بالاخره بیت کوین موفق شد به کمک بازار گاوی سطح مقاومت ۱۰٫۰۰۰ و ۱۰٫۵۰۰ دلاری را بشکند و به صعود خود ادامه دهد. هدف بعدی پادشاه ارزهای دیجیتال قیمت ۱۱٫۵۰۰ دلاری خواهد بود. البته روز گذشته هم بیت کوین برای شکستن مقاومت ۱۱٫۵۰۰ دلاری تلاش کرده بود که در قیمت ۱۱٫۳۷۹ دلاری متوقف شد و سپس تا حدی شاهد اصلاح قیمت بودیم. در ادامه این مطلب به تحلیل قیمت بیت کوین در روز ۷ مرداد (۲۸ ژوئیه) خواهیم پرداخت.

تحلیل قیمت بیت کوین در روز ۷ مرداد

روز گذشته بیت کوین یک جهش قوی را تجربه کرد و موفق شد از سطح مقاومت ۱۰٫۰۰۰ و ۱۰٫۵۰۰ دلاری که مدت‌ها گرفتار آن بود رهایی پیدا کند. بیت کوین تقریبا از ماه مه (اردیبهشت ماه) تا روز گذشته بین قیمت ۹٫۰۰۰ و ۱۰٫۰۰۰ دلار گیر افتاده بود. با این حال برای اینکه بیت کوین بتواند روند صعودی خود را حفظ کند باید ارزش خود را بالای ۱۰٫۵۰۰ دلار نگه دارد.

در حال حاضر و در زمان نگارش این مطلب بیت کوین نزدیک به ۱۱٫۰۰۰ دلار معامله می‌شود. به باور کارشناسان شکستن مقاومت ۱۰٫۵۰۰ دلاری می‌تواند بیت کوین را به قیمت ۱۱٫۵۰۰ برساند.

در حال حاضر بیت کوین در منطقه اشباع خرید (over bought) و شاخص قدرت نسبی ۸۳ است و به نظر می‌رسد روند صعودی بیت کوین فعلا ادامه خواهد داشت.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش‌بینی یک مدیر اجرایی: ارزش ۵۰ هزار دلاری بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۰

تحلیل روند نمودار ۴ ساعته بیت کوین

نمودار ۴ ساعته تغییرات قیمت نشان می‌دهد بیت کوین پس از یک مقاومت جزئی در حال عقب نشینی است. پیش از این هم در مقاومت ۱۰٫۰۰۰ دلاری یک بار شاهد عقب‌نشینی بیت کوین و دوباره بازگشت به بالای سطح حمایتی ۹٫۹۰۰ دلاری بودیم. بیت کوین پس از شکستن مقاومت ۱۰٫۰۰۰ دلاری موفق به رسیدن به ۱۰٫۲۵۰ دلاری شده بود و سپس در مقاومت ۱۰٫۵۰۰ دلاری متوقف شد.

تحلیل قیمت بیت کوین ۷ مرداد

نمودار ۴ ساعته تغییرات قیمت بیت کوین

این بار بیت کوین در این جهش قیمتی تا ۱۱٫۳۷۹ دلار صعود کرد و با مقاومت شدید در ۱۰٫۲۵۰ دلار روبه‌رو بود. حالا اگر بازار گاوی موفق شود قیمت بیت کوین را بالای سطح حمایت ۱۰٫۵۰۰ دلار حفظ کند، باید منتظر ادامه روند صعودی بیت کوین برای رسیدن به هدف‌های بعدی باشیم.

نکته دیگری که در تحلیل قیمت بیت کوین در روز ۷ مرداد مشاهده می‌شود این است که بیت کوین در حال حاضر بالاتر از ۸۰ درصد بازه‌ی استوکاستیک روزانه (daily stochastic) قرار دارد. از آنجایی که این ارز در منطقه اشباع خرید قرار دارد، ممکن است سروکله فروشندگان ظاهر شود و با عرضه بیت کوین، قیمت را تا حدودی پایین بکشند. اما از آنجایی که شاخص استوکاستیک یک نمودار U شکل است، دوباره شاهد روند صعودی بیت کوین خواهیم بود.

نظر و تحلیل شما درباره روند صعودی اخیر قیمت بیت کوین چیست؟ آیا بیت کوین به این روند ادامه خواهد داد؟ فراموش نکنید که می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید و با فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: insidebitcoins