نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا ۹/۵ میلیون دلار را در بلاک چین سیمبا (Simba Chain) سرمایه گذاری کرده تا از طریق آن به فعالیت‌های توسعه سیستم ارتباطی بلاک چین ادامه دهد.

گروه تحقیقاتی The Naval Air Warfare Center که بخشی از نیروی دریایی آمریکا محسوب می‌شود، مسئول این سرمایه‌گذاری ۹/۵ میلیون دلاری است تا فضای ارتباطی امنی ایجاد کند. هدف اصلی آن‌ها ایجاد سیستم ارتباطی و پیام‌رسان رمزنگاری شده بر اساس تکنولوژی بلاک چین است.

آن طور که معلوم است، این قرار داد در ادامه همکاری ایالات متحده آمریکا با سیمبا چین است که پیش از این یک سیستم ارتباطی امن بر اساس شبکه بلاک چین برای وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا توسعه داده بود. انتظار می‌رود که این پلتفرم تا انتهای سال ۲۰۲۰ به بهره‌برداری برسد.

به طور مشخص‌، این سیستم ارتباطی بر اساس شبکه بلاک چین، روی پلتفرم ابری آژور شرکت مایکروسافت ایجاد شده است و اجازه خواهد داد تا پیام‌ها چه در زمین و چه روی آب‌ها به راحتی و به شکلی امن انجام شوند. تکنولوژی بلاک چین به دلیل غیر قابل دستکاری بودن و امنیت آن به دلیل شیوه‌های رمزنگاری قدرتمند شناخته شده است و همین دلیل باعث شده تا به عنوان یک تکنولوژی ایده‌ آل برای فعالیت‌های حساس ارتش مورد استفاده قرار بگیرد.

فراتر از توسعه سیستم ارتباطی بر اساس شبکه بلاک چین، در سال ۲۰۱۹ شرکت سیمبا چین پلتفرمی برای زنجیره تامین نیروی هوایی بر اساس شبکه بلاک چین توسعه داده است. به نظر می‌رسد که ارتش ایالات متحده آمریکا به تکنولوژی بلاک چین بسیار علاقه‌مند است و در این زمینه کاملا فعالیت خود را گسترش داده است.