در ماه نوامبر امسال تعداد آدرس های بیت کوین به ۱۹٫۶ میلیون رسید. بر اساس شرکت داده‌های بلاک چین گلس‌نود، این سومین رکورد سالانه آدرس‌های فعال بیت کوین در ماه نوامبر است. این رقم در ژانویه سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱۹٫۶۷ میلیون و در دسامبر سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۲۱٫۶۴ میلیون آدرس بوده است.

جای تعجبی هم ندارد که تعداد آدرس‌های فعال، با وجود افزایش قیمت بیت کوین در طی سال‌های گذشته، رشد قابل توجهی داشته‌ باشند. هر چه که قیمت بالاتر برود، سود معاملات افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه تعداد معاملات هم بالا می‌رود.

افزایش تعداد آدرس های فعال بیت کوین

نمودار تعداد آدرس های فعال بیت کوین

حرکت رو به بالای بیت کوین و دستیابی به بالاترین قیمت خود در اواخر سال ۲۰۱۷، و در پی آن سقوط قیمت در اوایل سال ۲۰۱۸، فشارهای زیادی را برای بیت کوین به همراه داشت. در اوایل ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ بود که تعداد آدرس‌های جدید بیت کوین به ۱۷ میلیون سر به فلک کشیده بود. با توجه به آمار شرکت گلس‌نود، در حال حاضر ۷۴۰ میلیون آدرس وجود دارد که البته تعداد زیادی از آن‌ها هیچ بیت کوینی در اختیار ندارند و فعال نیستند.

افزایش تعداد آدرس های بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز شد، هنگامی که قیمت بیت کوین روند صعودی به خود گرفت. جالب است بدانید که تنها در تاریخ ۹ نوامبر، تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین به ۱٫۱۸ میلیون نفر رسیده بود. بیت کوین اخیرا توانست به بالاترین قیمت خود دست پیدا کند و در حال حاضر در حدود قیمت ۱۹ هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

نظر شما در خصوص فعالیت آدرس‌های بیت کوین چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Decrypt