کرونا‌ویروس باعث شد تا شرکت آمازون نتواند خدمات خود را به موقع به مشتریان ارائه دهد و همین امر موجب نارضایتی کاربران شد. این مشکلات همچنان در حال افزایش است در حالی که وضعیت سهام آمازون تا مدت‌ها به وضعیت قرمز درآمده بود. کروناویروس به علت وحشتی که در کل دنیا به وجود آورده است، این غول تجارت الکترونیک را از پا درآورده است. شرکت آمازون در پستی که روز جمعه، ۱۳ مارس در وبلاگ خود منتشر کرد، به مشتریان خود اعلام کرد به دلیل وجود کروناویروس و افزایش تقاضا برای مصرف موارد خانگی، موجودیش به تمام رسیده است و تقریبا همه کالاهای معروف و مارک دار در قفسه‌های اسباب و لوازم خانگی به پایان رسیده‌اند. متن هشدارهایی که این شرکت منتشر کرده است به شرح زیر است:

« به دلیل افزایش تقاضا و عدم امکان تحویل به موع، موقتا این خدمات در دسترس نیست. اگر می‌خواهید بدانید وسیله‌ای که لازم دارید موجود است یا نه، قبل از تایید پرداخت نهایی آن را چک کنید.»

کالاهای آمازون با تاخیر به دست مشتریان می‌رسد

همچنین آمازون این مطلب را نیز منتشر کرد که مشتریانی که قبلا درخواست خرید کالایی را داده‌اند باید، کالای آن‌ها با تاخیر به دستشان خواهد رسید. این شرکت گفت: به دلیل افزایش چشمگیر تقاضای مردم برای خریدهای اینترنتی، این تاخیرات به وجود آمده است. در نتیجه زمان تحویل کالا بسیار طولانی‌تر از حد معمول خواهد یود.

آمازون در پست وبلاگ خود نوشت: «این نحوه خدمات رسانی موقتی خواهد بود و ما به صورت شبانه روز با شرکای خود در ارتباط هستیم تا بتوانیم در دسترس بودن همه محصولاتمان را به شما تضمین کنیم و ظرفیت بیشتری برای تحویل کلیه سفارشات خود فراهم کنیم. آمازون همچنین به مشتریان خود این اطمینان را داده است که تلاش می‌کند هیچ فروشنده‌ای نتواند قیمت‌ها را بالاتر ببرد و از این شرایط برای خوذش سود کند.»

آمازون در این باره چنین می‌گوید:

«ما روی فروشگاه‌هایمان به طور جدی نظارت داریم و افرادی که خط مشی‌های ما را نفی کنند، حذف می‌کنیم.»

ناگفته پیداست که شرکت آمازون مشکلات و چالش‌های فراوانی نیز با بخش لجستیک و انبارداری نیز دارد. این مشکل به دلیل کاغذبازی‌ها و مسائل سیاسی است. در حال حاضر شرکت آمازون بیش از ۱۵۰ میلیون عضو در سراسر دنیا دارد. همچنین این شرکت برای گسترش خدمات خود، یک و نیم میلیارد دلار به شرکت خود تزریق کرده است. با این وجود، ویروس کرونا باعث شد تا با یک چالش ناگهانی و غیر منتظره مواجه شود. به همین دلیل آمازون به مشتریان خود در بخش خدمات رسانی و تحویل مواد غذایی Prime Now به مشتریان خود اعلام کرده که خدمات رسانی با تاخیر انجام خواهد شد.

همچنین، مراکز تحقیق و توسعه آمازون به دلیل ترس از ویروس کرونا از کارمندان خود خواسته تا پایان ماه مارس در مرخصی بمانند. جمعه گذشته نتیجه تست کرونا یکی از کارمندان آمازون مثبت شده و این خبر نیز به تایید مدیرعامل آمازون رسیده است. در نتیجه شرکت آمازون به سایر کارمندان خود اطلاع رسانی کرده و به آن‌ها گفته در صورت مشاهده کارمندان مبتلا به ویروس کرونا از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کامل را خواهد کرد.

سهام شرکت آمازون تا مدت‌ها کاهش۲۵ درصدی داشت

در پایان روز جمعه سهام این شرکت با ۶ درصد افزایش به ۱۷۸۵ دلار رسید و با همین قیمت معامله شد. در حالی که بسیاری از مشاغل به دلیل شیوع ویروس کرونا در تلاشند تا به اهداف سه ماهه خود دست یابند، تحلیل‌گران شرکت آمازون همچنان سیر صعودی را برای این شرکت پیش‌بینی می‌کنند. جیم کرامر، یکی از تحلیل‌گران آمازون به CNBC در مورد سهام شرکت آمازون گفت: «با شیوع ویروس کرونا، افزایش تقاضا برای آمازون را شاهد هستیم. این اتفاق به احتمال خیلی زیاد تاثیر مثبتی روی درآمد شرکت داشته است. همچنین، این غول تجارت الکترونیک در زمینه پشتیبانی از مشتریان و خدمات رسانی فعالیت بسیار پر رنگی داشته است.»

منبع: cryptonewmedia

مقالات مرتبط