صرافی‌ها از افزایش تعداد زنانی خبر می‌دهند که ثابت کرده‌اند در سرمایه‌گذاری نسبت به مردان ذکاوت بیشتری دارند. برخی تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنان در ترید ارز دیجیتال موفق‌تر از مردان هستند. حضور زنان در ترید ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ رو به رشد بوده است. به نظر می‌رسد برخی ویژگی‌های رفتاری، زنان را مستعد انجام سرمایه‌گذاری‌های حساب شده‌تر می‌کند.

مشخصه‌ یک تریدر ارز دیجیتال

اگر از ۱۰۰ نفر بپرسید که تریدرها به طور میانگین چه افرادی هستند، اکثراً پاسخ می‌دهند آنها مرد، جوان، عمدتاً سفیدپوست و ساکن اروپا یا ایالات متحده هستند. اما در عرصه ارزهای دیجیتال، این فرضیه به چالش کشیده می‌شود.

ثور چان (Thor Chan)، مدیر عامل صرافی AAX می‌گوید، مشخصه‌ یک تریدر ارز دیجیتال این است که هیچ حد وسطی برای آن وجود ندارد.

«ارز دیجیتال یک کلاس دارایی است که به راحتی قابل کنار گذاشتن نبوده یا با هر چیزی که قبلاً طبقه‌بندی شده در یک رده قرار نمی‌گیرند. همین مورد درباره تریدرهای ارزهای دیجیتال نیز صادق است. داده‌های کاربر ناشناس ما نشان می‌دهد که هیچ «حد وسطی» از تریدر ارز دیجیتال وجود ندارد: امروز، حرفه‌ای‌ها متنوع‌تر و از نظر جغرافیایی پراکنده‌تر از هر زمان دیگری هستند.»

ترید ارز دیجیتال؛ کدام موفق‌ترند، زنان یا مردان؟

در حالی که کسب‌وکار ترید در سراسر جهان رونق داشته، یکی از  گروه‌های سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال متعلق به زنان بوده است. در تحقیقی که هفته گذشته از سوی IG پلتفرم معاملاتی CFD مستقر در انگلستان منتشر شد، تعداد زنان در صنعت ترید ارز دیجیتال در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، افزایش ۴۳ درصدی داشته است.

در ماه مارس، پلتفرم مالی۲gether  نشان داد که ۲۳ درصد از کاربران اپلیکیشن آن را زنان بین ۲۶ تا ۴۵ سال و از مشاغل مختلف مانند حسابداران، وکلا و اقتصاددانان تشکیل می‌دهند.

همچنین تحقیقات Terra، یکی دیگر از اپراتورهای پرداخت ارز دیجیتال، نشان داده که  ردصد از کاربران آن زن هستند.

در تحقیقی که توسط Cointelegraph انجام شد، مشخص شد که تعداد کاربران زن در بیشتر صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۰ بین ۲۲ تا ۱۶۰ درصد رشد داشته است.

موضوع تنها افزایش تعداد کاربران زن نیست، بلکه تریدرهای زن از همتایان مرد خود عملکرد بهتری دارند. در صرافی ارز دیجیتال AAX، سه نفر از تریدر برتر این صرافی در ماه نوامبر زن بوده‌اند. در تحقیقات پلتفرم IG از اوایل سال جاری، زنان در معاملات بیت کوین، طلا و نفت موفق‌تر بودند، در حالی که مردان تنها توانستند در معاملات نقره به برابری برسند. موضوع چیست؟ یک سری از مقالات تحقیقاتی نشان می‌دهند که این موضوع با رفتار در ارتباط است.

حضور موفق زنان در عرصه ترید ارز دیجیتال

آمارها حاکی از موفقیت زنان در عرصه ترید ارز دیجیتال است

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای حضور زنان در دنیای ارز دیجیتال، همین امروز است!

معاملات کمتر، ریسک کمتری دارد

اطلاعات زیادی در مورد ترید ارز دیجیتال بر اساس جنسیت وجود ندارد، اما چنین اطلاعاتی در بازار سهام سنتی و بازار فارکس موجود است. در یک مقاله تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ توسط Financial Skills، یک شرکت نمایه‌سازی معاملاتی منتشر شد، آنها دریافتند که مردان به امید سود بیشتر، سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک‌تری را انجام می دهند.

در حالی که ضرب‌المثل قدیمی «آنکه جرأت دارد برنده می‌شود» می‌تواند برای سرمایه‌گذاری مناسب باشد، اما طبق تحقیقات، سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک همیشه منجر به سودهای کمتری می‌شوند. در یک تمرین آموزشی، محققان دریافتند که زنان سرمایه‌گذاری کمتری انجام می‌دادند و قوانین معاملاتی را کمتر زیر پا می‌گذاشتند. اما سرمایه‌گذاری‌هایی که آنها انجام می‌دادند پیوسته منجر به سودهای بیشتری می‌شد.

نوسان بیشتر بیت کوین و ارزهای دیجیتال از بازرهای سنتی سهام
بیت کوین و ارزهای دیجیتال نسبت به بازارهای سنتی سهام نوسان بیشتری داشته و کمتر قابل پیش بینی هستند.

تفاوت‌های رفتار معاملاتی مردان با زنان

عامل کلیدی دیگری که به نظر می‌رسد رفتار معاملاتی مردان را از زنان بیشتر متمایز می‌کند، مفهوم مغالطه قمارباز (مغالطه مونت کارلو) است. این عقیده که اگر رویدادی به تازگی رخ داده باشد، احتمال وقوع یک رویداد تصادفی کمتر است و در شرایطی که همه چیز به شانس بستگی دارد، از روی نتایج قبلی، نتیجه فعلی پیش‌بینی شود.

در یک مقاله منتشر شده در ژورنال «Economic Behaviour and Organisation»، محققان دریافتند مردان بیشتر معتقدند که وقایع دوباره رخ می‌دهند. همچنین، مردان به احتمال بیشتری مغلطه دست داغ را قبول دارند. در این مغلطه به طور نادرست تصور می‌شود که یک سری نتایج مثبت پی‌در‌پی احتمال یک نتیجه مثبت دیگر را هم افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: پرونده کوین نیک/ تریدر حرفه ای با چه مشخصاتی در دنیای ارزهای دیجیتال، سود می‌کند؟

دنیای ارزهای دیجیتال نیازمند حضور زنان

در دنیای ترید ارز دیجیتال که در مقایسه با معاملات سهام سنتی، نوسانات بیشتر بوده و توانایی پیش‌بینی حرکات قیمت دشوارتر است، مجموعه مهارت‌هایی که بیشتر در زنان وجود دارد، منجر به موفقیت بیشتر آنها می‌شود.

اما اینکه چرا دنیای ارزهای دیجیتال به طور گسترده‌تری به زنان احتیاج دارد، به دلیل توانایی آنها در افزایش هوشمندی گروه‌ها و جوامعی است که در آن کار می‌کنند.

در تحقیقی که در Harvard Business Review منتشر شده، محققان با استفاده از تمرینات طوفان فکری، تصمیم‌گیری و حل مسئله مشخص کردند که چه عواملی در رسیدن یک گروه به بالاترین امتیاز مؤثر بوده است.

محققان همه موارد از جمله احساس خوشبختی گروه، انسجام، ضریب هوشی فردی و سایر دینامیک‌های رفتاری را بررسی کردند، اما تنها همبستگی و ارتباط ضعیفی یافتند. کدام گروه‌ها بهترین عملکرد را داشتند؟ آنهایی که بیشترین تعداد زن در آنها وجود داشت.

نظر شما در مورد حضور زنان در عرصه ترید ارز دیجیتال چیست؟ به نظر شما کدام ویژگی‌های رفتاری زنان می‌تواند در موفقیت آنها در انجام معاملات پر ریسک مؤثر باشد؟ نظرات و تجربیات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt