از زمان راه‌اندازی مرورگر بِرِیو (Brave) در سال ۲۰۱۸، این مرورگر که بر افزایش حریم خصوصی افراد تمرکز دارد درصدد است کاربردهایی در جهان واقعی برای توکن بت (BAT) خود ایجاد کند. حال، بِرِیو می‌خواهد کار را راحت‌تر کند.

خلاصه خبر:

  • بریو به شبکه TAP متصل شده است.
  • این یعنی کاربران بریو اکنون می‌توانند توکن‌هایی که با تماشای تبلیغات به دست آورده‌اند را برای کارت‌های هدیه صرف کنند، از استارباکس گرفته تا اشتراک HBO.
  • بریو می‌گوید اکنون ۱۲ میلیون کاربر و بیش از ۳۵۰ هزار همکار تبلیغاتی دارد.

اگر از مرورگر اینترنت بریو استفاده می‌کنید، اکنون می‌توانید با توکن‌هایی که از تماشای تبلیغات کسب کرده‌اید قهوه استارباکس خود را بخرید، از اوبر استفاده کنید، یا برای اشتراک شبکه‌های HBO و Hulu پول پرداخت کنید.

نرم‌افزار بریو، شرکت پشتیان این مرورگر که بر حفظ حریم خصوصی تمرکز دارد و درواقع فورکی از گوگل کروم است، روز سه‌شنبه همکاری خود را با شبکه TAP اعلام کرد، که به کاربران اجازه می‌دهد از توکن بیسیک اتنشن (BAT) برای استفاده از بیش از ۲۵۰ هزار برند مهم در ایالات متحده بهره ببرند.

طبق اعلام بریو، این مرورگر، که از «مدل‌های تبلیغاتی مبتنی بر بلاک‌چین» استفاده می‌کند، ۷۰ درصد از سهم درآمد خود را از طریق توکن‌های BAT به کاربران می‌دهد. اکنون کاربرانی که توکن BAT به دست می‌آورند می‌توانند از طریق شبکه TAP از این توکن‌ها برای کارت‌های هدیه در سرویس‌های مختلف استفاده کنند، البته اگر این کاربران کیف پول‌های خود را در صرافی رمزارز آپ‌هولد (Uphold) به تائید رسانده باشند.

برندن آیک (Brendan Eich)، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل نرم‌افزار بریو، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:

«این همکاری با شبکه TAP از ماموریت ما در برقراری ارتباط بین مشتریان و برندها با احترام و سود متقابل حمایت کرده و با گسترش کاربردپذیری BAT به رشد کلی اکوسیستم ما کمک می‌کند.»

نحوه استفاده از توکن‌های BAT

طبق گفته آیک، همه موارد ذکرشده با ماموریت مرورگر مبتنی بر حفظ حریم خصوصی بریو همراستا هستند. تمام کاری که کاربران برای خرید کارت‌های هدیه با توکن‌های BAT باید انجام دهند متصل کردن حساب‌هایشان در صرافی آپ‌هولد با شبکه TAP است. با این حال، با اشاره به شکایاتی که افراد از «فرآیند دیوانه‌وار تائید هویت KYC (شناسایی مشتری)» صرافی آپ‌هولد دارند، این مسئله ممکن است برای برخی کاربران بریو و دارندگان توکن BAT آسان نباشد.

با اینکه بریو برای کاربران دسک‌تاپ پاداشی در نظر گرفته که پس از عرضه کلی از حدود ۸ هفته آینده می‌توانند با آن از سرویس‌های دنیای واقعی بهره ببرند، روشن نیست که آیا می‌توان از این ویژگی در سایر صرافی‌ها نیز استفاده کرد یا خیر. بریو هنوز به این پرسش پاسخی نداده است.

شرکت بریو که مرورگر آن (بنا به اعداد و ارقام منتشرشده توسط خود شرکت) در حال حاضر ماهیانه ۱۲ میلیون کاربر فعال دارد، سال پیش در ابتدا قصد خود را برای «پیشروی فراگیر در صنعت تجارت الکترونیک» اعلام کرده بود. از ماه دسامبر، این شرکت اعلام کرد که با ۳۵۰ هزار تبلیغ‌کننده همکاری می‌کند تا پاداش‌های BAT را ادغام کنند و کاربران بتوانند از آن‌ها برای پرداخت به این تبلیغ‌کنندگان استفاده کنند.

منبع: watching-ads-with-this-web-browser-now-pays-for-hbo-hulu