بازار بیت کوین همچنان در وضعیت گاوی به سر می‌برد و در حال حاضر حوالی ۹٫۹۰۰ دلار معامله می‌شود. از آن طرف اتریوم نیز همچنان به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد و سطح ۳۰۰ دلار را رد کرده است. آلت کوین ها نیز مانند چند هفته اخیر اوضاع خوبی دارند و در ۲۴ ساعت گذشته رشد قابل توجهی داشته‌اند. این عوامل باعث شده تا سلطه بیت کوین بر بازار ارز دیجیتال کاهش یابد و به کمترین مقدار خود در ۲۰۲۰ برسد، یعنی ۶۰ درصد.

آلت کوین ها همچنان می‌درخشند

دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان از لحاظ حجم بازار همچنان به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد. اتریوم روز ۲۳ جولای با قیمت ۲۳۵ دلار معامله می‌شد، اما به‌نظر می‌رسد رونق حوزه مدیریت غیرمتمرکز مالی (DeFi) بالاخره توانسته تاثیر مثبتی روی اتریوم بگذارد و موجب افزایش قیمت اتریوم شود.

اتریوم در کمتر از یک هفته ۳۰ درصد افزایش قیمت داشت و در حال حاضر بالاتر از سطح ۳۰۰ دلار جا خوش کرده است. در زمان نوشتن این مطلب اتریوم تقریبا در حال لمس سطح ۳۲۰ دلار است، سطحی که از ژوئن ۲۰۱۹ تاکنون نزدیک آن نشده بود.

تحلیل بازار ارز دیجیتال
نمودار قیمت اتریوم

بیشتر آلت کوین های بزرگ نیز در طول آخر هفته با افزایش قیمت مواجه شدند، از جمله ریپل (۷ درصد)، بیت کوین کش (۳/۵ درصد)، ساتوشی ویژن (۴ درصد)، لایت کوین (۳/۳ درصد) و استلار (۴/۲ درصد).

با همه این اوصاف هنوز هم بهترین عملکرد در بین بیست ارز دیجیتال بزرگ جهان در اختیار کاردانو است. کاردانو توانسته است امروز ۱۴ درصد رشد کند و به قیمت ۰/۱۵ دلار برسد. کاردانو نیز مانند اتریوم در طول هفته گذشته ۳۰ درصد رشد داشته باشد.

امپل فورث (Ampleforth) نیز یکی دیگر از ارزهای دیجیتال است که عملکرد خوبی داشته و با ۱۴ درصد رشد به قیمت ۲/۵۳ دلار رسیده است. امپل فورث با این افزایش قیمت توانست به جایگاه ۲۸ام بزرگترین ارزهای دیجیتال جهان طبق رده‌بندی سایت CoinMarketCap برسد.

تحلیل بازار ارز دیجیتال
نمای کلی بازار ارز دیجیتال

نکسو (Nexo) و ABBC نیز دو ارز دیجیتالی بودند که توانستند وارد باشگاه دورقمی‌ها شوند و به‌ترتیب ۱۱/۳ درصد و ۱۰/۸ درصد افزایش قیمت داشته باشند. ارز دیجیتال سوییپ نیز با اینکه دیروز با یک جهش بزرگ همه را غافلگیر کرد اما امروز روندی نزولی داشت و ۱۰/۴ درصد با کاهش قیمت رو‌به‌رو شد؛ اما به‌هرحال با عملکرد خوبی که در چند وقت اخیر از خود نشان داده، قیمتش هنوز نزدیک ۲ دلار است.

بیشتر بخوانید: پادشاه از جا برخاست؛ بازگشت بیت کوین به ۱۰ هزار دلار

روند افزایشی بیت کوین سلطه‌اش بر بازار ارز دیجیتال را کاهش داد

از ابتدای هفته گذشته بیت کوین محدوده قیمتی ۹٫۰۰۰ تا ۹٫۳۰۰ دلار را ترک کرد و توانست یک روند افزایشی را شروع کند. بیت کوین سطح مقاومتی ۹٫۵۰۰ دلار را فتح کرد و به حرکت رو به بالایش ادامه داد، اما نتوانست سطح ۹٫۸۰۰ دلار را رد کند و چند روزی حوالی این سطح ایستاد. البته امروز بیت کوین موفق شد این سطح مقاومتی را نیز بشکند و حتی از مرز ۱۰ هزار دلار نیز عبور کرد. در زمان نوشتن این مطلب بیت کوین با تقریبا قیمت ۹٫۹۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود.

اگر بیت کوین تصمیم بگیرد که دور بزند و برگردد، تکیه‌گاه اصلی آن سطح ۹٫۶۰۰ دلار خواهد بود، تکیه‌گاه‌های بعدی نیز ۹٫۵۰۰ دلار و ۹٫۳۵۰ دلار است.

تحلیل بازار ارز دیجیتال
نمودار چهار ساعته بیت کوین

گرچه بیت کوین این هفته توانست جایگاه خودش را بالاتر ببرد، اما سلطه آن بر بازار کاهش پیدا کرده است. با مقایسه حجم بازار کلی بیت کوین و حجم بازار بقیه ارزهای دیجیتال در این چند هفته کاهش سلطه بیت کوین بر بازار ارز دیجیتال را مشاهده می‌کنیم. در حال حاضر این عدد به ۶۰ درصد رسیده است، کمترین میزان در یک سال گذشته.

تحلیل بازار ارز دیجیتال
سلطه بیت کوین

بیشتر آلت کوین ها در وضعیت سبز به سر می‌برند و رشدشان دو رقمی است؛ احتمالا به‌زودی فصل آلت کوین ها از راه خواهد رسید.

به‌نظر می رسد بازار ارز دیجیتال با افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم جانی تازه گرفته است. از آن طرف آلت کوین ها نیز عملکردی عالی از خود نشان داده‌اند. به‌نظر شما اوضاع همینطور خوب باقی می‌ماند و حتی بهتر می‌شود؟ یا قیمت‌ها به حالت قبل بازخواهند گشت؟ حتما نظرتان را با کوین‌نیک در میان بگذارید.

منبع: BitcoinInsider