مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق درخصوص استخراج ارز دیجیتال توسط نیروگاه ها اظهار داشت که نیروگاه‌ها می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند، اما این کار مشروط به رعایت دو شرط است؛ یکی ارسال درخواست استخراج و همچنین رعایت تعرفه مصوب برای مراکز استخراج ارز دیجیتال.

وی روز دوشنبه در مصاحبه با سایت ایرنا استخراج ارز دیجیتال توسط نیروگاه‌ها را امکانپذیر دانست و اظهار داشت: نیروگاه‌ها در عین حال نمی‌توانند از سوخت یارانه‌ای برای استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

سخنگوی صنعت برق در ادامه صحبت‌هایش گفت: نیروگاهی که مستقل از شبکه باشد نیز می‌تواند با ۷۰ درصد قیمت سوخت صادراتی در این بخش فعالیت داشته باشد؛ در عین حال مستقل بودن از شبکه بسیار مهم است.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه تامین برق برای عموم مردم از اهمیت بسیاربالایی برخوردار است، تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد کسانی با استفاده نابجا از تعرفه‌ها که برای بخش‌های کشاورزی و صنعتی پیش‌بینی شده، اقدام به تولید بیت کوینی کنند که ارزش آن بیش از ۹ هزار دلار است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ایران از ارزان‌ترین تعرفه‌های برق برخوردار است، اضافه کرد: کسانی که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوزهای لازم را دارند و تعرفه‌های مصوب مراکز استخراج ارز دیجیتال را رعایت کنند برای آنها برق موردنیاز تامین خواهد شد.

وی از دریافت ۱۴ درخواست عمده برای ایجاد مراکز استخراج ارز دیجیتال خبر  داد و گفت: واحدهای ذکرشده با مصارف بیش از ۳۰۰ مگاوات که معادل مصرف سه استان کشور است، درخواست ارسال کرده‌اند که تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ابلاغ مصوبه تعیین تکلیف دستگاه‌ های استخراج رمزارز توسط معاون اول رییس جمهور

رجبی مشهدی بر اختصاص پاداش به معرفی‌کنندگان مراکز غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که خلاف‌کاران را معرفی کنند ضمن حفظ نام و نشان آنها، پاداش تا سقف ۱۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

نظر شما درباره استخراج ارز دیجیتال توسط نیروگاه ها چیست؟ خوشحال می‌شویم نظرتان را با کوین‌نیک در میان بگذارید.