امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi، از ستون‌های آینده دنیای اقتصاد محسوب می‌شود. در این مطلب با ۷ اپلیکیشن DeFi آشنا خواهیم شد. با کوین نیک همراه باشید.

اگر فقط یک چیز باشد که در مورد ارزهای دیجیتال پس از بلاک چین باید در مورد آن هیجان‌زده باشید، DeFi (امور مالی غیر متمرکز) است. در طی سالیان اخیر، تعداد اپلیکیشن‌های مرتبط با امور مالی غیر متمرکز رشد قابل توجه‌ای داشته‌اند، اما خیلی از آن‌ها، آن‌هایی که عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند، در بین شلوغی این بازار ندیده و نشنیده مانده‌اند و کسی آن‌ها را نمی‌شناسد.

در ادامه این مطلب از کوین نیک، قصد داریم ۷ اپلیکیشن جذاب DeFi را معرفی کنیم که می‌تواند نقش به‌سزایی در کسب درآمد و تبادلات ارزهای دیجیتال شما ایفا کنند. اما پیش از آن، تعریف کوتاهی از DeFi یا امور مالی غیر متمرکز خواهیم داشت.

DeFi چیست؟

DeFi مخفف Decentralized Finance یا امور مالی غیر متمرکز است. DeFi به اکوسیستمی تشکیل شده از اپلیکیشن‌های مالی اشاره دارد که روی سیستم بلاک چین توسعه یافته‌اند.

دیفای همچنین به عنوان جنبشی برای تبلیغ و گسترش استفاده از شبکه‌های غیرمتمرکز و نرم‌افزارهای متن باز است تا بتوان سرویس‌ها و محصولات مالی را روی آن‌ها سوار کرد. هدف این است که با انجام این کار، فضایی در دنیای اقتصاد به وجود بیاید که به لطف بلاک چین، شفاف و قابل اعتماد هستند، نیاز به اعتماد سازی یا واسطه ندارند، قدرت واحدی روی آن‌ها نظارت ندارد و از پروتوکل‌های همتا به همتا بهره می‌برند.

ویژگی‌ DeFi چیست؟

در حال حاضر، دیفای ۳ کار کرد بسیار بزرگ دارد:

  • ایجاد سرویس‌های بانکی پولی (مانند انتشار استیبل کوین‌ها)
  • ایجاد پلتفرم‌های همتا به همتا، پلتفرم‌های وام یا پلتفرم‌های قرض ارزی
  • ایجاد ابزارهای پیشرفته اقتصادی مانند DEX، پلتفرم‌های توکن سازی شده، مشتقات، بازارهای پیشبینی یا تولید اپلیکیشن

در بین این ۳ زمینه، چندین و چند سرویس دیفای وجود دارد. دیفای کاربردهای بی‌شماری دارد. ایجاد پروتکل‌ها، تولید ابزار برای نرم‌افزارها، ساخت و ساز ایندکس، پروتوکل‌های پرداخت‌های عضویتی یا حتی اپلیکیشن‌های تحلیل داده‌ها از دیگر جذابیت‌های DeFi هستند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای کامل و جامع امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) برای افراد مبتدی

امور مالی غیر متمرکز می‌تواند منافع بی‌شماری را به نسبت سرویس‌های مالی سنتی فراهم کند. با استفاده از قراردادهای هوشمند و سیستم‌های توزیع شده، پیاده‌سازی یک اپلیکیشن مالی یا محصولات مرتبط با دنیای اقتصاد، از پیچیدگی کمتری برخوردار می‌شوند و البته بسیار هم امن هستند. برای مثال، ۱۰ها اپلیکیشن DeFi روی شبکه بلاک چین اتریوم در دست توسعه است که می‌توانند هزینه‌های اجرایی را کاسته و موانعی را که دولت‌ها یا موسسه‌ها ایجاد کرده‌اند از سر راه بردارند.

به طور کلی، DeFi جنبشی جذاب است که محصولات و سرویس‌های اقتصادی سنتی را به دست فراموشی خواهد سپرد و فضایی آزادتر، امن‌تر و غیرمتمرکز را در دنیای اقتصاد ایجاد می‌کند. حذف واسطه‌ها، کاهش هزینه‌های کلی و افزایش قابل توجه امنیت، گوشه‌ای از ویژگی‌های امور مالی غیرمتمرکز هستند.

معرفی برترین اپلیکیشن های DeFi برای کسب درآمد

اپلیکیشن DeFi

معرفی ۷ اپلیکیشن DeFi برای کسب درآمد بهتر

اپلیکیشن‌های معرفی شده، بیشتر در زمینه اقتصادی و صرافی‌ها نقش دارند تا بتوانید با استفاده از آن‌ها کسب درآمد بهتری داشته باشید. البته که لازم به ذکر است دنیای اپلیکیشن‌های DeFi توانسته‌ پای خود را فراتر زمینه‌های اقتصادی بگذارد و شاهد انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها در زمینه‌های مختلف باشیم.

۱. اپلیکیشن DeFiZap

اپلیکیشن DeFiZap یک سیستم قرارداد هوشمند است که سرمایه را بین چندین پروتوکل DeFi در یک تراکنش پیاده می‌کند. هدف از این کار، ذخیره و جلوگیری از هدر رفتن وقت کاربران و البته هزینه های اضافی است. این سرویس قادر است چندین پروتوکل را تحت یک پلتفرم ترکیب کند تا دیگر نیازی نباشد برای هر یک از پروتوکل‌ها، اپلیکیشنی جداگانه را باز کنیم. این ویژگی اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های پیچیده اقتصادی را تنها با چند کلیک در DeFiZap انجام دهیم.

قبل از این که اپلیکیشنی مانند DeFiZap وجود داشته باشد، کاربرانی که قصد ورود به بازار معاملات را روی چند پلتفرم داشتند، باید هر کدام از آن‌ها را جداگانه باز و نظارت می‌کردند، آن هم چندین و چند بار در روز. اما حالا می‌توانید روی یک پلتفرم، چندین اپلیکیشن مختلف را نظارت و کنترل کنید.

البته که این اپلیکیشن هنوز در حالت بتا قرار دارد و از آن جایی که با تکنولوژی‌های جدید سر و کار دارد، بنابراین ممکن است استفاده از آن ریسک‌هایی هم در پی داشته باشد.

۲. اپلیکیشن Pool Together

این اپلیکیشن DeFi اجازه می‌دهد تا همانند یک بازی جذاب و سرگرم کننده، برای خود پول پس انداز کنید. در Pool Together که یک اپلیکیشن اتریوم است، می‌توانید با خرید بلیت‌های پس انداز، عضو یک استخر شوید. هر یک از بلیت‌های پس انداز، شانسی برای برنده شدن یک جایزه هستند. اما حتی اگر در این پلتفرم چیزی برنده نشدید، با این حال همه پول‌هایی که صرف بلیت‌ها کرده‌اید برای شما هستند.

بنابراین اپلیکیشن Pool Together اجازه می‌دهند ۲ اتفاق جذاب را کنار هم داشته باشید، پس انداز پول و شانس بردن جایزه!

این جوایز از طریق سودی که توسط پس انداز پول کاربران جمع شده است، تامین می‌شود. در حال حاضر تا زمان نوشته شدن این مطلب، سایت Pool Together هر هفته ۴۰۴ دلار پول جایزه می‌دهد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۴ اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال با موبایل

۳. اپلیکیشن DeFiSnap

یک داشبورد برای فرمانروایی همه! با استفاده از اپلیکیشن DeFiSnap قادر خواهید بود تا در یک پلتفرم واحد با محیط کاربری ساده، تمامی دارایی‌های خود را نظارت و کنترل کنید.

در این اپلیکیشن DeFi که روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده، به راحتی می‌توانید آدرس‌های فعالیت‌های مرتبط خود با اتریوم را وارد و همچنین آن را به کیف پول دیجیتالی خود متصل کنید. سپس این داشبورد تمامی حساب‌های شما را به صورت خودکار محسابه و مرتب‌سازی می‌کند.

DeFiSnap در حال حاضر از ۱۷ پروتوکل مختلف در زمینه وام، مشتقات، بیمه، املاک، تبادل و غیره پشتیبانی می‌کند.

۴. اپلیکیشن TokenSets

یکی از بزرگ‌ترین موانع هر بازرگان ارزهای دیجیتالی، زمان است. هر کاری که به عنوان یک فرد معامله‌گر انجام می‌دهید، وابسته به میزان زمانی است که صرف این کار می‌کنید. همیشه باید در زمان درست حضور داشته باشید تا بتوانید سود ببرید. نیاز به زمان دارید تا سرمایه خود را با تحقیقات لازم هدایت کنید و همچنین نیاز به زمان دارید تا به موقع خرید و فروش انجام دهید.

اپلیکیشن TokenSets با هدف حل این مشکل ایجاد شده است؛ ایجاد زمان بیشتر برای کاربر. این اپلیکیشن اجازه می‌دهد تا کاربران برای مدیریت هرچه بهتر استراتژی خود،سبدهایی توکن‌سازی شده به نام Robo Sets را خریداری کنند. این سبدها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند تا بنا به استراتژی کاربر، بتوان آن‌ها را بازسازی کرد. این پروسه باعث می‌شود تا معامله‌گر زمان بسیار زیادی را برای تبادل ذخیره کند و از شر استرس‌های موجود در دنیای داد و ستد ارزهای دیجیتال خلاص شود.

این سبد‌ها حکم این را دارند که چندین اپلیکیشن مورد نیاز خود را در یک فضا قرار دهید و دیگر نیازی نباشد هر کدام از آن‌ها را جداگانه و روزی چندین بار بررسی کنید.

۵. اپلیکیشن Nexus Mutual

اپلیکیشن Nexus Mutual یک بیمه برای قراردادهای هوشمند است. این اپلیکیشن، یک پلتفرم باز روی بلاک چین اتریوم محسوب می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد ریسک موجود در بازار قراردادهای هوشمند را از طریق یک استخر مشترک، تقسیم کنند. این کار با استفاده از خرید توکن انحصاری این اپلیکیشن به نام NXM صورت می‌گیرد. البته برای راحتی خود می‌توانید به جای این توکن‌ها، از اتر استفاده کنید.

این اپلیکیشن DeFi راهی عالی برای نجات و امنیت خود در برابر باگ‌های قراردادهای هوشمند هستند. باگ‌هایی که ممکن است به راحتی باعث از بین رفتن سرمایه‌تان شوند. به لطف قدرت شبکه بلاک چین اتریوم، مردم قادر هستند ریسک موجود در قراردادهای هوشمند را بدون نیاز به شرکت‌های بیمه، تقسیم و امن سازند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کسب بیت کوین رایگان در سال ۲۰۲۰

۶. اپلیکیشن ENS.Domains

ENS Domains مخفف Ethereum Name Service است و برای ایجاد نام‌های امن در دنیای غیرمتمرکزها استفاده می‌شود. این سرویس اجازه می‌دهد تا نا‌م‌های قابل خواندن انسانی را برای آدرس‌های اتریوم خود و دیگر محتواها ایجاد کنید. برای مثال، آدرس اتریوم شما 0x4cbe58c25340 است. این اپلیکیشن اجازه می‌دهد تا به جای استفاده از این آدرس، اتریوم خود را با نام Milad.eth یا Fatemeh.eth ارسال کنید. این نام‌ها می‌توانند اسم شخصی شما باشند، یا اسم شرکت شما یا حتی یک اسم کاملا دلخواه مثل Dragon.eth!

البته برای استفاده از این اپلیکیشن و نامی که برای اتریوم خود می‌خواهید، باید سالانه ۵ دلار پرداخت کنید. تنها با نگاه به سایت این اپلیکیشن، متوجه خواهید شد که شرکت‌های بسیار زیادی از سرویس ENS.Domains بهره می‌برند.

۷. اپلیکیشن Uniswap Exchange

اپلیکیشن Uniswap یک صرافی غیرمتمرکز با رابط کاربری جذاب است. جدا از این که می‌توانید در این اپلیکیشن هرگونه توکن ERC20 محبوبی را تبادل کنید، همچنین قادر خواهید بود در استخر‌های نقدینگی هم مشارکت داشته باشید و با استفاده از آن، پول به دست بیاورید.

این اپلیکیشن DeFi کاملا شفاف، بدون سانسور اقتصادی و امن است. Uniswap قصد دارد تا موانع مختلف مردم را که توسط بانک‌ها و موسسه‌ها ایجاد شده‌اند از میان بردارد. همچنین در این اپلیکیشن خبری از نقطه مرکزی شکست نیست و مشکلی، عملکرد آن را تهدید نمی‌کند.

اگر قصد ایجاد یک بازار جدید را دارید، نقدینگی ایجاد کنید و اپلیکیشن‌های اقتصادی بسازید، Uniswap Exchange مناسب شما خواهد بود.

منبع: Coinsutra