برای آشنایی با شرایط قانون گذاری ارز دیجیتال در لبنان و برخورد دولت‌، بانک‌ها و شرکت‌ها در خصوص تکنولوژی بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده در این کشور با کوین نیک همراه باشید.

شرایط قانون گذاری ارز دیجیتال در جمهوری لبنان

نام کشور به انگلیسیLebanon
پایتختبیروت (Beirut)
مساحت۱۰٫۴۵۲ کیلومتر مربع
جمعیت ۶٫۰۰۶٫۶۶۸ میلیون نفر
زبانعربی
واحد پوللیره لبنان (LBP)
قانون‌گذاری ارزهای دیجیتالقانون گذاری نشده
پرداخت با ارز دیجیتال به عنوان ارز رسمیغیر مجاز
ICOغیر مجاز
قوانین ضد پولشویی برای ارزهای دیجیتالقانون گذاری شده – غیر مجاز
خرید و فروش ارز دیجیتالغیر مجاز
استفاده از بلاک چینقانون گذاری نشده

موقعیت کشور

لبنان با نام رسمی جمهوری لبنان کشوی در غرب آسیا است. لبنان به دلیل موقعیت جغرافییایی خود در نقطه طلاقی مدیترانه و جهان عرب، از شرایط فرهنگی و نژادی متنوعی برخوردار است و به عروس خاورمیانه شناخته می‌شود. لبنان دارای بالاترین درآمد سرانه غیرنفتی در جهان عرب است. البته وجود جنگ باعث شد تا این کشور آرام و مفرح، که اقتصادی بر پایه توریسم، تجارت و بانکداری داشت، با مشکلات فراوانی رو به رو شود. حالا در دوران پس از جنگ، این کشور برای دوباره اوج گرفتن در تلاش است و مردمان آن درآمد بالایی دارند. حداقل حقوق یک کارگر در این کشور ۴۹۰ دلار است که حتی از کشوری مانند ترکیه بالاتر است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در عراق

قانون گذاری ارز دیجیتال در لبنان
قانون گذاری بیت کوین و ارزهای دیجیتال در لبنان

قانون گذاری ارز دیجیتال در لبنان

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳، لبنان به اولین کشوری در خاورمیانه تبدیل شد که در خصوص ارزهای دیجیتال، بیانیه‌ای صادر می‌کند. دولت این کشور در اطلاعیه خود به مردم در خصوص ریسک‌‌های ارزهای دیجیتال، نوسانات بالای آن‌ها، قوانین ضد پولشویی و مقررات شناخت مشتری (KYC) هشدار داد.

دولت لبنان همچنین در اخطاریه‌ای بازدارنده، هشدار داد که بیت کوین در این کشور قانون‌گذاری نشده و به عنوان یک پول الکترونیکی در قوانین لبنان شناخته نمی‌شود.

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷، بانک مرکزی لبنان (BDL) هشدار داد که ارزهای دیجیتال چیزی جز یک کالا نیستند و آن قدر قدرت ندارند تا به عنوان پول رسمی این کشور مورد استفاده قرار بگیرند. از طرفی دیگر به نظر می‌سد که این کشور به دنبال ایجاد ارز الکترونیکی خود است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در سوریه

استفاده از تکنولوژی بلاک چین در لبنان

تکنولوژی بلاک چین در کشور لبنان شرایط مبهمی دارد و دولت این کشور در خصوص استفاده از آن صحبتی به میان نیاورده است.

منبع: Coin Telegraph، Ferrer Bonsoms