اخیرا تحقیقی از سوی شرکت بیت کوین آ‌ی‌آر‌ای (Bitcoin IRA)، مهمترین شرکت متولی ارز دیجیتال، با موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال انجام شده که نتایج آن نشان می‌دهد ۴۲٪ مشتری‌های این پلتفرم پیش‌بینی می‌کنند تا پایان سال ۲۰۲۰ در بازار ارزهای دیجیتال با رشد قیمت بیت کوین تا ۱۵هزار دلار مواجه شویم. با کوین‌نیک همراه باشید تا از نتایج این تحقیق بیشتر بگوییم.

بیت کوین آ‌ی‌آر‌ای این نتایج را بر اساس جواب‌های ۳۰۰ مشتری به‌دست آورده که به‌صورت داوطلبانه در این تحقیق شرکت کردند. حدود ۵۷٪ این افراد گفته‌اند با دید یک سرمایه‌‎گذاری بلندمدت به ارز دیجیتال نگاه می‌کنند و ترجیح می‌دهند در این زمان تنها خرید کنند و در کیف پولشان نگهدارند.

بیت کوین آ‌ی‌آر‌ای امید زیادی به رشد قیمت بیت کوین دارد

مدیر مارکتینگ بیت کوین آ‌ی‌آر‌ای، مایک اسکروبو، گفته است تمام افرادی که در این تحقیق شرکت کردند سرمایه‌گذاران خرد بودند. او در پاسخ به این سوال که آیا بیت کوین آ‌ی‌آر‌ای افزایش قیمت بیت کوین را امکان‌پذیر می‌داند، گفت:

ما شدیدا به سرمایه‌گذاری بلندمدت ایمان داریم و برای سیستم اقتصادی گزاره‌های ارزش ارزهای دیجیتال را ارائه داده‌ایم. زمانی که پذیرش بیت کوین در سیستم اقتصادی کشورها و تقاضای خرید آن در حال افزایش باشد و همچنین چرخه تامین پول فیات پس از پاندمی کووید-۱۹ به شرایط عادی برگردد، رشد قیمت بیت کوین نیز شروع خواهد شد و شدیدا با افزایش رو‌به‌رو می‌شود.

بیشتر بخوانید: عوامل مهم در تعیین قیمت بیت کوین در روزهای آینده؛ آرامش قبل از طوفان؟

همچنین از نتایج این تحقیق می‌توان چنین برداشت کرد که تنها ۵۳٪ شرکت‌کنندگان از سرمایه‌گذاری‌شان به‌دنبال سود هستند. به‌علاوه اینکه از میان این افراد ۴۶٪ به سرمایه‌گذاری روی فلزات باارزش و ۹٪ به سرمایه‌گذاری روی سینما علاقه‌مند هستند.

در آخر اینکه برخی تحلیلگران این حوزه ارزش ارزهای دیجیتال را فراتر دیده‌اند و معتقدند در جهان دیجیتالی آینده بیت کوین جایگاه طلا را خواهد داشت.

منبع: CoinTelegraph