با آموزش انتقال از کوین بیس به کیف پول لجر نانو اس گام به گام تا اطمینان از امنیت دارایی خود با هم پیش می‌رویم. شما چه یک مبتدی باشید، چه یک تردیر حرفه‌ای یا یک کاربر دنیای کریپتو، حتما نگه‌داری و ذخیره امن دارایی ارز دیجیتال از مهم‌ترین دغدغه‌های شماست. آن هم زمانی که می‌خواهید پس از خرید از صرافی دارایی خود را از آن‌جا خارج کنید.

در این مقاله از کوین‌نیک دو تا از مهم‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده‌های خدمات در دنیای کریپتو را بررسی می‌کنیم. کوین بیس (Coinbase) و لجر (Ledger)؛ و بطور خاص به آموزش انتقال دارایی از کوین بیس به کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) می‌پردازیم.

آموزش انتقال از کوین بیس به لجر نانو اس

کوین بیس یک صرافی ارز دیجیتال  است که رمزارزها و ارزهای فیات در آن معامله می‌شوند. کوین بیس مانند اغلب صرافی‌ها به کاربران خود اجازه می‌دهد که در آن سپرده‌های کریپتویی یا فیات داشته باشند و برداشت از حساب را به راحتی برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند.

اکنون ممکن است شما سپرده‌هایی در حساب کوین بیس خود داشته باشید یا احتمالا معاملات موفقیت‌آمیزی داشته‌اید و قصد انتقال رمزارزهای خود به یک کیف پول را داشته باشید یا اینکه بخواهید از آن‌ها برای خرید یا انجام پرداخت‌هایتان استفاده کنید.

بطور معمول برداشت از حساب کوین بیس بسیار ساده است. کافی است وارد حساب کوین بیس خود شوید، به قسمت Accounts بروید، ارز دیجیتال موردنظرتان را انتخاب کنید، سپس آدرس کیف پول گیرنده یا ایمیل آن را (درصورتی که حساب دیگری در کوین بیس باشد) وارد کنید و با تایید جزئیات تراکنش، مقدار مورد نظرتان را ارسال کنید.

اما وقتی بخواهید از کوین بیس به یک کیف پول سخت‌افزاری مثل لجر نانو اس انتقال داشته باشید، ماجرا کمی متفاوت است. هرچند این هم کار سختی نیست و در این مقاله نحوه انتقال از کوین بیس به لجرنانو اس را به شما نشان می‌دهیم.

نحوه اتصال لجر نانو اس و کوین بیس

شما اخیرا یک کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس تهیه کرده‌اید تا از دارایی خود با امنیت بالاتری حفاظت کنید. همانطور که می‌دانید با لجر نانو اس می‌توانید کیف پولتان را با تمام دارایی موجود در آن به علاوه کلید خصوصی‌تان، کاملا تحت کنترل داشته باشید.

در اینصورت نیازی به اعتماد به واسطه‌‌هایی مثل صرافی‌های ارز دیجیتال یا دیگر ارائه‌دهندگان کیف پول آنلاین (بخصوص کیف پول‌های نرم‌افزاری و تحت وب) نیست.

 
نصب نرم افزار لجر لایو

قدم اول نصب کیف پول لجر نانو اس و اپ لجر لایو

نصب کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

اگر یک لجر نانو اس جدید در اختیار دارید که نصب آن را هنوز انجام نداده‌اید، قدم اول نصب کیف پول لجر نانو اس و ایجاد یک حساب کاربری روی نرم‌افزار لجر لایو (Ledger Live)  است.

به یاد داشته باشید که دارایی شما در لجر نانو اس بصورت آفلاین نگه‌داری می‌شود. کیف پول سخت‌افزاری شما درصورتی می‌تواند بصورت آنلاین قابل دسترسی باشد که از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل شود.

به محض اینکه حساب کاربری شما در لجرلایو با موفقیت ایجاد شود، کیف پول سخت‌افزاری خود را به کامپیوتر متصل کنید و کد خود را وارد کنید. سپس اپلیکیشن لجر لایو را باز کنید تا با وارد کردن رمزعبورتان به شما امکان دسترسی بدهد.

حالا روی دکمه “Receive” کلیک کنید و ارز دیجیتالی که می‌خواهید دریافت کنید را انتخاب کنید. واقعیت این است که اکثر ارزهای دیجیتال برای اینکه به درستی روی لجر نانو اس  کار کنند، نیاز به اپلیکیشن اختصاصی خود دارند. شما باید لجر نانو اس را به کامپیوتر خود متصل کنید، سپس اپلیکیشن ارز دیجیتال موردنظرتان را باز کنید. آدرسی که روی لجر نانو اس نمایش داده می‌شود باید با آدرسی که در اپلیکیشن ارز دیجیتال مشاهده می‌کنید کاملا تطابق داشته باشد. اگر تطابق آدرس مورد تایید شما بود، آن‌گاه می‌توانید آن را کپی کنید.

 
نصب و راه‌اندازی لجر نانو اس

ایجاد یک حساب کاربری روی نرم‌افزار لجر لایو

بیشتر بخوانید: صرافی کوین بیس توضیح می‌دهد که چرا بیت کوین از طلا بهتر است

ادامه فرآیند انتقال از کوین بیس به لجر نانو اس

قدم بعد این است که وارد حساب کاربری خود در کوین بیس بشوید و به قسمت “Accounts” بروید. سپس ارز دیجیتالی که می‌خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید؛ آدرسی که از لجر لایو copy کردید را آن‌جا paste کنید. مقداری که می‌خواهید منتقل کنید را وارد کنید و روی “Continue” کلیک کنید. در این مرحله جزئیات تراکنش را تایید کنید و  دکمه ارسال را بزنید.

اگر ۲FA (تایید هویت دو مرحله‌ای) حساب کاربری کوین بیس شما فعال است، این نکته را درنظر بگیرید که کد ۲FA خود را هم باید به یاد داشته باشید تا پس از گذر از این مرحله، تراکنش برداشت از حساب شما تکمیل شود.

مثال قدم به قدم

حالا با یک مثال فرآیند آموزش انتقال از کوین بیس به لجر نانو اس را مرور می‌کنیم.

فرض کنید می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید ریپل (XPR) یا بیت کوین (BTC) از کوین بیس به لجر نانو اس منتقل کنید. کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا کیف پول سخت‌افزاری لجر خود را به کامپیوتر متصل کنید. وارد حساب کاربری خود در اپ لجر لایو شوید و روی “Receive” کلیک کنید. حالا باید ارز دیجیتال دلخواهتان را انتخاب کنید که در این مثال ریپل یا بیت کوین است.

سپس باید آدرسی که آن‌جا در دسترستان قرار گرفته را کپی کنید.

پس از کپی کردن آدرس وارد حساب کاربری کوین بیس می‌شوید و در قسمت Accounts ریپل یا بیت کوین را انتخاب کنید. حالا باید آدرس کپی شده در مرحله قبل را در اینجا paste کنید. بعد از آن، وقت آن است که مقدار انتقالی موردنظرتان را وارد کنید و روی Continue کلیک کنید تا پس از تایید جزئیات تراکنش، فرآیند برداشت از حساب شما با فشردن دکمه Send تکمیل شود.

 
آموزش انتقال دارایی از کوین بیس به لجر نانو اس

آموزش انتقال دارایی از کوین بیس به کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس

با استفاده از ممپول  (mempool) کارمزدی که برایتان مناسب‌تر است انتخاب کنید. رمز عبور را وارد کنید و درصورتی که ۲FA برایتان فعال است، پس از عبور از آن ارز دیجیتال خود را ارسال کنید.

حالا ریپل یا بیت کوین در کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس شماست.

کارمزد تراکنش از کوین بیس به لجر نانو اس

شما باید علاوه بر آشنایی با نحوه انتقال ارز دیجیتال از کوین بیس به لجر نانو اس، به کارمزد انجام این انتقال هم توجه داشته باشید.

کوین بیس معمولا هزینه مشخصی برای بازه‌ قیمت همه تراکنش‌ها شامل خرید، فروش و برداشت‌های خود دارد.

اما کارمزدهای آن بستگی به این دارد که شما می‌خواهید چقدر پرداخت کنید. انتقال از کوین بیس به لجر نانو اس ممکن است بین ۳۰ دقیقه تا ۳ روز به زمان نیاز داشته باشد. این زمان هم بستگی به ترافیک بلاک در انتظار تایید در آن بازه زمانی دارد. همچنین بستگی به کارمزد پرداختی توسط کاربر کوین بیس برای تراکنش برداشت از حساب دارد.

از نمودار  mempool در کوین بیس برای بررسی میزان بالاترین کارمزد تراکنش استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کمترین میزان کارمزد را انتخاب نکنید، چون ممکن است زمان زیادی در mempool بماند یا پس از مدتی نادیده گرفته شود.

این را هم بخاطر داشته باشید که ماینرها تراکنش‌های با کارمزد بالاتر را زودتر از تراکنش‌های دیگر تایید می‌کنند.

 
کیف پول لجر

آدرسی که روی لجر نانو اس نمایش داده می‌شود باید با آدرسی که در اپلیکیشن ارز دیجیتال مشاهده می‌کنید کاملا تطابق داشته باشد

جمع‌بندی

نحوه انتقال از کوین بیس به لجر نانو اس شبیه الگوهای برداشت متداول نیست ولی کار سختی هم نیست. همین که شما اصول اولیه را بدانید و برای اولین بار با آن کار کنید، متوجه می‌شوید که برای دفعات بعدی کار کردن با آن بسیار آسان است.

نکات مهمی که باید به یاد داشته باشید:

  • اتصال کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس به اپلیکیشن لایو لجر قدم اول است.
  • نکته مهم دیگر این است که باید قبل از کپی کردن آدرس کیف پول از صحت آن مطمئن شوید.
  • بعد از آن شما می‌توانید وارد حساب کوین بیس خود شوید و برای برداشت از حساب کوین بیس و انتقال به کیف پول‌های دیگر اقدام کنید.

منبع: cryptocoinsociety