کوین گیکو (CoinGecko) که یک موسسه پیشرو و مستقل جمع آوری داده‌های ارزهای دیجیتال در جهان است، با همکاری مجموعه امنیت سایبری هاکن (Hacken’s CyberSecurity) به‌روزرسانی در الگوریتم تراست اسکور (Trust Score) ایجاد کرده است تا امنیت صرافی های ارز دیجیتال را ارزیابی کند.

این الگوریتم جدید قابلیت اطمینان الگوریتم رتبه بندی صرافی‌های ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد تا یک دید جامع‌تری نسبت به صرافی‌های ارز دیجیتال داشته باشید. در ادامه این مطلب از کوین نیک در مورد ارزیابی امنیت صرافی های ارز دیجیتال به وسیله الگوریتم تراست اسکور بیشتر صحبت می‌کنیم.

از آنجایی که صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز میلیون‌ها دلار سرمایه کاربران را در اختیار دارند، هدف مطلوبی برای هکرهای حرفه‌ای هستند.

اقدامات پیشگیرانه صرافی‌ها برای اطمینان از روش‌های امنیت سایبری و استفاده از بهترین روش‌ها برای کاهش آسیب پذیری در برابر حملات سایبری بسیار ضروری است. با این به‌روزرساتی جدید کوین‌گیکو در نظر دارد اثربخشی این اقدامات امنیتی را بررسی کند.

تیم لی (TM Lee) مدیر عامل کوین گیکو، در این باره می‌گوید:

ما در مورد همکاری با هاکن برای جمع‌اوری داده‌های مربوط به شیوه‌های امنیت سایبری صرافی های ارز دیجیتال بسیار هیجان‌زده هستیم. با توجه به تخصص هاکن در ارزیابی روش‌های تامین امنیت در صرافی‌ها ما امیدواریم تا از طریق شناسایی روش‌های ناامن، آگاهی لازم برای بهبود امنیت و محافظت از دارایی کاربران را فراهم کنیم.

ارزیابی امنیت صرافی های ارز دیجیتال

الگوریتم تراست اسکور

این مطلب راهم مطالعه کنید: کوین مارکت کپ سیستم رتبه بندی صرافی های ارز دیجیتال را تغییر می دهد

به‌روزرسانی الگوریتم تراست اسکور

مجموعه امنیت سایبری هاکن دارای یک سیستم امتیازدهی به نام امتیاز امنیت سایبری هاکن (Hacken’s Cybersecurity Score) یا به صورت مخفف CSS است که توانایی یک صرافی ارز دیجیتال برای تامین امنیت محیط عملیات نقل و انتقال هم برای پلتفرم و هم برای کاربران را اندازه‌گیری می‌کند.

صرافی‌ها به صورت ماهانه از طریق ترکیبی از روش‌های امنیت سرور و کاربر، باگ‌های اقدامات پیشگیرانه و همچنین سابقه هم و حملات سایبری ارزیابی شده و بین ۰ تا ۱۰ امتیازدهی می‌شوند.

در حال حاضر امنیت سایبری ۲۰ درصد امتیازات الگوریتم تراست اسکور کوین گیکو را به خود اختصاص داده است.

دایما بودورین (Dyma Budorin) مدیر عامل مجموعه هاکن در بیانیه‌ای به مناسبت این همکاری گفته است:

صرافی‌های ارز دیجیتال پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های مالی هستند. همچنین هدف اصلی جامعه هکرهای کلاه سیاه هم محسوب می‌شوند. ما مفتخریم که با همکاری کوین گیکو آگاهی شیوه‌های تامین امنیت سایبری را بالا ببریم، تا کاربران بهتر بتوانند محلی را برای معامله دارایی‌های دیجیتال خود انتخاب کنند.

صنعت ارز دیجیتال همواره با موضوعاتی مانند پولشویی و ارائه حجم مبادلات ساختگی در صرافی‌های ارز دیجیتال روبرو بوده است. تراست اسکور کوین گیکو به وسیله تعیین نقدینگی واقعی صرافی‌ها با اندازهگیری معاملات، حجم ترافیک، مقیاس عملیات و … با این مشکلات مقابله می‌کند.

کوین گیکو امیدوار است با همکاری مجموعه امنیت سایبری هاکن که در استونی مستقر است بتواند با موفقیت یک قدم دیگر در جهت بهبود شفافیت در فضای ارز دیجیتال بردارد.

منبع: cryptobriefing