بازار ارزهای دیجیتال از اواخر هفته گذشته روند صعودی به خود گرفته و ۱۷ میلیارد دلار به ارزش بازار ارزهای دیجیتال افزوده شده است. به این ترتیب ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به بالاترین سطح در ۵ ماه گذشته رسیده است و برای اولین بار از اواسط فوریه سال ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸) تاکنون از مرز ۳۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است. در ادامه به بررسی افزایش ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.

پس از یک سال کاملا آرام در سال ۲۰۱۹، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال اوایل امسال و تا اواسط ماه فوریه با کمی افزایش به ۳۰۸ میلیارد دلار رسیده بود. اما در هفته‌های بعد و پس از شیوع ویروس کرونا دوباره ارزش بازار ارزهای دیجیتال به سطح پایین خود در زمستان بازگشت.

اتریوم در صف اول ارزهای دیجیتال

با وجود اینکه ارزش اغلب ارزهای دیجیتال با افزایش روبرو شده اما شاید بتوانیم بگوییم اتریوم در صف اول ایستاده است و امروز موفق شد دوباره به قیمت ۳۳۰ دلار دست پیدا کند.

این جهش قیمتی اتریوم را دوباره به بالاترین سطح خود از لحاظ ارزش بازار رساند. بعد از اواخر ژوئن سال ۲۰۱۹ (خرداد ۹۸) که اتریوم توانسته بود برای مدت کوتاهی به ارزش ۳۶۰ دلار دست پیدا کند، این اولین بار است که به چنین سطحی می‌رسد.

این سطح برای اتریوم یک نقطه مقاومت بحرانی است چرا که اگر اتریوم بتواند از آن عبور کند با همراهی بازار گاوی خواهد توانست به سطح بالاتری هم دست پیدا کند. به نظر می‌رسد این روند صعودی برای اتریوم با نهایی شدن آزمایش عمومی شبکه اتریوم ۲ در هفته آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

افزایش ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در بالاترین سطح در ۵ ماه گذشته رسید

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا ارزش بازار بیت کوین به مرز ۱ تریلیون دلار خواهد رسید؟

کاهش سهم بازار بیت کوین همزمان با افزایش قیمت

سهم بیت کوین از بازار ارزهای دیجیتال با آغاز فصل جدید برای آلت کوین‌ها کاهش یافته و به ۶۰ درصد رسیده است. بر خلاف افزایش ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال، سلطه بیت کوین بر بازار به پایین‌ترین سطح خود از اواسط فوریه (بهمن ماه) رسیده است.

بازار اکنون در یک نقطه حساس قرار دارد؛ به صورتی که اگر موفق به شکست بالاترین سطح قیمتی امسال نشود ممکن است شاهد دوره رکود و ثبات طولانی‌تری باشیم، اما اگر ارزها بتوانند از رکودی که امسال در آن گرفتار شدند رهایی پیدا کنند می‌توانیم این فرضیه را قبول کنیم که فصل آلت کوین ها تازه آغاز شده است.

با وجود سقوط سهم بازار بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال موفق شد به قلمرو ۵ رقمی خود یعنی بالاتر از ۱۰ هزار دلار دست پیدا کند. بیت کوین امروز بالاتر از ده هزار دلار نوسان می‌کند و حتی توانست به ۱۰٫۳۴۰ دلار هم برسد. بیت کوین اول ژوئن (اوایل خرداد) هم موفق شده بود به این سطح دست پیدا کند، اما در عبور از سطح مقاومت ۱۰٫۵۰۰ دلاری ناموفق بود.

بیت کوین برای اینکه به این روند صعودی ادامه دهد باید بتواند قلمرو خود را در این سطح حفظ کند، عدم موفقیت بیت کوین خیلی سریع می‌تواند آن را به منطقه ۹ هزار دلاری بازگرداند، چرا که تریدرها سعی می‌کنند خیلی سریع سود روز خود را از این سطح دریافت کنند.

طبق معمول احتمالا بیت کوین روند کلی بقیه ارزهای بازار را تعیین می‌کند و حرکت بعدی آن بسیار مهم خواهد بود. بعد از ماه‌ها رکود و گرفتار شدن ارزها در یک محدوده قیمتی ثابت به نظر می‌رسد دوباره بازار ارزهای دیجیتال گرم خواهد شد.

فراموش نکنید شما هم می‌توانید تحلیل‌ها و نظرات خود در مورد ارزهای دیجیتال را از طریق کوین نیک با ما در میان بگذارید.

 

منبع: ٰcryptopotato