امروز صبح بیت کوین در ادامه روند صعودی این چند روزه‌اش، توانست مرز ۱۲ هزار دلار را رد کند؛ اگرچه خیلی زود به زیر این سطح برگشت. هفته پیش بیت کوین توانسته بود از محدوده ۱۱٫۵۰۰ تا ۱۱٫۸۰۰ دلار رد شود و این اتفاق دستاورد بزرگی برای بیت کوین محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب به تحلیل قیمت بیت کوین ۱۲ مرداد (۳ اوت) خواهیم پرداخت.

تحلیل قیمت بیت کوین ۱۲ مرداد
نمودار روزانه بازار ارز دیجیتال (صبح ۱۲ مرداد)

برخی از تحلیلگران معتقدند بالای ۱۲ هزار دلار سطوح مقاومتی، با فاصله کمی از هم قرار دارند. از این رو عده‌ای از تریدرها پیش‌بینی می‌کنند که سطوح مقاومتی بعدی بیت کوین ۱۴ هزار تا ۱۵ هزار دلار باشد.

مایکل ون دپاپ، از تحلیلگران حوزه ارز دیجیتال معتقد است:

محدوده مقاومتی ۱۱٫۵۰۰ تا ۱۱٫۸۰۰ دلار یک محدوده تاریخی و قابل‌توجه برای بیت کوین است. نه تنها این محدوده یادآور تابستان ۲۰۱۹ است، بلکه دقیقا بیت کوین مانند دسامبر ۲۰۱۷ رفتار می‌کند.

تحلیل قیمت بیت کوین ۱۲ مرداد
نمودار روزانه بیت کوین

بیت کوین با گذر از این محدوده تاریخی توانست برای مدتی مرز ۱۲ هزار دلار را رد کند و طبق گفته ون دپاپ، عبور از این محدوده می‌تواند بیت کوین را به محدود‌های بالاتر رهنمود کند و یک بازار گاوی جدید پیش روی ما قرار دهد.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی یک مدیر اجرایی: ارزش ۵۰ هزار دلاری بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۰

اتریوم به بالاترین حد خود در دو سال گذشته رسید

امروز که بیت کوین توانست به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۰ رسید، اتریوم نیز پس از دوسال توانست مرز ۴۰۰ دلار را رد کند.

از ۱۸ ژوئیه (۲۸ تیر) اتریوم توانسته حدود ۷۰ درصد رشد داشته باشد و تحلیلگران معتقدند تا زمانی که فعالیت‌های مالی غیرمتمرکز روی این شبکه رونق داشته باشند، اتریوم می‌تواند به این روند صعودی ادامه دهد. البته روند افزایشی بیت کوین و انتشار قریب‌الوقوع اتریوم ۲ نیز از دیگر عواملی است که روی افزایش قیمت اتریوم تاثیرگذار هستند.

تحلیل قیمت بیت کوین ۱۲ مرداد
نمودار روزانه اتریوم

بسیاری از آلت کوین ها نیز مانند بیت کوین و اتریوم توانسته‌اند به بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۰ برسند. ریپل ۱۹/۷ درصد، استلار ۱۳/۲۵ درصد و دوج کوین ۱۲/۹۳ درصد رشد داشته‌اند.

طبق سایت CoinMarketCap حجم کلی بازار ارز دیجیتال ۳۵۷/۳ میلیارد دلار است و سهم بیت کوین از این بازار در حال حاضر ۶۱/۳ درصد است.

البته لازم به ذکر است که با نگاه به تحلیل قیمت بیت کوین ۱۲ مرداد می‌بینیم که بیت کوین و اتریوم بعد از عبور از ۱۲ هزار دلار و ۴۰۰ دلار دوباره به زیر این سطوح برگشتند و دچار روند نزولی شدند. این دو ارز دیجیتال در یک بازه زمانی ۶ دقیقه‌ای به ترتیب ۱۲ و ۲۰ درصد سقوط کردند. حتما نظر و تحلیل‌های خودتان را از بازار ارز دیجیتال با کوین‌نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CoinTelegraph