نتیجه گرفت که بازار دارای نقشه راه خوب و نوسانات فصلی مناسب است و تنها چیزی که مانع ورود پول نهادی به این حوزه می‌شود این واقعیت است که مؤسسات بزرگ برای مدیریت پوزیشن‌های ارز دیجیتال خود به زمان نیاز دارند تا زیرساخت‌های آن را آماده کنند.

به نظر شما چرا سرمایه‌گذاران نهادی نگران قیمت بیت کوین نیستند و همچنان در قیمت‌های بالا خرید می‌کنند؟ شما می‌توانید تحلیل‌های خودتان را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ambcrypto