اتریوم هنوز نسبت به بالاترین قیمت پیش‌بینی‌شده آن در سال ۲۰۲۰، بیش از ۲۸ درصد افت دارد. علی‌رغم همه تاخیرها در عرضه اتریوم ۲.۰ که در ابتدا قرار بود در ژانویه امسال رونمایی شود، احتمال انتقال آن به گواهی اثبات سهام دور از انتظار نیست. همین امر نشانگر حجم اجتماعی این اکوسیستم بوده که مدت‌ها است روند افزایشی دارد. در حال حاضر، در جریان توسعه اخیر ۴۰ میلیون آدرس اتریوم وجود دارد که اتریوم موجود را نگه داشته‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هولدرهای اتریوم در ادامه مطلب از کوین نیک همراه ما باشید.

بر اساس پلتفرم تحلیلی رمزنگاری Glassnode، تعداد آدرس‌های اتریوم که دارای بیش از ۱۰ سکه هستند به بالاترین قیمت ۲۷۴۹۱۳ رسیده‌اند، یعنی افزایش بیش از ۳۵۰ درصدی از زمانی که قیمت اتریوم در اوایل سال ۲۰۱۸ به بالاترین حد خود رسید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: دلیل روزگار خوش اتریوم چیست؟

هولدرهای اتریوم

علاوه بر این، اتریوم از نظر تعداد آدرس‌های غیرصفر، از بیت‌کوین پیشی گرفته و در زمان نوشتن این مقاله، تقریبا ۱۰ میلیون بیشتر از بیت‌کوین است. این امر نشانگر آن است که هولدرهای اتریوم و معامله‌گران، تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در اتریوم نسبت به بیت‌کوین دارند.

هولدرهای اتریوم

هولدرهای اتریوم

اگر بخواهیم در رابطه با مالکیت صحبت کنیم، تعداد «نهنگ‌ها» در این شبکه تنها ۵ نفر بودند که ۱۱/۸۲ درصد از کل اتریوم در گردش را در اختیار داشتند، در حالی ‌که ۱۴۳ سرمایه‌گذار ۲۸/۴۰ درصد اتریوم را نگه می‌داشتند و بقیه ۵۹/۷۸ درصد بودند که توسط کاربران خرده‌فروش نگهداری می‌شدند. علاوه بر این، هولدرهای اتریوم (آدرس‌هایی با مدت نگهداری بیش از ۱ سال) هم در حال افزایش بودند. از تاریخ ۲۴ ماه مه، مطابق نمودارهای IntoTheBlock ،۲۱/۷ میلیون آدرس با حجم ۶۱/۲۱ میلیون اتریوم افزایش یافته‌اند.

علاوه بر این، اخیرا در یک پست وبلاگ، تحلیلگر مشهور آدام کوچران (Adam Cochran) اعلام کرد که ۱۰،۰۰۰ آدرس برتر، ۵۶/۷ درصد اتریوم را در اختیار داشته، در حالی که ۱۰،۰۰۰ آدرس برتر کیف پول بیت‌کوین ۵۷/۴۴ درصد بیت‌کوین را نگه می‌دارند. به گفته این تحلیلگر، از نظر عدالت توزیع، با در نظر گرفتن تمرکز بالا نسبت به سکه‌هایی مانندXRP ، LTC ، BCH و BSV ، هیچ سکه دیگری «به پای شکوه و قدرت اتریوم و بیت‌کوین» نمی‌رسد. تنها ۱۶ آدرس، ۵۵/۲ درصد از XRP را در اختیار دارند، ۱۱۰۰ آدرس ۵۶/۸ درصد BCH ،۱۲۵۰ آدرس ۵۵/۶ درصد BSV و ۳۰۰ آدرس ۵۴/۳ درصد LTC را نگه می‌دارند.

همچنین، کوچران یکی از هولدرهای اتریوم در یک پست توییتری اعلام کرد:

«بعضی از ماکسیمالیست‌ها، فریاد من را سر می‌دهند که این خیلی زیاد بوده و اثبات‌کننده کنترل از نوع متمرکز است. با این حال، این امر نمی‌تواند فراتر از حقیقت باشد. در واقع، دلیل این‌که توزیع اتریوم بسیار متمرکز به‌نظر می‌رسد، به‌خاطر قراردادهای هوشمند است».

منبع: eng.ambcrypto