ماجرا از این قرار است که «حصین» خواننده و ترانه‌سرای رپ فارسی در یک استوری اینستاگرام با نشان دادن کیف پول ارز دیجیتال خود مدعی شد که صاحب مقدار زیادی بیت کوین به ارزش بیش از ۵۰۵ میلیون دلار است. در این مطلب از کوین نیک قصد داریم صحت و سقم این موضوع را بررسی کنیم.

حسین رحمتی که به نام هنری حصین یا حسین ابلیس در دنیای رپ فارسی شناخته می‌شود، در روز یازدهم مارس در یک لایو در صفحه اینستاگرامش با نشان دادن والت بلاک چین (Blockchain.info) خود مدعی شد معادل ۵۰۵٫۹۴۰٫۳۹۱ دلار بیت کوین دارد. با توجه به قیمت حدودی بیت کوین در تاریخ انتشار این استوری، با یک حساب سرانگشتی می‌توان حدس زد، حصین باید بیش از ۵۳۰۰۰ بیت کوین در کیف پول خود داشته باشد و در واقع یک نهنگ بیت کوین باشد.

به گفته نزدیکان حصین این رپر مشهور در هفته‌های اخیر دچار مشکلات مالی فراوانی است و همین موضوع باعث شده است که فعالیت‌های او از طرف بسیاری از منتقدانش زیر سوال برود، حصین برای اینکه بتواند جواب دندان شکنی به این حواشی بدهد تصمیم گرفت موجودی بیت کوین خود را نشان دهد.

اما بسیاری از کارشناسان با توجه به سابقه فعالیت‌های حصین ادعای او را تکذیب می‌کنند. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که می‌تواند ادعای جنجالی حصین را زیر سوال ببرد.

بیت کوین حصین

«حصین» خواننده و ترانه‌سرای رپ فارسی

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی ۷ کیف پول شناخته شده و محبوب برای شناسایی بهترین کیف پول بیت کوین

دلایل جعلی بودن ادعای حصین از نظر کارشناسان

یکی از دلایلی که بسیاری از کارشناسان ادعای حصین را تکذیب می‌کنند این است که حتی بزرگترین خوانندگان دنیا هم چنین ثروتی ندارند و بعید است یک خواننده و رپر ایرانی بتواند همچین ثروتی به دست آورده باشد.

جالب است بدانید دارایی خالص امینم «Eminem» خواننده مشهور رپ ۲۵۰ میلیون دلار است و فیفتی‌سنت یکی دیگر از رپرهای مشهور جهان اعلام کرده است که با فروش آلبومش به ازای بیت کوین در سال ۲۰۱۴ حالا بیش از ۸ میلیون دلار بیت کوین در اختیار دارد.

یکی دیگر از دلایلی که کارشناسان مطرح می‌کنند، امکان دستکاری بلاک چین بیت کوین و نشان دادن رقم‌های مصنوعی از طریق  کلید عمومی (Public Key) در بلاک چین است. به این صورت که می‌توان یک کلید عمومی به صورت (Watch Only) ایجاد کرد که با این کار، تنها به رقم موجودی کیف پول اضافه می‌شود و کاربر می‌تواند یک رقم جعلی را در بلاک چین خود نشان دهد، اما امکان ارسال دارایی وجود نخواهد داشت.

موضوع دیگری که کارشناسان به آن اشاره می‌کنند، مثبت بودن نوسانات قیمتی بیت کوین در صفحه بلاک چین حصین است، در حالی که در زمانی که حصین از دارایی خود رونمایی کرد، قیمت بیت کوین کاهشی بود.

نکته دیگر قابل اشاره این است که هنوز پیغام خوشامدگویی بلاک چین (Wellcome To Blockchain) در کیف پول حصین قابل مشاهده است. این موضوع می‌تواند نشان دهد این کیف پول به تازگی ایجاد شده و حصین فعالیتی در آن نداشته است که با توجه به رقم دارایی‌های حصین این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد.

با وجود همه این دلایل نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم ادعای حصین کذب است و عدد نشان داده شده در کیف پول بلاک چین او جعلی است. نظر شما در این مورد چیست؟ فراموش نکنید که نظرات و تحلیل‌های خودتان را از طریق وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.