شرکت ریپل قصد دارد ارائه سرویس‌های مالی غیرمتمرکز توسط پلتفرم خود به موسسات بانکی و مالی را بررسی کند. آیا سرویس های مالی غیرمتمرکز ریپل قادر هستند در سیستم پرداخت ارزهای دیجیتال و سنتی تاثیرگذار باشند؟

ریپل یکی از آن ارزهای دیجیتال است که در هر شرایطی، یکی از پای ثابت‌های تیترهای رسانه‌ها بوده است. حتی در میان این بحران‌ جهانی که با شیوع ویروس کرونا آغاز شد، ریپل همچنان افت و خیزهای خود را داشت. این ارز دیجیتال شاید با مشکلات مختلفی نظیر رها شدن از سوی بسیاری از سرمایه‌گذاران و کاربران روبه‌رو شد یا با رکود دست و پنجه نرم کرد، اما در عین حال توانسته به دستاوردها و توافقات سازمانی مختلفی هم دست پیدا کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۷ اپلیکیشن DeFi برای کسب درآمد ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰

شرکت ریپل (Ripple) سخت در تلاش است تا اکوسیستم ارز دیجیتال ریپل (XRP) را تا حد ممکن تقویت و مردم را برای خرید این رمزارز به عنوان یک ابزار مالی دیجیتال مطمئن ترغیب کند. این شرکت از طریق محصولات خود، مخصوصا ODL یا نقدینگی بر حسب تقاضا (On Demand Liquidity) سعی در غلبه بر نقض‌های سیسم پرداخت‌های سنتی دارد؛ سیستمی که سال‌های سال است از طریق بانک‌ها و موسسات مالی نظیر سوئیفت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرویس های مالی غیرمتمرکز ریپل
ریپل سرویس های مالی غیرمتمرکز ریپل در شبکه خود را بررسی می‌کند.

سرویس های مالی غیرمتمرکز ریپل

دیوید شوارتز (David Schwartz) مدیر ارشد فناوری ریپل اعلام کرده است که این شرکت در حال بررسی ارائه سرویس‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) برای شرکای مالی خود است.

به نقل از نشریه آنلاین Daily Hodl، طی یک مصاحبه با BlockDown TV، از دیوید شوارتز پرسیده شد که او شبکه بانکی و موسسات مالی ریپل را تا ۵ سال آینده چطور خواهد دید؟

در پاسخ، شوارتز بیان کرد که امیدوار است شبکه ریپل بتواند به یک پلتفرم همه جانبه و چند منظوره تبدیل شود و انتخاب اول موسساتی باشد که قصد دارند چندین نوع مختلف از سیستم‌های پرداخت را ایجاد کنند. او همچنین به این مسئله اشاره کرد که ریپل می‌خواهد محصولات جدیدی را هم ارائه دهد:

ما همچنین به دنبال ارائه دیگر سرویس‌ها از طریق RippleNet هستیم. چیزهایی مانند وام یا در صورت رشد سرویس‌های دیفای، ارائه سرویس های مالی غیرمتمرکز ریپل به شرکای سازمانی.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی که ریپل در اختیار دارد این است که ما نرم‌افزار خود را در گردش تمامی این موسسات مالی و بانک‌ها داریم. بنابراین قادر هستیم تا محصولات و سرویس‌های جدید را توسعه دهیم، حتی سرویس‌هایی در فضای سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مالی غیرمتمرکز، و سپس آن‌ها را بدون وقفه در جریان تراکنش‌های این موسسات و سازمان‌ها قرار دهیم.

شرکت ریپل همچنین این اطمینان را حاصل کرده است که می‌خواهد پلتفرم‌های معامله نسل جدید را بسازد. هدف ریپل این است تا این پلتفرم نسل بعد را با پلتفرم نقدینگی بر حسب تقاضا خود یکپارچه سازد. حال این که در این بین سرویس های مالی غیرمتمرکز در ریپل هم نقش داشته باشند یا نه، باید منتظر ماند و دید.

نظر شما در خصوص ارائه سرویس‌های مالی در جریان سازمان‌های بانکی و مالی چیست؟ نظر خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Crypto Gazette