طبق آمار موسسه «Chainalysis» بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری بیت کوین، مربوط به سرمایه‌ گذاری بلند مدت است. طبق این گزارش نزدیک به ۶۰ درصد از دارندگان بیت کوین به سرمایه‌گذاری بلندمدت عقیده دارند. در ادامه این مطلب از کوین نیک در مورد سرمایه گذاری بلندمدت ۱۱/۴ میلیون بیت کوین بیشتر صحبت می‌کنیم.

تحلیلگران به این نتیجه رسیدند که کاهش عرضه بیت کوین بعد از هاوینگ، این ارز دیجیتال بیش از پیش به طلا شبیه کرده است، با این حال نزدیک به ۳/۵ میلیون بیت کوین به طور فعال معامله می‌شود که از تغییر قیمت بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

همچنان این طلای دیجیتال برای افرادی که ترجیح می‌دهند به صورت تریدر فعالیت کنند در بازار وجود دارد. ۳٫۵ میلیون بیت کوین در بازار معامله می‌شود و قیمت را بر اساس سطح تقاضا تعیین می‌کند.

موسسه Chainalysis در گزارش که به سرمایه گذاری بلندمدت ۱۱/۴ میلیون بیت کوین اشاره می‌کند، سرمایه‌گذاران بلندمدت را افرادی تعریف می‌کند که هرگز بیش از ۲۵ درصد از دارایی‌های خود را نمی‌فروشند و اغلب دارایی خود را برای چندین سال نگهداری می‌کنند.

سرمایه گذاری بلندمدت روی بیت کوین

اغلب سرمایه‌گذاران بیت کوین سرمایه‌گذاری بلندمدت را ترجیح می‌دهند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: سرمایه گذاری بلند مدت روی بیتکوین افزایش یافته است؛ آیا این کار سودمند است؟

۳۴۰٫۰۰ تریدر هفتگی

تحلیل‌های بیشتر در بخش ترید نشان می‌دهد، تریدرهای کوچک و معاملات خرد ۹۶ درصد معاملات بیت کوین را برعهده دارند.

بر اساس تحلیل های هفتگی معامله‌گران خرد که معمولا ارزش دارایی‌های بیت کوین آن‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال کمتر از ۱۰٫۰۰۰ دلار است، ۹۶ درصد از همه‌ی نقل و انتقالات بیت کوین در صرافی‌ها را برعهده دارند. اما تریدرهای حرفه‌ای کنترل نقدینگی بازار را برعهده دارند و ۸۵ درصد کل ارزش بیت کوین‌های موجود در صرافی‌ها به دست آن‌ها مبادله می‌شود.

طبق این گزارش بیشترین تعداد  تریدرهایی که در طول یک هفته در سال ۲۰۲۰ به نقل و انتقال بیت کوین پرداختند ۳۴۰٫۰۰۰ تریدر است.

نزدیک به  ۶۰ درصد بیت کوین‌های موجود در اختیار موسسات دارای مجوز یا ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) قرار دارد. این موسسات شامل صرافی‌های ارز دیجیتال زیادی از جمله کوین بیس (Coinbase) است که به تنهایی نزدیک به ۱ میلیون بیت کوین را در اختیار دارد.

آمار بیت کوین‌های استخراج شده

طبق تحلیل‌های Chainalysis نزدیک به ۳/۷ میلیون بیت کوین تا به حال گم شده یا در چرخه بازار قرار نگرفته است، از جمله ۱/۱ میلیون بیت کوینی که توسط ساتوشی ناکاموتو استخراج شده است.

به طور کلی طبق گزارش منتشر شده، در حال حاضر ۱۱/۴ میلیون به صورت سرمایه‌گذاری بلند مدت در اختیار کاربران است. سرنوشت ۳/۷ میلیون بیت کوین در حال حاضر مشخص نیست. ۳/۵ میلیون بیت کوین به صورت روزانه در بازارهای ارز دیجیتال معامله می‌شود و ۲/۴ میلون بیت کوین دیگر هنوز برای استخراج باقی مانده است.

موجودی بیت کوین

آمار بیت کوین‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال

نقش دارندگان بیت کوین به مرور زمان افزایش یافته است، به خصوص برای افرادی که اعتقاد دارند تمرکز زیادی در فضای ارز دیجیتال وجود دارد و این بر خلاف ذات ارزهای دیجیتال است.

یکی از خصوصیات ارزهای دیجیتال ماهیت غیرمتمرکز آن‌ها است، طرفداران این قضیه اعتقاد دارند اگر عده کمی بتوانند حجم زیادی از بیت کوین را در اختیار بگیرند می‌توانند روی تغییر قیمت آن تاثیر بگذارند و ذات این ارز دیجیتال زیر سوال می‌رود.

به نظر شما سرمایه گذاری بلندمدت استراتژی بهتری برای کسب سود از بیت کوین است یا ترید کردن؟

منبع: cointelegraph