راستیسلاو سولود (Rostislav Solod) که جوان‌ترین قانوگذار شهر کراماتورسک (Kramatorsk) در کشور اوکراین است یک میلیاردر ارز مونرو هم محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب با راستیسلاو سولود میلیونر مونرو بیشتر آشنا می‌شویم.

علاقه راستیسلاو سولود به مونرو از سال ۲۰۱۴

سولود در واقع فرزند دو تن از اعضای پارلمان ملی اوکراین به نام‌های یوری سولود (Yuri Solod) و ناتالیا کورولوسکا (Natalia Korolevska) است که از پاییز امسال وارد دنیای سیاست شده و به عنوان جوانترین قانون‌گذار کشور اوکراین محسوب می‌شود. او به‌تازگی اعلام کرده است که صاحب ۱۸۵۰۰۰ مونرو یا به عبارتی بیش از ۲۵ میلیون دلار است.

راستیسلاو سولود در مصاحبه با کوین دسک گفته است از سال ۲۰۱۴ و زمانی که در مدرسه مشغول تحصیل بود ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کرد ولی بیت کوین نظرش را جلب نکرد. در عوض او به دلیل ماهیت ناشناس بودن مونرو و تقاضای زیاد آن در بازار سیاه (dark market) به این ارز علاقه‌مند شد.

او ادامه داد از سال ۲۰۱۵ و با پس‌انداز شخص و پولی که والدین او برای راه‌اندازی یک پروژه تجاری به او داده بودند، شروع به جمع‌آوری ارز مونرو کرد.

سولود می‌گوید او علاقه‌ای به درست و مدرسه نداشت بنابراین بیشتر وقت خود را صرف مطالعه بازارهای مالی و یادگیری دنیای ارزهای دیجیتال کرد.

راستیسلاو سولود میلیونر مونرو

راستیسلاو سولود ۱۹ ساله میلیونر ارز مونرو در اوکراین است

این مطلب راهم مطالعه کنید: مونرو یعنی پول؛ پرفروش‌ترین فیلم ایالات متحده

جالب است بدانید سایت «Chainalysis» کشور اوکراین را به عنوان یکی از پیشروترین کشورها در زمینه پذیرش ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند. اوکراین در حال حاضر در مرحله تصویب اولین آیین‌نامه استفاده از ارزهای دیجیتال است.

راستیسلاو سولود درباره تصویب قانون استفاده از ارزهای دیجیتال در اوکراین می‌گوید:

برای من به عنوان یک کارآفرین و پسر جوان این موضوع خوشایند نیست. از نظر من دنیای رمزارزها یک جزیره در اقیانوس است که تاکنون دست‌های آلوده به آن نرسیده است. در واقع یک منطقه آزاد است که همه می‌توانند هر کاری انجام دهند، اما یه عنوان یک سیاستمدار من می‌دانم که این قانون احتمالا پول‌هایی را به بودجه کشور وارد خواهد کرد.

به این ترتیب ویژگی حفظ حریم خصوصی ارز مونرو دیگر برای سولود یک مزیت محسوب نخواهد شد، چرا که به لطف قانونی که برای جلوگیری از فساد و کسب مال غیرقانونی مقامات کشور اوکراین وجود دارد، سولود باید دارایی‌‌های خود را به مقامات عمومی کشور گزارش دهد.

سولود در این باره می‌گوید شاید به این خاطر ارزهای دیجیتال خود را نقد کند و آن را در یک پروژه دیگر سرمایه‌گذاری کند.

راستیسلاو سولود همچنین به استخراج ارزهای دیجیتال (هنوز مشخص نیست چه ارزی) فکر می‌کند و برخی از توکن‌های پروژه جدید ای فورس (Efforce) که از طرف بنیانگذار اپل یعنی استیو وزنیاک (Steve Wozlniak) پشتیبانی می‌شود را هم خریداری کرده است. اما سولود می‌گوید برنامه‌ای که به آن فکر می‌کند این است که خودش توکن جدیدی را راه‌اندازی کند.

فراموش نکنید اگر از مطالب سایت کوین نیک استفاده می‌کنید و از آن رضایت دارید، حتما آن را به سایر دوستان خود که به حوزه ارز دیجیتال و بلاک چین علاقه دارند معرفی کنید.

منبع: coindesk