در ساعات اولیه روز دوشنبه ۳۱ اوت بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قیمت ۳ درصدی اتریوم کلاسیک بود. این در حالی است که سی و پنجمین ارز دیجیتال بزرگ بازار از نظر ارزش بازار، سومین حمله ۵۱ درصدی در طول یک ماه را تجربه می‌کند. در ادامه این مطلب در مورد افزیش ۳ درصدی قیمت اتریوم کلاسیک و علت حملات متعدد به این شبکه بیشتر صحبت می‌کنیم.

در ساعت‌های اولیه باز شدن بازارهای مالی ارزش اتریوم کلاسیک (ETC) به ۶/۶۸ دلار رسید که رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد. البته نسبت به هفته گذشته در حدود ۲ درصد و در یک ماه گذشته نزدیک به ۱۱ درصد قیمت این ارز دیجیتال کاهش داشته است.

روز گذشته توسعه‌دهندگان اتریوم کلاسیک تایید کردند که حمله ۵۱ درصدی آخر هفته پیش، باعث سازماندهی مجدد ۷ هزار بلاک شده است که مطابق با نزدیک به ۲ روز ماینینگ است. در زمان نگارش این مطلب جزئیات بیشتری درباره این حمله ۵۱ درصدی گزارش نشده است.

افزایش ۳ درصدی قیمت اتریوم کلاسیک

تغییرات قیمتی ارز اتریوم کلاسیک در ماه اوت ۲۰۲۰

این مطلب راهم مطالعه کنید: اثرات نامعلوم یک حمله سایبری ۵۱ درصدی بر بلاکچین اتریوم کلاسیک

شبکه اتریوم کلاسیک در یک ماه گذشته دو حمله مشابه دیگری را هم تجربه کرده بود. بر اساس گزارش‌ بیت کوئری (Bitquery) حلمه‌کنندگان در حمله دوم موفق به کسب ۱/۷ میلیون دلار شدند.

هش ریت یا همان قدرت محاسباتی شبکه اتریوم کلاسیک در ماه اوت به نصف کاهش یافته است که همین امر حمله ۵۱ درصدی به این شبکه را ارزان‌تر می‌کند.

بر اساس گفته‌های سایت «crypto51.app» که هزینه‌های این حملات را ردیابی می‌کند، هزینه‌های تئوریکال یک ساعت حمله به شبکه اتریوم کلاسیک به ۴٫۳۴۹ دلار کاهش یافته است، در حالی که چنین حمله‌ای به شبکه بیت کوین ۶۰۷٫۹۰۷ دلار و در مورد اتریوم ۴۳۶٫۶۱۷ دلار هزینه خواهد داشت.

افزایش ۳ درصدی قیمت اتریوم کلاسیک

کاهش شدید هش ریت شبکه اترویم کلاسیک

این مطلب راهم مطالعه کنید: استخراج اتریوم کلاسیک – راهنمایی آسان برای مبتدیان

در همین حال جمعه گذشته شرکت توسعه دهنده بلاک چین کاردانو یعنی «Input Output Hong Kong» که بیشتر با نام «IOHK» می‌شناسیم گفته است دو پیشنهاد برای پیشگیری از حمله ۵۱ درصدی به شبکه اتریوم کلاسیک ارسال کرده است.

این پیشنهاد‌ها شامل سیستم چک پوینتینگ «Checkpointing» است که از حمله ۵۱ درصدی جلوگیری می‌کند و همچنین یک سیستم خزانه‌داری «treasury system» است که سرمایه‌گذاری طولانی مدت، قابل اعتماد، غیرمتمرکز و پایدار به طور یکسان برای توسعه‌دهندگان و شرکت‌کنندگان اکوسیستم اتریوم کلاسیک فراهم می‌کند.

به نظر شما اتریوم کلاسیک از پیشنهاد کاردانو استقبال خواهد کرد؟  نظر شما درباره افزایش ۳ درصدی قیمت اتریوم کلاسیک همزمان با سومین حلمه ۵۱ درصدی در یک ماه گذشته چیست؟ فراموش نکنید سوالات و نظرات خود در مورد بازار ارزهای دیجیتال را از طریق کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cryptonews