درحالیکه کاربران ماهیانه مرورگر بریو (Brave) به بیش از ۱۳ میلیون می‌رسد، تعداد اندکی از آن‌ها از ویژگی‌های رمزارز این پایانه استفاده می‌کنند. برای اطلاع از سایر اخبار صنعت رمزارز با کوین نیک همراه باشید.

با وجود بهره‌مندی از یک پایگاه کاربری گسترده، کاربران مرورگر بریو که از رمزارزها تغذیه می‌شود چندان تمایلی به استفاده از ویژگی‌های توکن آن ندارند.

طی یک ویدئو پخش زنده توییتری در ۵ می، مدیرعامل صرافی رمزارز بایننس، چانگ‌پنگ‌ ژائو (Changpeng Zhao) با مدیر عامل و هم‌بنیان‌گذار مرورگر بریو، برندان آیک (Brendan Eich)، گفتگو کرد.

آیک گفت که این مرورگر وبِ فعال‌شده توسط رمزارز تا پایان ماه آوریل به رکورد ۱۳/۸ میلیون کاربر در ماه دست یافته است. و ژائو در پاسخ گفت:

صادقانه بگویم، این احتمال فعال‌ترین پایگاه کاربری در فضای رمزارزها است.

با این حال، آیک اعتراف کرد که اکثر آن‌ها از ویژگی‌ تعبیه‌شده رمزارز در این مرورگر استفاده نمی‌کنند. او گفت تعداد کاربرانی که تصمیم می‌گیرند تا کیف پول رمزارز خود را فعال نگاه دارند و به سیستم پرداخت مبتنی بر رمزارز مرورگر بریو بپیوندند ۱/۷ میلیون نفر است، یعنی تنها حدود ۱۲/۳۲ درصد کاربران.

مرورگر بریو رهگیری معمول تبلیغات را مسدود می‌کند

آیک توضیح داد هنگامی که یک کاربر صفحات وب را مرور می‌کند، فعالیت‌های اینترنتی او اندازه‌گیری و رهگیری می‌شوند. از تمام این داده‌ها برای هدف قرار دادن تبلیغات برای این کاربر به‌خصوص استفاده می‌شود. آیک توضیح داد که این سیستم از دیدگاه تبلیغ‌کننده چگونه کار می‌کند:

افرادی که در تبلیغات هستند و برای برندهای تولیدی و سرویس‌های مختلف کار می‌کنند، پول زیادی صرف وادارکردن شما به خرید کالاهای خود می‌کنند. و بنابراین، آن‌ها در این سیستم تبلیغات دیجیتال پول تزریق می‌کنند. برخی از این موارد باعث می‌شوند تا شما تبلیغی را مشاهده کنید یا آن‌ها شما را دنبال می‌کنند تا تصمیم بگیرند که چه تبلیغی را باید به شما نشان دهند. اما درنهایت، هیچ پولی نصیب شما نمی‌شود. تنها چیزی که به دست می‌آورید تبلیغات است و رهگیری آن‌ها.

آیک توضیح داد که مرورگر بریو تبلیغات و رهگیری معمول آن‌ها را مسدود می‌کند و به جای آن به کاربر اجازه می‌دهد تا در یک مدل تبلیغاتی «مرتب» شرکت کند که در ازای آن هم پول دریافت می‌کند و هم ردیابی نمی‌شود.

توکن بیسیک اتنشن (BAT) مرورگر واحد پولی است که در ازای توجه کاربر و برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا و همچنین پاداش‌دادن به کاربرانی که تبلیغات را تماشا می‌کنند در نظر گرفته شده است.

از آنجا که بسیاری از کاربران بریو تازه‌واردهای حوزه رمزارز هستند، آیک توضیح داد که این شرکت تصمیم دارد کاربران را با ارائه توکن رایگان به آن‌ها در ازای فعالیت‌شان در برنامه بریو ریوارد (Brave Rewards) به مرورگر بریو جذب کند. این مسئله به کاربران اجازه می‌دهد تا در این سیستم شرکت کنند و توکن‌هایی به دست آورند که می‌توانند به طور خودکار به تولیدکنندگان محتوا اهدا کنند و یا، درست مانند پاترئون (Patreon)، کمک‌های ماهیانه تنظیم کنند. او افزود:

هنگامی که ما برای اولین بار مرورگر بریو را برای دسکتاپ عرضه کردیم، با استقبال گسترده‌ای روبرو شد. سپس ما مرورگر بریو را برای نسخه موبایل نیز اضافه کردیم و دریافتیم که افراد چندان تمایلی به استفاده از آن ندارند. اما اکنون در حال کار روی نسخه موبایل هستیم تا آن را برای استفاده جذاب‌تر و راحت‌تر کنیم و سیستم‌های پاداشیِ بیشتری برای کاربران در نظر بگیریم.

این گفتگوی زنده اندکی پس از شروع به همکاری صرافی بایننس و مرورگر بریو (نسخه دسکتاپ) برگزار شد. نسخه دسکتاپ مرورگر بریو اکنون افزونه‌ای برای بایننس تعبیه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد در این صرافی معامله انجام دهند.

منبع: Cointelegraph