اریک ساویچ، میزبان پادکست هفت سال بیت ‌کوین پس‌انداز کرده بود. او موفق شده بود ۱۲ بیت کوین به‌ارزش ۱۱۳٫۰۰۰ دلار بسازد. هنگامی که او یک برنامه مخرب را از فروشگاه گوگل کروم (Google Chrome) بارگیری کرد، همه این سرمایه را از دست داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

کارآفرین و میزبان پادکست اریک ساویکس، به‌علت بارگیری یک نسخه مخرب از کیف پول KeepKey بیت کوین چیست، کل پس‌انداز ۱۲ بیت کوین به‌ارزش ۱۱۳٫۰۰۰ دلار را از دست داد.

ساویکس از آن زمان از انجمن درخواست کمک کرده، اما این وقایع معمولا غیرقابل‌برگشت هستند. محتوای درخواست کمک ساویکس به‌شرح زیر است:

«من کل بیت ‌کوینم را در کلاهبرداری کیف پول سخت‌افزاری از دست داده‌ام. آیا تاکنون کسی با موفقیت بیت کوین دزدیده‌شده را بازیابی کرده است؟ از هرگونه کمک یا راهنمایی قدردانی می‌شود».

جیمسون لوپ، مدیر ارشد تکنولوژی Casa که نرم‌افزار امنیتی تولید می‌کند، پاسخ داد:

«بابت از دست‌دادن بیت کوین شما متاسفم. هرگز عبارت بازیابی‌تان را وارد رایانه نکنید».

از دست‌رفتن ذخیره بیت‌ کوین میزبان پادکست اریک ساپیکس

از دست‌رفتن ذخیره بیت‌ کوین میزبان پادکست اریک ساپیکس

این مطلب راهم مطالعه کنید: پذیرش بیت کوین توسط دستگاههای کوکاکولا در استرالیا و نیوزیلند

میزبان پادکست

میزبان پادکست که از سال ۲۰۱۳ به‌آرامی در حال ایجاد بیت کوین بود، از ابزار KeepKey Bitcoin در دسک‌تاپ خود استفاده کرده و تصمیم گرفت برنامه مربوطه را بارگیری کند. اما هنگامی که آن را از فروشگاه گوگل کروم بارگیری و عبارت بازیابی خود را (که برای تولید کلید خصوصی بیت کوین، به‌عنوان رمز عبور برای وجوه کار می‌کند) وارد کرد، بیت کوین وی به‌سرعت سرقت شد.

یک نفر با اریک ابراز همدردی کرده است. بیت کوینری با نام مستعار معروف به OrangeDog گفت:

«اریک می‌توانی آدرس بیت کوین خود  را ارسال کنی تا من مقداری از پس‌انداز خود را به تو منتقل کنم».

میزبان پادکست ساویک با یک بازنگری اظهار داشت که متوجه شده دلیل این کیف‌پول جعلی، یک اشتباه تایپی جعلی است.

«به این اسکرین‌شات نگاه کنید، من همین الان متوجه شدم. اما کلاهبرداران جمله را اشتباه بیان کردند».

صرافی کریپتو  ShapeShiftکه کیف‌پول KeepKey را اداره می‌کند، هفته گذشته هشدار داد:

«برنامه‌های جعلی KeepKey در فروشگاه گوگل کروم وجود دارد. اگر فردی این کار را انجام دهد، کلاهبرداری است و ما هرگز از شما عبارات بازیابی خود را نمی‌خواهیم. تلاش‌های فیشینگ، مانند این برنامه‌های کیف‌پول جعلی، می‌تواند باعث شود که کاربران رمز عبور خود را گم کنند».

گوگل مدت‌ها است که با برنامه‌ها و افزونه‌ها، رمزنگاری جعلی مشکلی دارد. در ماه آوریل، ۴۹ پسوند جعبه ارزهای دیجیتال جعلی را خارج کرد که از سیستم‌عامل‌های معروف مانند Ledger، MyEtherWallet و Trezor تقلید می‌کردند. حالا شاید لازم باشد که فروشگاه گوگل کروم هم آن‌ها را حذف کند.

منبع: Decrypt