گری کاسپاروف (Garry Kasparov) یکی از برترین شطرنج‌بازان جهان و فعال حقوق بشر در روسیه در یک اظهارنظر جالب در حمایت از بیت کوین گفته است: «بحران اقتصادی فعلی جهان، که منجر شده است به سیاست‌های اقتصادی سختگیرانه و مقاومتی، مردم را به سمت بیت کوین ترغیب خواهد کرد.» در ادامه این مطلب درباره حمایت‌گری کاسپاروف از بیت کوین بیشتر صحبت می‌کتیم.

صحبت‌های کاسپاروف در حمایت از بیت کوین

کاسپاروف در گفت‌وگو با مجله فوربز (Forbes) درباره ارتباط بین حقوق بشر و فناوری‌های جدید گفته است: «زمانی که سیاست‌ها و حرکت‌های یکجانبه از سوی دولت‌ها و موسسات مالی در حال افزایش است، ارزهای دیجیتال و رمزنگاری‌شده به مردم این امکان را می‌دهد که بتوانند کنترل مسائل مالی خود را در دست بگیرند.»

یک نکته جالب در مورد بیت کوین این است که شما دقیقا می‌دانید ۲۱ میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت و ما فرمول پشت آن را درک می‌کنیم. اما وقتی به طرف مقابل مثلا بانک‌های مرکزی نگاه می‌کنیم نمی‌دانیم فردا چند تریلیون دلار در بازار وجود خواهد داشت، همین موضوع پس انداز شما را از بین خواهد برد.

کاسپاروف همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفت: «درباره پتانسیل ارزهای دیجیتال برای سوءاستفاده‌های مالی بزرگنمایی شده است، اما در حقیقت موسسات مالی از توانمند شدن افراد هراس دارند و نه جرائم مالی در حوزه ارز دیجیتال.»

قهرمان شطرنج جهان در تعریف ارز دیجیتال گفت: «ارز دیجیتال به معنی محافظت از امور مالی در برابر تورم و دخالت‌های دولت است، هر چیزی که این فرصت را به ما بدهد تا بتوانیم کنترل برخی از امور شخصی خود را به دست بگیریم، همیشه استقبال خواهد شد.»

به همین دلیل است که من فکر می‌کنم افزایش روزافزون محبوبیت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین اجتناب‌ناپذیر است چرا که این مفهوم در واقع پاسخی است به انتقال قدرت از افراد به دولت‌ها و موسسات که ممکن است بدون رضایت ما حریم خصوصی ما را زیر سوال ببرند.

حمایت گری کاسپاروف از بیت کوین

حمایت گری کاسپاروف پرافتخارترین شطرنج باز جهان از بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: تقابل دولت ها و بیت کوین ؛ چرا دولت ها تمایل دارند بیت کوین را از بین ببرند؟

در حقیقت کاسپاروف به عنوان رییس بنیاد حقوق بشر روسیه، ارز دیجیتال و بلاک چین را به عنوان ابزاری برای توانمندسازی افراد و مبارزه با قدرت دولت‌‌ها در سراسر جهان می‌بیند.

او در ادامه توضیح می‌دهد: برای ما مهم است که در مبارزه با هرگونه نقض حقوق بشر تلاش کنیم و به افرادی که حقوقشان توسط دولت‌ها و سازمان‌ها تضییع شده است کمک کنیم، بسیاری از افراد هر روز تحت فشار شدید دولت‌هایشان قرار دارند حتی اگر کشورشان را ترک کرده باشند. افراد زیادی که حساب‌های مالی آن‌ها هک شده و اطلاعات شخصی آن‌ها به سرقت برده شده است. البته ما برای این افراد دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را برگزار می‌کنیم.»

کاسپاروف در ادامه توضیح می‌دهد که از طریق بنیاد حقوق بشر از هکرهای معروفی به‌منظور کمک و همکاری دعوت به عمل آورده و از هر فرصتی برای محافظت از حقوق افراد استفاده می شود؛ البته بیت کوین و بلاک چین هم گزینه‌های بسیار مناسب برای این استراتژی محسوب می‌شوند.

گری کاسپاروف در ادامه صحبت‌هایش به یک موضوع جالب به عنوان «بهداشت دیجیتال» اشاره کرد. او هرگونه رفتار تبعیض‌آمیز توسط افراد و شرکت‌های بزرگ نسبت به مشتری‌هایی از یک کشور یا قلمرو دیگر را شدیدا محکوم کرد و کاربران را برای در امان ماندن از فشار دولت‌ها و سازمان‌های وابسته به بهداشت دیجیتال ترغیب کرد.

نظر شما در مورد حمایت گری کاسپاروف از بیت کوین چیست؟ شما هم با او هم‌نظرید یا تحلیل دیگری دارید؟ فراموش نکنید نظرات و تحلیل‌های خود را می‌توانید از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: bitcoinschannel