ریپل یکی از پایه ثابت‌ترین ارزهای دیجیتال چند وقت اخیر در بین اخبار اقتصادی بوده است، حتی با وجود بحران‌های جهانی سال ۲۰۲۰ که با شیوع ویروس کرونا آغاز شد. شرکت ریپل سخت در تلاش بوده است تا با تقویت اکوسیستم خود، آن را در سیستم‌های پرداخت و انتقال ارز‌ بین‌المللی قرار دهد و ارز دیجیتال ریپل (XRP) را وارد جریان اصلی اقتصاد کند. یکی از مهم‌ترین اهداف ریپل، قرارگیری در جایگاه سوئیفت است. اما با توجه به اخباری تازه، به نظر می‌رسد قرار است شاهد همکاری ریپل با سوئیفت باشیم.

محصول اصلی ریپل که به ODL شهرت دارد و با ارز دیجیتال XRP قدرت می‌گیرد، سخت‌ در تلاش است تا خود را جایگزین سیستم پرداخت‌های سنتی و کهنه سوئیفت (SWIFT) کند. این سیستم بیش از چندین دهه است که توسط موسسات مالی و بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما با گذر زمان و مدرن‌تر شدن دنیا و تکنولوژی‌ها، سیستم سوئیفت نقص‌ها و عیب و ایرادهای غیرقابل حلی پیدا کرد. با این وجود، نیاز به خلاقیت در زمینه انتقال و پرداخت‌های بین‌المللی بیشتر و بیشتر احساس شد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ارائه سرویس های مالی غیرمتمرکز ریپل ؛ آیا ریپل قدرت اول پرداخت‌های مالی می‌شود؟

تکنولوژی ODL یا نقدینگی بر حسب تقاضا (On Demand Liquidity) ریپل به کاربران اجازه می‌دهد تا پول خود را به سرعت، با امنیت کامل و با کمترین هزینه ممکن، به خارج از مرز‌ها ارسال کنند.

همکاری ریپل با سوئیفت به لطف سرویس SWISSRoute

شرکت راه حل‌های اقتصادی و مشاوره مالی IBIS Management Associates Inc به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد به کاربران خود اجازه دهد تا بتوانند مسقیما به شبکه RippleNet متصل شوند.

این ویژگی به لطف سرویس SWISSRoute انجام خواهد شد که توسط خود شرکت IBIS توسعه یافته است. از طریق آن، کاربران قادر خواهند بود تا به درگاهی برای اتصال به شبکه پرداخت بین‌المللی سوئیفت دسترسی پیدا کنند.

همکاری ریپل با سوئیفت
همکاری ریپل با سوئیفت در انتقال پول‌های بین‌المللی

سرویس SWISSRoute یک راه حل بر اساس سرویس ابری است که اجازه می‌دهد کاربران مختلف که از شبکه‌های پرداخت مختلف استفاده می‌کنند، به راحتی به این سیستم مالی سنتی متصل شوند. از این طریق، کاربران تنها از یک شبکه به موسسات مالی مختلف دسترسی خواهند داشت. این سرویس باعث می‌شود تا جریان‌های کسب و کار در مسیری یکنواخت، ثابت و خودکارسازی شده قرار بگیرند و باعث ارتقا شبکه‌های بین بانکی شود.

با استفاده از این سرویس، دیگر نیازی نیست تا مشتریان مالکیت یا مجوز اختصاصی هرگونه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای سوئیفت را برای اتصال به این شبکه در اختیار داشته باشند. در عوض، به کمک سیستم ابری، این پروسه بسیار ساده‌تر خواهد شد.

نظر شما در خصوص همکاری ریپل با سوئیفت در یک شبکه منفرد چیست؟‌ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CryptoGazette